Fossiel. dood. Net?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Freddy
Antw: Fossiel. dood. Net?

Bericht door Freddy » 13 aug 2010, 12:04

@ Tommie

zelf weet ik er ook niet al te veel van maar wat ik dan doe ik ga een keer kijken naar een website waar er een hele collectie van tandjes staat en dan proberen te vergelijken. ik zoek al een eindje achter een determinatiesysteem maar dat vind ik nergens, en mijn computerkennis is verre van genoeg om zoiets te maken.

kijk hier kan je ze o.a. vergelijken: http://www.sharksteeth.com/

Groetjes Fré

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 13 aug 2010, 12:13

Jongens, zo bedoel ik het niet. Ik vind het al leuk dat je reageerd. Gewoon even een reactie plaatsen bij een topic. De tijd om zelf wat te plaatsen komt van zelf wel ;)

Stan

Bericht door Stan » 13 aug 2010, 12:16

Zelf heb ik ook een zéér beperkte hoeveelheid kennis over fossielen ten opzichte van een hoop van de leden hier. Determinatiehulpreacties kan ik dus niet echt geven. Daarnaast is er hier al eens het één en ander te doen geweest over "onzinnige reacties". Om nou bij alles een reactie te geven dat het zo mooi is maar dat je niet kan helpen is niet zo heel zinnig, en dat doe ik dus ook niet. Mijn reacties bestaan dus vooral uit het vragen van determinatiehulp. Ik denk dat dit voor wel meer mensen geld.

Gr. Stan

Erik-B
Antw: Antw: Fossiel. dood. Net?

Bericht door Erik-B » 13 aug 2010, 12:37

Stan schreef:
Zelf heb ik ook een zéér beperkte hoeveelheid kennis over fossielen ten opzichte van een hoop van de leden hier. Determinatiehulpreacties kan ik dus niet echt geven. Daarnaast is er hier al eens het één en ander te doen geweest over "onzinnige reacties". Om nou bij alles een reactie te geven dat het zo mooi is maar dat je niet kan helpen is niet zo heel zinnig, en dat doe ik dus ook niet. Mijn reacties bestaan dus vooral uit het vragen van determinatiehulp. Ik denk dat dit voor wel meer mensen geld.

Gr. Stan
Ik snap wat je bedoeld. Maar het is dan een gulden middenweg vinden. Iedereen ziet het wel aan het aantal posts, of iemand post omdat hij het intressant vind. Of omdat diegene zo snel mogelijk zoveel mogelijk posts wil hebben.

Hammerhead

Bericht door Hammerhead » 13 aug 2010, 12:59

De voor mij interessante onderwerpen ontbreken vaak.
We moesten allemaal ergens beginnen, maar de
zoveelste runder- of paarden-kies maakt het minder interessant.
Zodoende krijgen we volgens mij steeds meer schaduwlezers.

Hopelijk komt er weer een goede vondstlocatie zodat er weer veel mooie vondsten gemeld kunnen worden.

Jan

de Brabantse bende afdeling Flevoland

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 13 aug 2010, 13:26

hammerhead schreef:
De voor mij interessante onderwerpen ontbreken vaak.
We moesten allemaal ergens beginnen, maar de
zoveelste runder- of paarden-kies maakt het minder interessant.
Zodoende krijgen we volgens mij steeds meer schaduwlezers.

Hopelijk komt er weer een goede vondstlocatie zodat er weer veel mooie vondsten gemeld kunnen worden.

Jan
Deel je mening grotendeels, behalve over het openbaar maken van een mooie/goede vindlocatie.
Grote kans, dat er weer grote hordes opaf zullen duiken met de nodige gevolgen.
Waaronder pittige discussie's hier op het forum, met als gevolg dat wederom vaste forumleden zich terugtrekken en dat zou zeer jammer zijn.
Heb hier goede vrienden ontmoet en leuke,ontspannende zoektrips, met de nodige kennis opgedaan.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 13 aug 2010, 13:55

Ik vind dat het aardig gaat! Veel mensen zijn op vakantie, integenstelling tot vorig jaar, is er in Antwerpen enkel mogelijkheid in kleine afsluitingen te zoeken.
Stond op het punt om naar Hoevenen te gaan, maar met de nodige discipline, toch maar NJET!(Wie weet komt er nog toegang), Dit even gezegd zijnde!
Duys

pearl

Bericht door pearl » 14 aug 2010, 11:58

Hallo allemaal,
Ik betrap mezelf erop steeds meer een schaduwlezer te worden, mede doordat het erg veel over haaientanden gaat, prachtige dingen maar heb ik de ballen verstand van. Verder heb ik de laatste tijd(jaar) gewoon weinig tijd gehad om regelmatig te kijken en dan staan er al weer zoveel berichten dat het ondoenlijk is om overal op te reageren en scroll ik een beetje overal doorheen om te kijken wat bekenden hebben geplaatst want ja er zijn ook veel nieuwe namen bijgekomen het laatste jaar en die hebben niet echt een uitgebreid profiel op fossiel.net staan waardoor het allemaal wat onpersoonlijker word.
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Mara

Bericht door Mara » 18 aug 2010, 18:29

Zou het kunnen zijn dat mensen het lastig vinden om iets zinnigs te zeggen? Er zit hier zoveel kennis.
Ik begin net om mijn jarenlange zoekacties wat meer te onderbouwen dus ja, ik neem nu en hoop straks ook iets te kunnen teruggeven.

Persoonlijk wil ik in mijn reacties niet steeds blijven bij: "wouw mooi" (met alle respect voor mensen die dat wel doen hoor),omdat ik het idee heb dat er meer "verwacht" wordt...en ben gewoon een beetje voorzichtig.

Misschien geldt dat voor meer mensen?

Fossiel hunter sean
Contacteer:

Bericht door Fossiel hunter sean » 18 aug 2010, 18:54

Mara schreef:
Zou het kunnen zijn dat mensen het lastig vinden om iets zinnigs te zeggen? Er zit hier zoveel kennis.
Ik begin net om mijn jarenlange zoekacties wat meer te onderbouwen dus ja, ik neem nu en hoop straks ook iets te kunnen teruggeven.

Persoonlijk wil ik in mijn reacties niet steeds blijven bij: "wouw mooi" (met alle respect voor mensen die dat wel doen hoor),omdat ik het idee heb dat er meer "verwacht" wordt...en ben gewoon een beetje voorzichtig.

Misschien geldt dat voor meer mensen?
vind ik ook, als ik al niet 100% zeker weet dat mijn antwoord correct is dan reageer ik liever niet, ook als je je mening geeft zitten er al 10 andere forumleden die er niet mee eens zijn op je nek,

Gr Sean

Gesloten