dolfijnentand.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Bram
Antw: dolfijnentand.

Bericht door Bram » 15 jun 2010, 18:56

Hallo Sven,

Dat werkt zeker, maar ook hier geldt: GEDULD is nodig. Ik heb een heleboel kleine tandjes/otolieten/schelpen gevonden in het residu en deze zijn vaak net zo leuk als de grotere fossielen. Maar nee, de kans dat je gelijk een dolfijnentand vind is niet 100%.

Een groot voordeel van residu uitzoeken is dat je het na school of 's avonds nog even kan doen, als je niet in de gelegenheid bent om de vindplaats te bezoeken.

Groeten,
Bram

svensteenbergen

Bericht door svensteenbergen » 15 jun 2010, 19:16

oow slim hartelijk bedankt

wie zoekt zal vinden(hoop ik)

Bram

Bericht door Bram » 15 jun 2010, 19:29

Hallo Sven,

Ik zoek residu altijd uit door een klein beetje materiaal op een ondiep wit soepbord te leggen. Gooi er niet teveel tegelijk op, dan zijn de individuele vormen van de objecten niet meer te onderscheiden. Ik gebruik een handwerk-/naailoep die ik ooit eens gekocht heb, deze heeft namelijk een buigbare standaard waarmee je hem op de tafel kan klemmen, zodat je twee handen vrij hebt om de fossieltjes eruit te pakken. Zeker als je residu uit M uit gaat zoeken zou ik letten op otolieten (zoek eens op nummer 7783 of 453-0057 op de fotopagina's hier voor voorbeelden). Die zitten er relatief veel in en zijn bij een vergroting van 20X echt mooie fossielen. Naarmate je er meer vind begin je ook de verschillen tussen de soorten te zien.

Groeten,
Bram

svensteenbergen

Bericht door svensteenbergen » 15 jun 2010, 19:43

oke hartelijk dank!!.

kan je een foto maken wat je erin KAN!! vinden?

ik heb een vraag ik had iets op de markt gekocht ik heb de namen van sorte tanden maar weet niet waarvan en anderen fossielen,

-mosasarus beaugei.
-mosasarus leidonancps.
-vertbre.
-pristis lathami
-hypural gybiuty

weet jij het miss??
bedankt sven

wie zoekt zal vinden(hoop ik)

Jordy_van_Boxtel

Bericht door Jordy_van_Boxtel » 15 jun 2010, 20:12

Het is zoals de rest al zegt niet altijd zo dat je vind wat je wilt, het is eigenlijk gewoon geluk.

Je vind uiteindelijk toch wel een keer wat je wilt, maar dan moet je wel geduld hebben. ;)

Gr, Jordy.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Antw: dolfijnentand.

Bericht door masteroffossiles » 15 jun 2010, 21:04

svensteenbergen schreef:
ik heb een vraag ik had iets op de markt gekocht ik heb de namen van sorte tanden maar weet niet waarvan en anderen fossielen,

-mosasarus beaugei.
-mosasarus leidonancps.
-vertbre.
-pristis lathami
-hypural gybiuty

weet jij het miss??
bedankt sven
beaugei is een soort Mosasaurus (google of wikipedia het maar;))
M. anceps is oo keen Mosasaurus soort
vertebra is engels voor wervel (foto nodig voor determinatie)
Pristis is een zaagvis
hypural is een onderdeel van een vis.
maar wat ik niet begrijp is dat je het hier zet, terwijl je het ook zelf kan vinden. (google)
gr
sander

Gesloten