Fossiel.net excursie 2010

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Fossiel.net excursie 2010

Bericht door Fossielenzoeker » 18 jul 2010, 22:11

Ben het met Erik eens.
Een hele week vind ik te lang en te duur. Bovendien heb ik ook nog kinderen die in deze week ook vakantie hebben en waar ik samen activiteiten me wil ondernemen.

Ook ik kies in dit geval voor een kort weekend Duitsland.

Robert Mensink

dinkie
Contacteer:
Antw: Fossiel.net excursie 2010(voorlopige vindplaatsen)!!!!!

Bericht door dinkie » 19 aug 2010, 01:38

Na een aantal berichten hier op het forum gelezen te hebben ga ik hier een aantal voorlopige vindplaatsen op plaatsen met de fossielen erbij die gevonden kunne worden.

Dover(kent): zee-egels(regulier,irregulier),haaientanden,bivalven,brachiopoden,visfragmenten,zeldzaam een ammoniet en sponsen

Folkstone(kent):haaientanden,ammonieten,nautilussen,brachipoden,bivalven,gastropoden,krabben,zee-egels,vissen,sauriers,belemnieten

Hastings(east sussexs): sauriers (voetsporen en botten),vis,haaientanden,reptielen,bivalven en gastropoden,plantmateriaal

isle off sheppey(kent):krabben,kreeften,vis,reptiel,haai,vogels,zoogdieren,nautilussen, bivalven en gastropoden,spoorfossielen,plant materiaal,insecten

Hier kunnen nog groeves(kent) bij komen en indien deze niet beschikbaar zijn doen we er nog een paar kustvindplaatsen bij rond kent.

grtz dinkie

[Bewerkt door dinkie op 19-08-2010 om 00:40 NL]

ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS

Alex400

Bericht door Alex400 » 19 aug 2010, 10:25

Jammer ik had graag mee gewild, maar een week is mij iets te veel.

romi113
Antw: Antw: Fossiel.net excursie 2010(voorlopige vindplaatsen)!!!!!

Bericht door romi113 » 19 aug 2010, 19:09

Een algemene http://www.ukfossils.co.uk/

Dover(kent): zee-egels(regulier,irregulier),haaientanden,bivalven,brachiopoden,visfragmenten,zeldzaam een ammoniet en sponsen (zie http://www.discoveringfossils.co.uk/dov ... ossils.htm)

Folkstone(kent):haaientanden,ammonieten,nautilussen,brachipoden,bivalven,gastropoden,krabben,zee-egels,vissen,sauriers,belemnieten (zie http://www.tonmo.com/science/fossils/folkestone.php)

Hastings(east sussexs): sauriers (voetsporen en botten),vis,haaientanden,reptielen,bivalven en gastropoden,plantmateriaal (zie algemene link)

isle off sheppey(kent):krabben,kreeften,vis,reptiel,haai,vogels,zoogdieren,nautilussen, bivalven en gastropoden,spoorfossielen,plant materiaal,insecten (zie http://www.sheppeyfossils.com/pages/contents_page.htm)

Hier kunnen nog groeves(kent) bij komen en indien deze niet beschikbaar zijn doen we er nog een paar kustvindplaatsen bij rond kent.

De tekst van Dinkie uitgebreid met een aantal linken.
groetjes Robert en Mirjam

[Bewerkt door romi113 op 19-08-2010 om 18:09 NL]

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Erik-B

Bericht door Erik-B » 19 aug 2010, 19:09

Een heel mooi programma. Had heel graag meegewild. Heel veel succes gewenst!

dinkie
Contacteer:
Antw: Fossiel.net excursie 2010 (oproep)!!!!!!!!!

Bericht door dinkie » 19 aug 2010, 21:21

Aan alle mensen die intresse hebben om mee te gaan op excursie we hebben nooit gezegd dat je de "HELE WEEK MOET MEEGAAN" men mag ook een paar dagen meekomen. Je mag ook opgeven hoeveel dagen je meegaat dan kunnen we de rest van de excursie daarnaar regelen en dan valt het ook al een stuk goedkoper uit voor degene die met een krap budget zitten.

Ook gaat de overzet goedkoper zijn als we met een hele groep gaan dan maar met een man of 5.

grtz dinkie

ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS

Stan

Bericht door Stan » 30 aug 2010, 13:38

Organisatie,

Ik ben wel benieuwd naar het aantal huidige deelnemers. Het lijkt namelijk nogal stil te staan op dit topic. Het programma ziet er zeker leuk uit. Hopelijk komen er nog wat meer aanmeldingen.

Stan

romi113

Bericht door romi113 » 30 aug 2010, 16:24

Hallo Stan

De aanmeldingen stromen inderdaad niet binnen. Wij vinden dit zeer jammer maar gaan wel door met de organisatie.

Wij gaan in ieder geval naar Engeland.

De deelnemers tot nu toe zijn

Dominic
Robert en Mirjam Shneiders (Romi113)
Pearl
Stan

Misschien gaat Gerrit Jan ook nog mee dit afhankelijk van een aantal zaken.

Zoals je ziet een flink aantal deelnemers!

groetjes
Robert en Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 aug 2010, 16:52

Wel kijk, desalniettemin alle lof voor het initiatief!

Ergens is het wel te verwachten dat je met een tocht van een week inclusief verre verplaatsing minder volk kan meekrijgen dan met een dagtocht of weekend bij de deur. Ik heb het gevoel dat er heel wat mensen dolgraag willen meegaan, maar omwille van praktische overwegingen niet kunnen! Ik reken mezelf daar in ieder geval onder.
Zoals het er nu naar uitziet wordt de groep klein maar gezellig. Laat de vondsten talrijk zijn en kom met mooie verhalen thuis!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 30 aug 2010, 16:55

Ik had inderdaad ook graag meegewild, maar naar omstandigheden (zowel financieel als verlofdagen) gaat het mij helaas niet lukken :(

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Gesloten