I. oxyrinchus met zijspitsen
Antw: I. oxyrinchus met zijspitsen
De eerste tand uit dit topic betreft naar mijn mening wel degelijk een upper lateral van Carcharias vorax en geen Isurus.
Antw: Antw: I. oxyrinchus met zijspitsen
Steve C. zou je een knuffel gevensomniosus schreef:
De eerste tand uit dit topic betreft naar mijn mening wel degelijk een upper lateral van Carcharias vorax en geen Isurus.

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
@ Rene,
Hierbij de gevraagde foto's.
Over de ouderdom of afzetting kun jij meer vertellen dan ik.
Heb er nog te weinig kaas van gegeten.
De tand komt uit Antwerp Area. De hoogte is 4cm.
Ik ben benieuwd of je na het zien van deze foto's het tandje nog steeds intrigerend vind.
Groet Nikki
Antw: Antw: I. oxyrinchus met zijspitsen
Hallo Allemaal,somniosus schreef:
Ik heb de tand van Patrick vergeleken met een upper lateral van C.vorax uit mijn collectie van Mill.
De gelijkenis is zo groot dat ik Pieter gelijk moet geven.
Ik ben wel blij dat hij hem als C.vorax aanduid en niet als C. cuspidata.
Dit omdat ik eerder in dit topic beweerde dat C.cuspidata in deze kleur niet voorkwam op deze vindplaats.
Nu we zien dat er bij de midden miocene Isurus oxyrinchus af en toe bijspitsen of aanzetten tot bijspitsen voorkomen, vraag ik mij af of dit bij de oligocene I. oxyrinchus ook zo is.
Als dat niet zo is vind ik het vreemd dat de I.oxyrinchus uit het midden Mioceen tijdelijk min of meer bijspitsen ontwikkelt heeft en dat hij ze in het laat mioceen tot recent niet meer heeft.
Dit is voor mij evolutionair niet verklaarbaar.
Het tandje van Nikki lijkt mij een Isurus oxyrinchus laterale onderkaaks tand van midden miocene ouderdom.
Hier zie je dat foto's ook kunnen bedriegen.
Dit omdat de eerste foto "n andere belichting heeft, en omdat Nikki de vindplaats nog niet bekend gemaakt had dacht ik eerst dat deze tand van Mill kwam.
In Mill komt deze vorm I.oxyrinchus niet voor.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 12-02-2011 om 12:31 NL]
[Bewerkt door stiek op 12-02-2011 om 12:33 NL]
Het bewerken heeft te maken met enkele schrijffoutjes.
[Bewerkt door stiek op 12-02-2011 om 12:35 NL]
[Bewerkt door stiek op 12-02-2011 om 17:42 NL]
Hans
Ik heb ook enkele intermeditaire tandjes van oxyrhinus met dit verschijnsel. Misschien maak ik binnekort nog wel wat foto's.
Groetjes,
Gunther
Groetjes,
Gunther