wie kan mij helpen
Antw: wie kan mij helpen
@Tom,
lijkt mij ook een kalkafzettingsgesteente door het betreffende beekje. Travertijn is de heetwaterafzetting van hetzelfde procedé dan alhier in koud water.
lijkt mij ook een kalkafzettingsgesteente door het betreffende beekje. Travertijn is de heetwaterafzetting van hetzelfde procedé dan alhier in koud water.
Die kleine witte kristalletjes aan de zijkant sugereren volgens mij dat het hier om afzettingsgesteente gaat. Verbeter me aub als ik het fout heb.
Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant
Antw: Antw: wie kan mij helpen
plikona schreef:
@Tom,
Ik denk het zelfde
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Antw: Antw: wie kan mij helpen
het witte gedeelte blijft over, het bruine gesteente ?? lost helemaal opSpongebob schreef:
em.....???
Is lavagesteente niet altijd zuur?
Breek eens een stukje van het grijzige gesteentelaagje af, leg het in (schoonmaak)azijn en vertel wat er gebeurt.
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 640 times
Zou je nog een sterker zuur gebruiken, zal ook de dichtere laag gaan bruisen en oplossen. Aragonietafzettingen zoals jouw stukje "druipsteengrot" kun je vergelijken met de kalkaanhechting aan de binnenkant van een waterketel of aan het verwarmingselement van een waterkoker.
Time fades away (Neil Young)