maroc... wat klopt hier niet
Antw: maroc... wat klopt hier niet
ps wanneer wordt er eens een forum excursie naar Marokko georganiseerd
oeps...
ps wanneer wordt er eens een forum excursie naar Marokko georganiseerd
oeps...
kijk, het is altijd mogelijk dat er nog wat aangeprutst is, maar bij deze soort gebeurt dit meestal niet veel
dat de kop wat verschoven zit van het middenlijf is normaal, is ook de plaats waar veel van deze trilobieten bij het uithakken breken. Het zijn immers vervellingsresten waar het schild bij deze soort tussen cephalon en thorax scheurt.
dat de kop wat verschoven zit van het middenlijf is normaal, is ook de plaats waar veel van deze trilobieten bij het uithakken breken. Het zijn immers vervellingsresten waar het schild bij deze soort tussen cephalon en thorax scheurt.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: maroc... wat klopt hier niet
Kijk naar het linkse exemplaar op mijn foto, je ziet net hetzelfde fenomeen. Veel van de trilobieten op deze vindplaats zijn kun vrije wangen kwijt. Doorgaan betekent dit dat het om vervellingsresten gaat. Vaak zijn de verschillende elementen van het lichaam deels losgekomen van elkaar, en liggen ze ietwat verschoven.ivok schreef:
en die ribben dan die tot onder het koppie door lopen?
gewoon knullig gelijmd? Of toch samengesteld.
Het smeersel dat ze erop hebben gedaan oplossen in een solvent lijkt me een goed idee. Gelijmde stukken kunnen dan wel opnieuw loskomen. Mogelijk zijn wat gaten in de onderkant opgevuld met een vulmiddel (ik zie daar bij jou wel een uitgesproken kleur- en textuurverschil).
Verder twijfel ik er niet aan dat je trilobiet echt is, en lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat hij (of zij

Voor dit soort trilobieten, ça ne vaut pas la peine, en al zeker niet om het zo goed te doen dat wij er hier over zouden moeten discussiëren.
[Bewerkt door Frederik op 19-05-2011 om 14:21 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
tja mijn enige beperkte referentie zijn de ardennen op dit moment als trilobiet vindplaats.
Geen idee dat marokko echt zo volgestopt met dit soort trilobieten ligt dat ze niet eens de moeite hoeven te doen om ze te vervalsen.
Dacht ik even een mooie aanwinst te hebben voor mijn composiettrilobieten verzameling
Geen idee dat marokko echt zo volgestopt met dit soort trilobieten ligt dat ze niet eens de moeite hoeven te doen om ze te vervalsen.
Dacht ik even een mooie aanwinst te hebben voor mijn composiettrilobieten verzameling
oeps...