Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
mijn vondsten vielen wat tegen in vergelijking met die van jerry, maar dat wat ik herken staat nu op een nothosaurus tand en een humerus van 5 cm van anarosaurus of nothosaurus. mijn probleem is idd ook die harde bruine laag die niet in lagen is opgebouwd, maar gewoon 1 plakkaat is, die keihard is.(ik heb met krom gebogen prepnaald er weer recht mee gekregen)
de reden dat er niet zoveel kinderen gingen zoeken is misschien mijn vader die iedereen wijsmaakte dat we naar geld aan het zoeken waren, het was die gast in die stoel die een boekie zat te lezen, menig mens zag hem aan voor toezicht houder hahahaha
twas een leuke dag, ondanks dat ik na afloop mn handen niet meer kon bewegen zonder dat het enorm pijn deed, moeten binnenkort weer eens doen vind ik,
gr
sander
de reden dat er niet zoveel kinderen gingen zoeken is misschien mijn vader die iedereen wijsmaakte dat we naar geld aan het zoeken waren, het was die gast in die stoel die een boekie zat te lezen, menig mens zag hem aan voor toezicht houder hahahaha
twas een leuke dag, ondanks dat ik na afloop mn handen niet meer kon bewegen zonder dat het enorm pijn deed, moeten binnenkort weer eens doen vind ik,
gr
sander
- DragonSearcher
Antw: Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
I agree, ff een datum prikken danmasteroffossiles schreef:
moeten binnenkort weer eens doen vind ik

... Eternity awaits ...
Die harde bruine laag , noem ik de groene laag
Ongeveer 3 to 5 cm dik. En vol met (afgerolde)botfragmentjes en visresten. Beetje te vergelijken met een bonebed uit de jongere Muschelkalkgroeves.

- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Haha, dan heb ik jouw vader wel gezien ja, zat hij nou af en toe te slapen of wat? Ik dacht inderdaad ook dat hij van ankerpoort zelf wasmasteroffossiles schreef:

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Hammerhead
Op de eerste foto zijn de die-hards te zien.
In het verlengde daarvan naast de jongens op de tweede foto heb ik met mijn maatje een plekje kunnen vinden.
Daar hebben we helaas niets gevonden.
Een van de jongens wel een schedel van een saurier!
Op de terugweg nog wel even een paar pootafdrukken uitgehakt in de vloer waar iederen blijkbaar gewoon langs loopt.
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
Aan de thermoskan op de 1ste foto te zien is dat mijn broer die daar staat te hakken (rode kratjes komen ook bekend voor)links en rechts staat Jaap.
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
@ ahuijsmans:
mn vader beweert dat ie heel even zn ogen dicht deed en daarna weer open, maar misschien wil hij gewoon niet toegeven dat hij sliep:P
@erik:
jou broer is degene die tegen de kruiwagen staat met de witte helm en het zwarte t-shirt met een rode band. althans toen ik remco riep reageerde hij:P
voor degene die willen weten waar jerry en ik zaten, op de eerste foto zie je helemaal rechts in een soort van kuil mensen met witte helmen staan, daarnaast zaten jerry en ik, net niet op de foto dus:P
gr
sander
mn vader beweert dat ie heel even zn ogen dicht deed en daarna weer open, maar misschien wil hij gewoon niet toegeven dat hij sliep:P
@erik:
jou broer is degene die tegen de kruiwagen staat met de witte helm en het zwarte t-shirt met een rode band. althans toen ik remco riep reageerde hij:P
voor degene die willen weten waar jerry en ik zaten, op de eerste foto zie je helemaal rechts in een soort van kuil mensen met witte helmen staan, daarnaast zaten jerry en ik, net niet op de foto dus:P
gr
sander
Hoi Sander , je hebt gelijk. Wat ik begreep was er vanuit Steinkern.DE ook een excursie op dezelfde dag. En zijn er mooie dingen gevonden.masteroffossiles schreef:
@ ahuijsmans:
@erik:
gr
sander
[Bewerkt door Erik-B op 07-09-2010 om 22:45 NL]
Hoi Jan. Heb je nog foto,s van het schedeltje gemaakt? Wel weer erg druk als ik zo de foto,s zie.hammerhead schreef:
Op de eerste foto zijn de die-hards te zien.
In het verlengde daarvan naast de jongens op de tweede foto heb ik met mijn maatje een plekje kunnen vinden.
Daar hebben we helaas niets gevonden.
Een van de jongens wel een schedel van een saurier!
Op de terugweg nog wel even een paar pootafdrukken uitgehakt in de vloer waar iederen blijkbaar gewoon langs loopt.
Jan
- DragonSearcher
Hi Erik,Erik-B schreef:
Die harde bruine laag , noem ik de groene laagOngeveer 3 to 5 cm dik. En vol met (afgerolde)botfragmentjes en visresten. Beetje te vergelijken met een bonebed uit de jongere Muschelkalkgroeves.
weet jij, of wellicht iemand anders, hoe je materiaal in deze "groene" laag het beste kan preppen? Nat maken en bewerken met een prepareernaald (met of zonder lancetkop) werkt niet. En ik heb het ook al met spijker en hamer geprobeerd, maar dat geeft ook niet echt veel effect...
Gr Jerry
... Eternity awaits ...