Feature request

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Raf_N
Antw: Antw: Feature request

Bericht door Raf_N » 24 aug 2005, 14:50

De DinoDolsjes schreef:
Just a thought...

Een picklist is altijd handig. Voorkomt invoerfouten.
Enige probleem is, hoe wil je omgaan met de determinatie van fossilen uit plaatsen die NIET in het vindplaatsenoverzicht voorkomen?
Je zult dan toch de mogelijkheid moeten hebben om zelf de vindplaatsnaam in te voeren al is het maar de eerste keer en dat deze naam daarna altijd in de lijst getoond zal worden.

Life is all about making choices......:)

Mvg
Paul
Een optionele picklist is goed genoeg, er staan best wel wat vindplaatsen op de site. De meeste determinatie-threads gaan ook over fossielen gevonden in die beschreven vindplaatsen.
Gebruikers toelaten om zomaar vindplaatsen toe te voegen (zonder beschrijving of iets) lijkt me niet zo\'n goed idee.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Feature request

Bericht door Frederik » 24 aug 2005, 17:22

Raf_N schreef:
Het beheer kan je voor een groot deel overlaten aan moderators.
Mee eens.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Feature request

Bericht door webmaster » 24 aug 2005, 18:36

Ik zit al een tijdje na te denken over een systeen voor determinatie van gevonden fossielen. Je kunt dat per vindplaats doen, per formatie/tijdperk en per groep organismen. Het liefst alle drie dus. Het beste zou wellicht zijn om bepaalde mensen toe te laten dit systeem te vullen/veranderen.

In het ideale geval zouden perfect duidelijke foto\'s van ieder te vinden fossiel met determinatie (genus, soort, auteur, jaar) van iedere vindplaats beschikbaar moeten worden. Dit lukt natuurlijk nooit, maar ernaar streven kan natuurlijk wel. Ik zal gaan nadenken over de technische implementatie van dit idee. In principe kan het foto gedeelte op deze site met mijn eigen verzameling als basis dienen hiervoor.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Raf_N

Bericht door Raf_N » 26 aug 2005, 00:46

webmaster schreef:
Ik zit al een tijdje na te denken over een systeen voor determinatie van gevonden fossielen. Je kunt dat per vindplaats doen, per formatie/tijdperk en per groep organismen. Het liefst alle drie dus. Het beste zou wellicht zijn om bepaalde mensen toe te laten dit systeem te vullen/veranderen.

In het ideale geval zouden perfect duidelijke foto\'s van ieder te vinden fossiel met determinatie (genus, soort, auteur, jaar) van iedere vindplaats beschikbaar moeten worden. Dit lukt natuurlijk nooit, maar ernaar streven kan natuurlijk wel. Ik zal gaan nadenken over de technische implementatie van dit idee. In principe kan het foto gedeelte op deze site met mijn eigen verzameling als basis dienen hiervoor.

In dat geval ben je bezig met een virtueel museum :)
Zou ik heel blij mee zijn, maar het kost nog meer tijd om te onderhouden en te ontwikkelen (php code/database aanpassen). Bovendien zou het dan nog steeds nuttig zijn om de thread van een gedetermineerd fossiel te linken aan dat fossiel. In die determinatie-threads wordt dikwijls veel interessante informatie gegeven hoe men dankzij bepaalde kenmerken weet dat het die bepaalde soort is en niet een andere. Al die informatie kan natuurlijk ingevuld worden bij dat fossiel, maar dat geeft nog meer werk voor de moderators om die informatie te bundelen.

k wil in elk geval wel helpen programmeren (ook al is t 4 jaar geleden dat k nog in php heb geprogrammeerd...)

mvg
Raf

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 26 aug 2005, 00:53

Het is inderdaad meer denkwerk / programmeren / bijhouden, maar dan heb je ook wat! Het is in iender geval iets op mijn wensenlijstje, maar het zal nog wel even duren denk ik.

Kennis telt!

Raf_N

Bericht door Raf_N » 09 nov 2005, 15:46

webmaster schreef:
Het is inderdaad meer denkwerk / programmeren / bijhouden, maar dan heb je ook wat! Het is in iender geval iets op mijn wensenlijstje, maar het zal nog wel even duren denk ik.
Heb je ondertussen al tijd gevonden om aan dit idee te werken?

Ik had gehoopt hier wat werk in te kunnen steken van zodra mijn thesis af was, maar k heb een bedrijf gevonden waar ik onmiddellijk aan de slag kan van zodra ik afgestudeerd ben.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 nov 2005, 16:07

Na de uren, he Raf. hèhè.
In ieder geval proficiat. Snel werk vinden is niet altijd evident.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Raf_N

Bericht door Raf_N » 09 nov 2005, 17:25

Frederik schreef:
Na de uren, he Raf. hèhè.
In ieder geval proficiat. Snel werk vinden is niet altijd evident.
Bedankt :)

Had ik niet dadelijk werk gevonden, k zou wel weten wat te doen. Heb hier nog een stapel boeken liggen die k ns wou doornemen (over informatica).

In verband met webdesign wou ik ook wel wat proberen met AJAX (asynchrone java and XML) http://www.backbase.com/#home/pulldown/demos.xml[2]
en http://www.backbase.com/demos/explorer/

Gmail en Google maps zijn hierop gebaseerd, simpel gezegd lijk het op een soort applicatie die je van internet afhaalt en waarmee je in de browser kan werken. Het zou zeker van pas kunnen komen bij het verder uitwerken van deze site (virtueel museum etc).

Maar om nog veel te programmeren na mn uren moeten de winteravonden wel erg donker, lang en saai zijn :)

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 09 nov 2005, 19:44

Ik ben al wel bezig geweest deze week met een ontwerp voor een systeem. Ik wil eerst een aantal van mijn eigen fossielen in het systeem gaan zetten, en dan later de boel mogelijk aan het forum koppelen. Dan zou het ook mogelijk zijn om bepaalde forumleden rechten te geven om foto\'s in het systeem te zetten.

Het zou leuk zijn als dit site-onderdeel kan dienen als naslagwerk om fossielen te determineren.

Een aantal voorwaarden:
- foto\'s moeten maatbalkje bevatten.
- duidelijk zijn
- kunnen dienen voor determinatie, dus vrij compleet zijn
- foto\'s zijn voorzien van: genus+soort, vindplaats, auteur+jaar, vondstdatum, eigenaar, tijdperk, formatie, en evt. notities voor determinatie.
- streven is om van elke soort van een vindplaats en foto te plaatsen, te beginnen met de vindplaatsen dichtbij huis.
- er komt een koppeling van de foto\'s met de vindplaats in de vindplaatsbeschrijvingen
- er moet gezocht kunnen worden in alle foto\'s op type fossiel, genus/soort, tijdperk en vindplaats.
- Determinatiesleutels???

Het systeem zal gebaseerd zijn op de al bestaande foto pagina\'s op de site. Ik zal langzamerhand hier aan gaan werken de komende tijd, maar het zal wel een tijdje duren voordat alles af is. Alle feedback is welkom natuurlijk!

Kennis telt!

Johny
Contacteer:

Bericht door Johny » 09 nov 2005, 19:58

Webmaster,
In verband met je plannen: je zult deze site misschien wel kennen, onlangs is ze nog vernieuwd.

http://ndemassieux.aginux.com/

Foto’s zijn goed, je kunt zoeken op alle mogelijke manieren, zelfs op de Cossmann nummertjes. Ook is er bij elke soort een link naar het M.N.H.N., en van daar kun je nog verder.
Ik vind deze site uitstekend hoor, zit er elke avond te zoeken.
Groeten,
Johny

(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm

Gesloten