Haaientand in wervel
- DragonSearcher
Haaientand in wervel
Hi All,
een tijdje geleden kreeg ik een aantal Otodus obliquus wervels, die nog vrijwel geheel in matrix zaten. Nu ben ik ze aan het uitprepareren en kwam het volgende tegen: Een haaientand, waarvan de kroonpunt duidelijk IN de wervel zit. Iemand die hier ideeen over heeft? Bewijs van een gevecht lang geleden? Was de O. obliquus al overleden en heeft de haai zich tegoed gedaan aan het karkas en heeft zo een tand verloren?
Ben benieuwd.
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- savinghistory
Antw: Haaientand in wervel
hoi jerry,
Dan denk ik eerder ook het tweede wat jij aangeeft, dat deze haai zich aan een karkas tegoed gedaan heeft. Ik heb wel vaker zon dingen gezien, maar die waren fake en je zag dat de tand erin geduwd was. Je kon duidelijk zien dat ze niet bij elkaar pastten, wat ik bij die van jou niet zie. Maar volgens mij staat deze haai niet bekend als walvis killer eigenlijk alleen de megalodon staat daar bekend om. Bij veel getandde potvis fossielen vinden ze enorm veel meg tanden die tot diep in de botten gaan. Er is een coole docu over genaamd deap sea killers staat op youtube, daar zie je die walvisbotten ook met meg tandden erin. Maar mss vielen deze haaien ook wel kleinere walvissen aan ofzo, of jongeren dat kan natuurlijk altijd. Wel een mooi stukje vind ik t.
mvg eddy
Dan denk ik eerder ook het tweede wat jij aangeeft, dat deze haai zich aan een karkas tegoed gedaan heeft. Ik heb wel vaker zon dingen gezien, maar die waren fake en je zag dat de tand erin geduwd was. Je kon duidelijk zien dat ze niet bij elkaar pastten, wat ik bij die van jou niet zie. Maar volgens mij staat deze haai niet bekend als walvis killer eigenlijk alleen de megalodon staat daar bekend om. Bij veel getandde potvis fossielen vinden ze enorm veel meg tanden die tot diep in de botten gaan. Er is een coole docu over genaamd deap sea killers staat op youtube, daar zie je die walvisbotten ook met meg tandden erin. Maar mss vielen deze haaien ook wel kleinere walvissen aan ofzo, of jongeren dat kan natuurlijk altijd. Wel een mooi stukje vind ik t.
mvg eddy
FIRST FOCUS,THEN FIGHT!
Hallo Jerry,
De tand die in de wervel steekt is volgens mij van Brachyocarcharias.
Volgens mij hebben deze haaien ook aas gegeten.
Ik denk niet dat deze kleinere haaien grotere haaien aanviel.
Van meerdere haaien is bekend dat ze aas aten.
Zo zijn er tanden gevonden van Squalicorax bij de mosasauris (ber)
Ook zijn er bij walvisopgravingen in Duitsland Isurus escheri tanden gevonden.
@Eddy,
In het laat palaeoceen en het vroeg eoceen waren er nog geen walvissen aanwezig.
Groeten Hans
De tand die in de wervel steekt is volgens mij van Brachyocarcharias.
Volgens mij hebben deze haaien ook aas gegeten.
Ik denk niet dat deze kleinere haaien grotere haaien aanviel.
Van meerdere haaien is bekend dat ze aas aten.
Zo zijn er tanden gevonden van Squalicorax bij de mosasauris (ber)
Ook zijn er bij walvisopgravingen in Duitsland Isurus escheri tanden gevonden.
@Eddy,
In het laat palaeoceen en het vroeg eoceen waren er nog geen walvissen aanwezig.
Groeten Hans
Hans
- savinghistory
hallo hans,
Nee indd, dan werd het wel erg moeilijk mijn fout:P.
mvg eddy
Nee indd, dan werd het wel erg moeilijk mijn fout:P.
mvg eddy
FIRST FOCUS,THEN FIGHT!