vondsten winterswijk april 2010
Antw: vondsten winterswijk april 2010
in dat geval hou je een stukje matrix bij (nuchtere Belgische denkwijze
) .. maar, kunnen jullie (en ik veralgemeen hé) steeds (en met het blote oog) een exacte stratigrafische bepaling doen adhv een stukje matrix ? meestal niet ..
Maar ik ben het zeker met je eens dat je adhv de stratigrafie het een en ander uitsluiten kan ... vandaar ook dat hier door enkelen al meermaals het belang van stratigrafisch zoeken onderstreept werd en wordt ...

Maar ik ben het zeker met je eens dat je adhv de stratigrafie het een en ander uitsluiten kan ... vandaar ook dat hier door enkelen al meermaals het belang van stratigrafisch zoeken onderstreept werd en wordt ...
grtn,mike
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
bedankt voor alle hulp jongens!
Werveltje was ook eigenlijk mooier in matrix, maar ja, het viel er ineens uit. zonde, baalde echt als een stekker....
Ik hoorde iemand van Naturalis praten over een zeker laag 9 van de algemene bottenlaag?? zegt mij niets maar de anderen waren het er over eens...
ik knik gewoon ja.
Het was de verdomd harde laag net boven de "groene laag", dat is echt grappig maar als je daar komt wordt het gesteente ineens best groenig. daar dus net boven.
Maare, het werveltje, is dat in het zwarte of rode doosje?
Heb nu alweer superveel zin in 5 juni
zonde dat ik morgen niet kan 
Werveltje was ook eigenlijk mooier in matrix, maar ja, het viel er ineens uit. zonde, baalde echt als een stekker....
Ik hoorde iemand van Naturalis praten over een zeker laag 9 van de algemene bottenlaag?? zegt mij niets maar de anderen waren het er over eens...

Het was de verdomd harde laag net boven de "groene laag", dat is echt grappig maar als je daar komt wordt het gesteente ineens best groenig. daar dus net boven.
Maare, het werveltje, is dat in het zwarte of rode doosje?
Heb nu alweer superveel zin in 5 juni

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
ps
gerrit-jan en ahuijsmans zijn precies even veel tekens 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: vondsten winterswijk april 2010
L:)Lahuijsmans schreef:
ps![]()
In dat geval mag jij Gerrit zeggen

Het werveltje zit in het zwarte doosje. Geen idee of het andere item in de rode doos een wervel is maar zou goed kunnen. Mss even een expert naar laten kijken!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Het kleine werveltje is als ik er nog eens goed naar kijk, een teenkootje uit de voor of achterpoot. De harde laag? Is dat de laag, die ongeveer 40 cm dik is en dan overgaat in een kleingroenachtig laagje, met veel visresten en afgerolde botjes?(bonebed). Of de laag daaronder?Ongeveer 15 tot 20 cm dik tot dat je op een groenachtige laag komt waar je eigenlijk niks meer in vind?
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
eerste is mijns insziens dit:
http://catalog.kipping-fossils.de/catal ... 65&image=0
ik heb zon zelfde wervelaanhangsel ding zelf ook gevonden maar dan 10cm onder de boven kant van de loopgraaf waarin de locals zitten te hakken, ongeveer 20 of 30 cm boven die groene laag die op de bodem lag, het voorwerp op de foto staat als nothosaurus wirbel te koop op kipping fossils.
btw, zal ik de mijne morgen naar oss meenemen?
gr
sander
[Bewerkt door masteroffossiles op 07-05-2010 om 16:54 NL]
http://catalog.kipping-fossils.de/catal ... 65&image=0
ik heb zon zelfde wervelaanhangsel ding zelf ook gevonden maar dan 10cm onder de boven kant van de loopgraaf waarin de locals zitten te hakken, ongeveer 20 of 30 cm boven die groene laag die op de bodem lag, het voorwerp op de foto staat als nothosaurus wirbel te koop op kipping fossils.
btw, zal ik de mijne morgen naar oss meenemen?
gr
sander
[Bewerkt door masteroffossiles op 07-05-2010 om 16:54 NL]
Antw: Antw: Antw: vondsten winterswijk april 2010
WOW, mag ik dat ook ? of moet ik het formeel houden ?Gerrit-Jan schreef:L:)Lahuijsmans schreef:
ps![]()
Groet
grtn,mike
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: vondsten winterswijk april 2010
Och jee, hier gaan we weer.... Mike alsjeblieft doe es effe lekker niet. Als je de toon van het forum niet aanstaat ga je dan ergens anders vervelen. Of ga onbevoegde Nederlanders wegsturen van een aantal van Belgie z'n vindplaatsen.....mike schreef:WOW, mag ik dat ook ? of moet ik het formeel houden ?Gerrit-Jan schreef:L:)Lahuijsmans schreef:
ps![]()
Groet