Megaschasma?
Megaschasma?

Ik kom er weer niet uit... Ik dacht Megaschasma, maar ik weet dit niet zeker. Dit tandje heeft een hele grote wortel, maar de kroon lijkt niet afgebroken te zijn. Mioceen/Plioceen van ouderdom uit Nederland, lengte minder dan 5mm. Vanwege de dikke wortel erg lastig om foto's te maken. Ik hoop dat iemand hem toch herkent.
Groeten,
Bram
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Megaschasma?

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar is het niet Cetorhinus maximus?
Op de eerste foto uit Antwerp area en de twee laatste een exemplaar van Bakersfield, USA met een wat dikkere wortel.
Misschien kan je die eens vergelijken.
Groeten,
Gerard
Hallo Bram,
Zeker 'n Cetorhinus maximus.
Herkenbaar ook aan onregelmatige kroon oppervlak.
Je hoeft het niet erg te vinden dat het lastig is om hem te fotograferen vanwege de dikke wortel.
Hij is goed herkenbaar, en door de komplete wortel is het een fraai tandje.
(Meestal is de wortel wat afgerolt en inkompleet.)
Groeten Hans
Zeker 'n Cetorhinus maximus.
Herkenbaar ook aan onregelmatige kroon oppervlak.
Je hoeft het niet erg te vinden dat het lastig is om hem te fotograferen vanwege de dikke wortel.
Hij is goed herkenbaar, en door de komplete wortel is het een fraai tandje.
(Meestal is de wortel wat afgerolt en inkompleet.)
Groeten Hans
Hans
Hallo Gerard en Hans,
Zat ik er alweer naast! Nou ja, uiteindelijk leer ik het nog wel eens
Het is sowieso weer een nieuwe soort voor mij. Bedankt voor de hulp.
Groeten,
Bram
Zat ik er alweer naast! Nou ja, uiteindelijk leer ik het nog wel eens

Groeten,
Bram
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:

Hallo Bram,
Misschien heb je dit ook al uit je residu gevonden. Kieuwaanhangsels ook van Cetorhinus maximus.
Groeten,
Gerard
Hallo Gerard,
Die kieuwaanhangsels heb ik ook al gevonden en gedetermineerd. Toen ik gisteren nog even door een bakje met "kapotte" minitandjes zocht, vond ik nog zo'n tandje van C. maximus met een afgesleten wortel die precies op die van jou uit Bakersfield lijkt. Nu ik die met een hele wortel en die met een afgerolde wortel naast elkaar leg herken ik ze wel.
Groeten,
Bram
Die kieuwaanhangsels heb ik ook al gevonden en gedetermineerd. Toen ik gisteren nog even door een bakje met "kapotte" minitandjes zocht, vond ik nog zo'n tandje van C. maximus met een afgesleten wortel die precies op die van jou uit Bakersfield lijkt. Nu ik die met een hele wortel en die met een afgerolde wortel naast elkaar leg herken ik ze wel.
Groeten,
Bram