Rheine afgelopen weekend
Antw: Rheine afgelopen weekend
Voor de rest geen beperkingen bij het aanmelden. Gewoon het formulier deponeren in de postbus bij het hoofdkantoor. Wanneer ga je een keer mee?
Word toch wel eens tijd. Dat wij je in onze stamgroeve zien.

-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times

Wat later dan beloofd, maar bij deze de kokerworm. De lengte is 13 cm, en beide uiteinden zijn gaaf. Het is haast jammer om de twee stukken aan elkaar te lijmen: de koker is volledig gevuld met calciet

Groet,
Marcel
-

Dank je Marijke. Nog een paar leuke vondsten:
Foto 1: Holaster subglobosus (Leske). Links: gevonden door Casper in Wettringen. Rechts: door mij gevonden in Rheine. Beide egels zijn 1 maal behandeld met Kalium Hydroxide.
Foto 2, 3: Detail opnames van mijn Holaster. Omdat ik niet met azijn prepareer blijven ook details behouden.
Foto 4: Brachiopode uit de Turoon laag in Wettringen (3 cm). Voor mij de mooiste vondst.
Foto 5: Leuke Brachiopode uit Rheine.
[Bewerkt door marcelwissink op 29-01-2011 om 21:16 NL]
-
De laatste, voor de liefhebber af te halen: deze forse Austeniceras (?) ligt nog in de groeve. Hij is beschadigd, maar gezien de grootte is dat optisch niet zo'n ramp. Geen van ons had hier zin in, de ammoniet zit in een blok verse Rhotomagensis kalk. Erg harde steen, een uur of vier werk

- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Rheine afgelopen weekend
Graag zelfs!! Stuur me maar een mail, heb de volgende 5 weekenden vrij!!Erik-B schreef:
Voor de rest geen beperkingen bij het aanmelden. Gewoon het formulier deponeren in de postbus bij het hoofdkantoor. Wanneer ga je een keer mee?Word toch wel eens tijd. Dat wij je in onze stamgroeve zien.
Ps: rechterkant fossielarme lagen. Zal je toch eens moeten beleren

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Mooie vondsten Marcel! Die wormengang heb je mooi(en snel) geprepareerd zeg. GJ gaan we doen 

Speciaal voor Martijn en de rest, de Hyposalenia gefotograveerd met een usb microscoop. Nog bedankt Marcel!