CBN:Exanthesis labrosus ???.Prep3

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: CBN:Exanthesis labrosus ???.Prep3

Bericht door strandjutters » 15 apr 2011, 01:30

Hallo Bram,het gesteente is altijd zachter dan de spons al scheelt het met de laatste niet veel.dit kan je zien als je hem vind .Hoe duidelijker de randjes hoe zachter het gesteente( zie afslijten van nature) met een scalpel kan je niet in de spons doordringen die is te hard zo je hoeft enkel maar te puteren tot je er tegen komt en verder geraak je toch niet(zie te hard)als ik met nagel en hamer werk zoals bij die laatste dan hoor je het verschil van klank het is alsof je in klei klopt en plots tegen kristal aan klopt,dit is dan je spons en dan werk ik terug af met scalpel tot op spons.Ikheb tot nog toe geen enkele breuk gehad tenzij door mijn eigen fout en dat is als je aan èèn kant bezig bent er niet op let dat de andere kant fragiel geworden is en er wel eens een stukje kan afbreken aan de andere kant dat je dit moment niet in de haten hebt,je bent namelijk verplicht de spons te draaien als je de andere kant wil doen.Ik denk dat ik woensdag mijn st, van Ken Manion heb maar ik betwijfel dat ik het beter zal doen dan manueel.Ik gebruik ook wel wat azijn voor de fanil tats,dit om de structuur van de spons te verbeteren.Groetjes(Als ik ha slapen ligt mijn spons altijd in een potje water en dan word het kalk zeker niet harder ik heb een hekel aan laten drogen want dan word alles harder)

[Bewerkt door strandjutters op 15-04-2011 om 00:46 NL]

strandjutters

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: CBN:Exanthesis labrosus ???.Prep3

Bericht door strandjutters » 15 apr 2011, 02:12

Afbeelding

Hallo, ik ga slapen en de spons ook onder water ,en ik er boven.Groetjes

strandjutters

Gesloten