kleinste symphisaire notorynchus (tenminste dat denk ik)
Antw: kleinste symphisaire notorynchus (tenminste dat denk ik)
Hoi Patrick,
Ik denk bij dit tandje persoonlijk aan een Hexanchus andersoni, hierbij een voorbeeld uit Bakersfield CA. Hoogstwaarschijnlijk een mannelijk exemplaar net als de mijne door de centrale middenspits.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Geweldig tandje!
Volgens mij ook Hexanchus, kijk ook maar eens naar de hoekige wortels, bij Notorynchus zijn die boller. Ook de vorm van de kroon sluit meer aan bij Hexanchus. Het tandje van Ferry is een soortgelijk voorbeeld, maar deze tand is Hexanchus gigas/griseus .
Groetjes,
Gunther
Volgens mij ook Hexanchus, kijk ook maar eens naar de hoekige wortels, bij Notorynchus zijn die boller. Ook de vorm van de kroon sluit meer aan bij Hexanchus. Het tandje van Ferry is een soortgelijk voorbeeld, maar deze tand is Hexanchus gigas/griseus .
Groetjes,
Gunther
Of toch een parasymphysaire bovenkaaks?
De kroon wijkt welliswaar af van wat je doorgaans vindt maar je ziet nu eenmaal wel meer rariteiten bij hexanchidae (en de bijspitsen tonen nog steeds veel gelijkenis met de bijspitsen van andere parasymphysaire tandjes - zij het dat er nu aan beide kanten van de hoofdspits wat zit). Vanaf de foto lijkt de wortel me typisch bovenkaak en atypisch voor onderkaak en de wortel is doorgaans een constantere factor dan de kroon.
Tis maar een suggestie.
De kroon wijkt welliswaar af van wat je doorgaans vindt maar je ziet nu eenmaal wel meer rariteiten bij hexanchidae (en de bijspitsen tonen nog steeds veel gelijkenis met de bijspitsen van andere parasymphysaire tandjes - zij het dat er nu aan beide kanten van de hoofdspits wat zit). Vanaf de foto lijkt de wortel me typisch bovenkaak en atypisch voor onderkaak en de wortel is doorgaans een constantere factor dan de kroon.
Tis maar een suggestie.
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
hej Patrick,
heb je misschien ook een foto van de andere kant?
heb je misschien ook een foto van de andere kant?