tandjes (marokko)

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: tandjes (marokko)

Bericht door ziepe » 24 aug 2005, 14:05

Gekocht op eBay.com (van een Amerikaanse verdeler) - ik zoek bijna nooit op ebay.be of ebay.nl. Daarenboven sta ik redelijk sceptisch tov 1 tand kopen, liever een lot dan heb je er nog plezier aan ook :-)

Volgens mij zitten er verschillende soorten tanden in, ben nog aan het sorteren van zodra ik meer weet zal ik alles posten + eventuele foto\'s!

Z.

The earth has music for those who listen.

Casper
Contacteer:
Antw: Antw: tandjes (marokko)

Bericht door Casper » 24 aug 2005, 14:22

Jeroen schreef:
Hoi Ziepe,

Ik heb eens 100 gram tandjes gekocht via de NL ebay. Hield er bijna 50 intakte aan over, waar heb jij die berg ongesorteerde zooi dan wel niet gekocht als ik vragen mag? En, als er dus ook dit soort rariteiten inzitten is het nog best grappig. Ik ken verder maar weinig namen maar had begrepen dat het allemaal Otodus Obliques is of zitten er nog meerdere soorten haaientanden in?

groeten Jeroen
veel meer, ik heb zomaar een paar mooie tandjes gekocht en daar zitten weinig dezelfde soorten tussen!!!
zie http://www.paleontology.nl/marokko%20-% ... vissen.htm

laatst nog eens slangenwerveltje gekocht voor 1 euro. lag in een bakje met haaientanden. lag by the way ook nog een leuke onderkaak van zo\'n beenvisje met maaltanden. had ik die misschien ook moeten kopen...

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 aug 2005, 14:28

Ziepe, ik ben erg benieuwd naar alle plaatjes, dus als je foto\'s hebt laat ze tzt maar zien.

Casper, potverdorie wat een mooie plaatjes! (die staan er nog niet zo lang toch?)
Ik realiseer mij nu dat ik te vaak dingen dezelfde naam geef omdat ze de zelfde kleur hebben, zal nog eens naar mijn bakje kijken en vergelijken met jouw site.

groeten J

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

ziepe

Bericht door ziepe » 24 aug 2005, 14:33

Zal ik zeker doen! (eens alle determinatie achter de rug is)

Maar euh, iemand een idee van de geposte foto\'s ? Het intrigeert me, zowel de bovenste tand als de 3 onderste \'dingen\' :-)

Ziepe

ziepe

Bericht door ziepe » 24 aug 2005, 14:34

Misschien weet Maarten wel raad met die bovenste tand ?

Z.

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 24 aug 2005, 15:21

Jeroen schreef:

Ziepe, ik ben erg benieuwd naar alle plaatjes, dus als je foto\'s hebt laat ze tzt maar zien.

Casper, potverdorie wat een mooie plaatjes! (die staan er nog niet zo lang toch?)
Ik realiseer mij nu dat ik te vaak dingen dezelfde naam geef omdat ze de zelfde kleur hebben, zal nog eens naar mijn bakje kijken en vergelijken met jouw site.

groeten J
sorry ziepe dat ik weer door je draad breek, maar jeroen: lang niet alle soorten uit marokko staan op m\'n site hoor!!! slechts de paar die ik er toevallig tussen had zitten.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

boullie

Bericht door boullie » 24 aug 2005, 17:04

Die tand op de eerste foto lijkt wel erg op iets dat ik op internet vond, \'Pristiophorous lanceolatus\' heet het is van de \'saw shark\' een zaagvis denk ik.
Plaatjes: http://www.mineralienatlas.de/upload/Pr ... HL0003.jpg

http://www.dreamworlds.org/images/Saw%2 ... tusJPG.JPG

Misschien dat dit het is??

Groeten,
Thomas

.

FransFrenken
Contacteer:

Bericht door FransFrenken » 24 aug 2005, 18:15

De eerste tand lijkt veel op een vissentand, met wellicht nog een stukje bot eraan. Ook de andere tanden zouden wel eens vissentanden kunnen zijn.
In ieder geval leuk materiaal!

grt
Frans

Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/

ziepe

Bericht door ziepe » 24 aug 2005, 18:28

fransfrenken schreef:
De eerste tand lijkt veel op een vissentand, met wellicht nog een stukje bot eraan. Ook de andere tanden zouden wel eens vissentanden kunnen zijn.
In ieder geval leuk materiaal!

grt
Frans
De eerste tand is, inclusief stukje bot (dat is het zeker) bijna 3 cm lang. Maar of het een vis is, geen idee...

Z.

ziepe

Bericht door ziepe » 24 aug 2005, 18:31

boullie schreef:
Die tand op de eerste foto lijkt wel erg op iets dat ik op internet vond, \'Pristiophorous lanceolatus\' heet het is van de \'saw shark\' een zaagvis denk ik.
Ik denk dat deze zeer dicht in de buurt komt, ik hou het voorlopig op \'Pristiophorous lanceolatus\', bedankt Thomas.

Nu die andere 3 \'tanden\' nog...

Ziepe

Gesloten