Vogelbotje Egem
Antw: Antw: Vogelbotje Egem
Dat klopt. Is voor voor $13,- dollar een absoluut koopje. Is voor Egem-zoekers een publicatie die volgens mij hoe dan ook de moeite waard is om te hebben. Beschrijft een heel vergelijkbare Ypressiaan-fauna als die uit Egem, met naast haaien onder andere een vrij uitgebreide beenvis sectie. Tevens vogels, planten, reptielen en enkele verzopen zoogdiertjes.morpheus schreef:
Deze zou het moeten zijn, 13$
Groeten, Erik
Antw: Vogelbotje Egem
Morpheus,
hoe krijg je de achtergrond van die foto\'s zo zwart? leg je dat botje op een helblauwe achtergrond en dan softwarematig omzetten naar mat zwart, of op een andere manier?
mvg
Raf
hoe krijg je de achtergrond van die foto\'s zo zwart? leg je dat botje op een helblauwe achtergrond en dan softwarematig omzetten naar mat zwart, of op een andere manier?
mvg
Raf
kon dit nog vinden op het net...
The Pelagornithidae
are also considered to be members of the Pelecaniformes by
some authors (see Olson 1985) and include very large
pseudo toothed seabirds, which are known from Early Eocene
to Miocene deposits of all continents except South America
(e.g., Harrison and Walker 1976b; Olson 1985).
http://app.pan.pl/acta47/app47-507.pdf.
[Bewerkt door Morpheus op 07-09-2005 om 14:16 NL]
The Pelagornithidae
are also considered to be members of the Pelecaniformes by
some authors (see Olson 1985) and include very large
pseudo toothed seabirds, which are known from Early Eocene
to Miocene deposits of all continents except South America
(e.g., Harrison and Walker 1976b; Olson 1985).
http://app.pan.pl/acta47/app47-507.pdf.
[Bewerkt door Morpheus op 07-09-2005 om 14:16 NL]
Gewoon fotograferen en de achtergrond veranderen in photoshopRaf_N schreef:
Morpheus,
mvg
Raf
Hallo,
Enkele “toothed birds” (Odontopterygiformes) uit de London Clay zijn:
- Dasornis londinensis
- Odontopteryx toliapica
- Pseudontornis longidentata
- Macrodontopteryx oweni
- Argillornis sp.
Ik heb verder nog wel enkele artikelen over andere eocene vogels, meest pdf files. Als iemand interesse heeft, laat maar weten. Dan stuur ik ze door!
Groeten,
Peter
- Dasornis londinensis
- Odontopteryx toliapica
- Macrodontopteryx oweni
- Argillornis sp.
Ik heb verder nog wel enkele artikelen over andere eocene vogels, meest pdf files. Als iemand interesse heeft, laat maar weten. Dan stuur ik ze door!
Groeten,
Peter
Antw: Antw: Antw: Vogelbotje Egem
dat kan, maarrr...morpheus schreef:Gewoon fotograferen en de achtergrond veranderen in photoshopRaf_N schreef:
Morpheus,
mvg
Raf
als ik dat doe krijg ik altijd op de één of andere manier erg onnatuurlijke randen.
dat zie ik niet bij jouw foto\'s.
is dat iets met anti-aliasing ofzo? (niet dat ik het vaak gebruik, ik maak het meestal gewoon wit, zie website.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: Antw: Vogelbotje Egem
Casper schreef:Hi Casper, als ze er goed uitzien met een witte achtergrond en niet met een zwarte dan zal dat wel met de belichting van je onderwerp te maken hebben. Dan zijn je randen waarschijlijk sterker belicht dan het onderwerp zelf?morpheus schreef:
dat kan, maarrr...
als ik dat doe krijg ik altijd op de één of andere manier erg onnatuurlijke randen.
dat zie ik niet bij jouw foto\'s.
is dat iets met anti-aliasing ofzo? (niet dat ik het vaak gebruik, ik maak het meestal gewoon wit, zie website.
Groeten, Casper
ps: zie ik daar weer \'groeten\' staan?:)
Hi Peter, Ik zie wel niet veel vershil tussen die botjes behalve dan de grote, ook die gewrichtjes lijken sterk op elkaar. Daar ik wel meer vogelbotjes van egem heb waaronder een perfect bewaard carpometacarpus van amper 2 cm, lijkt het me toch intresant eens te vergelijken met het London Clay matriaal.Peter F. schreef:
Groeten,
Peter
Hallo allemaal,Peter F. schreef:
Hallo,
- Dasornis londinensis
- Odontopteryx toliapica
- Macrodontopteryx oweni
- Argillornis sp.
Groeten,
Peter
Nog even iets meer over de Pseudo toothed birds van de London Clay. Deze groep is een redelijk grote puinhoop, waarin thans veel te veel soorten en genera benoemd zijn.
Harrison en Walker (1976) onderscheiden in het Eoceen van sheppy niet minder dan 6 soorten in vijf genera in 3 families (zie o.a. lijstje hierboven).
Olson (1985) geeft aan dat er in de London Clay vermoedelijk niet meer dan 2 soorten aanwezig zijn in twee genera in 1 familie). Mijn ervaring met literatuur over andere groepen van vogels is dat die twee Engelsen \"splitters\" zijn waardoor zij wellicht te gemakkelijk teveel soorten, genera en families herkennen en beschrijven.
Met andere woorden: Olson kon het hier wel eens bij het rechte eind hebben...
Er is tot op heden geen revisie geweest van deze groep. Zonder een dergelijke revisie is tot op soort / genus of zelfs familie determineren van deze vogels een hachelijke zaak (tenzij je bereid bent blind te varen op de mening van andere onderzoekers, maar dat zou ik in dit geval niet doen...).
Blijft wel overeind dat het leuk is om te weten of dat dit bot inderdaad van een pseudo-toothed bird is.
Groeten, Erik