Tand of Klauw van iets?
-
Antw: Antw: Tand of Klauw van iets?
bedankt voor deze suggestie nu weet ik in welke richting ik moet zoeken.DragonSearcher schreef:
DragonSearcher has arrived!
mijn eerste idee was, zoals Sander ook al zei, een legspur van een schildpad. Nu moet ik zeggen dat de grootste die ik zelf in mijn bezit heb rond de 7 cm is. Dus die van jou is iets groter. Zover ik heb begrepen van andere schildpad geinteresseerden, is die van mij al uitzonderlijk groot. Dus dat zou die van jou echt mega maken.
Ik heb wat fotos toegevoegd van mijn meest vergelijkbare legspur (net geen 5 cm, langs de langste kant gemeten). Deze is gepolijst door de rivier waarin hij gevonden is en dus mooi glad. De andere legspur is een stuk kleiner en iets anders van vorm, maar wellicht meer vergelijkbaar qua structuur.
Dus jah, het KAN een legspur zijn, maar meer informatie rondom dit stuk zou inderdaad helpenIk vind vooral die rand aan de onderkant niet helemaal bij een legspur passen...
Gr Jerry
- DragonSearcher
Antw: Tand of Klauw van iets?
Wat ik nog vergat. De enige schildpadsoort die ik weet die zulke grote spurs had, was de reuzenschildpad: Geochelone sp, soms ook Hesperotestudo sp genoemd (exacte soort waag ik me niet aan
)
Gr Jerry

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Antw: Antw: Antw: Tand of Klauw van iets?
Mij ook hoor, maar had het zelf nog nooit gezien, dus een gooi naar een mogelijkheid was niet slecht. Maar zoals men altijd zegt... zeg nooit nooit. Met zn allen geraken we er wel uitBob Borremans schreef:De persoon van wie ik het stuk heb gekregen heeft het op zolder gevonden en weet ook niet wat het is!? Ik verzamel al redelijk lang fossielen maar zoiets heb ik nog nooit gezien. welke suggestie van de andere die gereageerd heben vind jij het waarschijnlijkste?:hoorn van een neushoorn,uitsteeksel van een schildpadpoot,iets in de richting van een kootje,hoorn van een triceratops of duim van iguanodon? (ps:die laatste twee lijken mij onwarschijnlijk)Frederik schreef:
Heb je meer info over dit stuk? Van waar is het afkomstig? MIschien dat de persoon van wie je het hebt meer weet?

- toothdigger

Schildpad, of zoals ze in Amerika zeggen een legspur van een giant tortoise (landschildpad). Heb veel van die dingen gevonden in Florida. Check bijgaande foto!
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
-
Antw: Antw: Tand of Klauw van iets?
maar daar is die van mij toch te groot voor?toothdigger schreef:
Schildpad, of zoals ze in Amerika zeggen een legspur van een giant tortoise (landschildpad). Heb veel van die dingen gevonden in Florida. Check bijgaande foto!
- DragonSearcher
In theorie wel, maar je hebt er altijd freaks of nature bij zitten, ook in de fossielen wereld
Het is niet zozeer het formaat dat mij aan het twijfelen maakt. Meer die onderste rand die gepolijst lijkt. Ik heb zelf rond de 50 legspurs in mijn bezit, van verschillende delen van het schildpadlichaam en verschillend van vorm. Alleen geen van allen is deels gepolijst. Ze zijn of helemaal gepolijst (zoals die van Toothdigger, of die op mijn eerste foto) of ze zijn niet gepolijst (zoals op mijn 2e foto, zie voorgaande post). Kan je misschien zien of het door mensenhanden gepolijst is? Dat zou natuurlijk wel kunnen.
Door ontbreken van email, gewrichtvlakken aan de onderkant en duidelijke botstructuur vallen dingen als tand, klauw of hoorn naar mijn idee af en blijf ik bij legspur. Ondanks het rare gepolijste randje
Gr Jerry

Het is niet zozeer het formaat dat mij aan het twijfelen maakt. Meer die onderste rand die gepolijst lijkt. Ik heb zelf rond de 50 legspurs in mijn bezit, van verschillende delen van het schildpadlichaam en verschillend van vorm. Alleen geen van allen is deels gepolijst. Ze zijn of helemaal gepolijst (zoals die van Toothdigger, of die op mijn eerste foto) of ze zijn niet gepolijst (zoals op mijn 2e foto, zie voorgaande post). Kan je misschien zien of het door mensenhanden gepolijst is? Dat zou natuurlijk wel kunnen.
Door ontbreken van email, gewrichtvlakken aan de onderkant en duidelijke botstructuur vallen dingen als tand, klauw of hoorn naar mijn idee af en blijf ik bij legspur. Ondanks het rare gepolijste randje

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- Supergraver
Waar is het gevonden? Welke laag? Welke ouderdom? Welke fossielen zijn daar nog meer gevonden.
Komt het uit Nederland of Belgie, zeker even mee naar Naturalis gaan ofzo.
Ik denk niet dat het hier om een legspur gaat.
Mv
Martijn
Komt het uit Nederland of Belgie, zeker even mee naar Naturalis gaan ofzo.
Ik denk niet dat het hier om een legspur gaat.
Mv
Martijn
@Bob, zou je nogmaals wat foto's kunnen plaatsten maar dan goed verlicht. Ik heb een vermoedden maar kom er met deze foto's niet uit.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!