Mosasaurus kaak Globidens

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Mosasaurus kaak Globidens

Bericht door Ahuijsmans » 30 nov 2010, 17:04

jordyvanderbeek schreef:
Die zal mij dan genept hebben alleen mij wees hij er niet op dat de kaak nep was. ik heb de kaak net 10 tanden gekocht voor echt. Nu ben ik met thomas (ornithorf) een PDF aan het schrijven (in het engels) over neppe mosasaurus kaken (onze PDF is genaamd: "COMPOUND MOSASAUR JAWS") maar is momenteel nog niet klaar. als hij klaar is zullen wij hem wel aan jullie tonen. :D

Gr, Jordy
PS. @ Ahuijsmans 0,99 Pond das wel heel weinig, Zelfs voor nep. En je hebt gelijk:
@ instinct ik denk dat die van jou nep is.

[Bewerkt door jordyvanderbeek op 30-11-2010 om 16:44 NL]
Leuk om te lezen als hij klaar is, ik neem aan dat je hem hier als eerste post? ;)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: Mosasaurus kaak Globidens

Bericht door jordyvanderbeek » 30 nov 2010, 17:19

als hij klaar is moet hij eerst gestuurd worden naar www.paleodirect.nl Watt wij mochten foto's van de site gebruiken. (voorwaarde we moesten reclame maken) maar ja tot nu toe is het al heel mooi.

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

0dinofthenorth

Bericht door 0dinofthenorth » 30 nov 2010, 20:09

jordyvanderbeek wrote:
Die zal mij dan genept hebben alleen mij wees hij er niet op dat de kaak nep was. ik heb de kaak net 10 tanden gekocht voor echt. Nu ben ik met thomas (ornithorf) een PDF aan het schrijven (in het engels) over neppe mosasaurus kaken (onze PDF is genaamd: "COMPOUND MOSASAUR JAWS") maar is momenteel nog niet klaar. als hij klaar is zullen wij hem wel aan jullie tonen. :D

Gr, Jordy
PS. @ Ahuijsmans 0,99 Pond das wel heel weinig, Zelfs voor nep. En je hebt gelijk:
@ instinct ik denk dat die van jou nep is.
Yes, we are writing a PDF file about them.
http://english.fossiel.net/forums/viewt ... icID=11826
http://english.fossiel.net/forums/viewt ... icID=11835

mike

Bericht door mike » 30 nov 2010, 20:47

... Yes, we are writing a PDF file about them.
http://english.fossiel.net/forums/viewt ... icID=11826
http://english.fossiel.net/forums/viewt ... icID=11835[/quote]

... curious; looking forward to that paper .. !
If you could send me a copy when it's finished, that would be great.

grtn,mike

Instinct

Bericht door Instinct » 30 nov 2010, 20:47

Hey,

Ik vind hem totaal niet lijken op die neppe kaken, de enige reden dat sommige denken dat hij nep is is omdat ze al veel worden aangeboden. Maar Mosasaurus Globidens kaken zie ik bijna nooit ( tot nu toe nog nooit ) aangeboden worden op ebay?

Tevens zijn de tanden ook duurder dan van de andere mosasaurus.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 30 nov 2010, 20:53

hey mike, ik heb ook nog wat geschreven over mosasauriers, meer over de eerste paar zegmaar, t was de bedoeling de rest ook te doen, maar dat ging te lang duren. ik kan kijken of ik hem nog even kan vinden op de harde schijf, maar dan moet er eerst interesse zijn. tis ook niet gecheckt op waarheden door iemand die er verstand van heeft. (de leraar die het nakeek had nog nooit van mosasaurus gehoord)

mike

Bericht door mike » 30 nov 2010, 20:59

Instinct schreef:
Hey,

Ik vind hem totaal niet lijken op die neppe kaken, de enige reden dat sommige denken dat hij nep is is omdat ze al veel worden aangeboden. Maar Mosasaurus Globidens kaken zie ik bijna nooit ( tot nu toe nog nooit ) aangeboden worden op ebay?

Alhoewel foto's niet altijd uitsluitsel brengen zou je mss eens kunnen beginnen met wat duidelijke foto's te plaatsen (of te mailen) van de diverse zichtzijdes van je bot (of noem het kaak zoals je wil).

grtn,mike

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 nov 2010, 21:02

Hoe dan ook, betere foto's zijn wel het minste wat nodig is als je een dergelijk bedrag wil vragen voor een fossiel dat er alle schijn van heeft een samengestelde 'kaak' te zijn.

Het devies is zoals steeds: weet wat je koopt! Het is aan de koper om te weten wat hij koopt, aan de verkoper om te weten wat er verkocht wordt. Maar zonder degelijke foto's loopt het hoe dan ook spaak.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mike

Bericht door mike » 30 nov 2010, 21:05

Frederik schreef:
Hoe dan ook, betere foto's zijn wel het minste wat nodig is als je een dergelijk bedrag wil vragen voor een fossiel dat er alle schijn van heeft een samengestelde 'kaak' te zijn.

Het devies is zoals steeds: weet wat je koopt! Het is aan de koper om te weten wat hij koopt, aan de verkoper om te weten wat er verkocht wordt. Maar zonder degelijke foto's loopt het hoe dan ook spaak.
.. wreed wijs gesproke sè ! ;):D .. maar ik sluit me hierbij aan; ik zou zelfs van een compositie durven spreken: losse botfragmenten met daarin enkele (idd) Globidens tandkronen geplakt die wellicht als je ze vrij prepareert beschadigd zijn .. afwachten op betere foto's dan maar ..

[Bewerkt door mike op 30-11-2010 om 21:22 NL]

grtn,mike

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 30 nov 2010, 21:38

Instinct schreef:
Hey,

Dat ze duurder zijn kan ook de verklaring zijn waarom een boel mosasauruskaken op inet en ebay toch duidelijk goedkoper zijn dan jouw 60 euro. Globidenstanden zijn nou eenmaal duurder.

Als je op betrouwbare sites kijkt valt je misschien nog 1 ding op, de afstand tussen de tanden is wel heel regelmatig en er zitten voor een kaak als deze veel te weinig tanden in...
Er horen aan de zijkant gaatjes te zitten waar de aderen doorheen liepen. Verder horen onderop aanhechtingen te zitten die kunnen duiden op spieren.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Gesloten