Mosatanden uit de 10kg doos
Antw: Antw: Mosatanden uit de 10kg doos
Inderdaad, troost je: ze zijn schaarser dan mosatanden!Jeroen schreef:
Aha, zijn in dat geval mijn mosatanden dus ook dyrosaurustanden??
Dit zijn ze allemaal die ik aantrof na scheiden op hele tanden en stukjes.
Alvast bedankt,
j
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Mosatanden uit de 10kg doos
Thnx Maarten.
Dat klinkt helemaal mooi toch?
Als ik het dan goed begrijp, de mosasaurus is ouder dan de dyrosaurus en iets jonger dan de ichtiosaurus??
Van die laatste zou ik dan ook echt graag een tandje willen.
Hartelijke Gr. J
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Ik heb nu ook alles gescheiden op gaaf, bijna gaaf en troep. De verdeling is ongeveer 1/6 gaaf, 1/6 bijna gaaf en 4/6 troep. Helaas geen hexanchus of dyrosaurus tanden. Wellicht moet ik dan nog een keer 10 kilo tanden bestellen. Ik zal later nog een keer doorgeven welke en hoeveel tanden 100% gaaf zijn.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Jeroen, mosa is id krijt, dus ouder dan dyrosaurus. Ik weet niet wat je met ichtiosaurus bedoelt. Als je ichthyosaurus bedoelt zit je fout. Deze zijn aanzienlijk ouder dan de andere tanden maar zul je nooit tegenkomen tussen Marokkaans spul.Jeroen schreef:
Thnx Maarten.
Als ik het dan goed begrijp, de mosasaurus is ouder dan de dyrosaurus en iets jonger dan de ichtiosaurus??
Hartelijke Gr. J
Maarten
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
pedro schreef:
Ik heb nu ook alles gescheiden op gaaf, bijna gaaf en troep. De verdeling is ongeveer 1/6 gaaf, 1/6 bijna gaaf en 4/6 troep. Helaas geen hexanchus of dyrosaurus tanden. Wellicht moet ik dan nog een keer 10 kilo tanden bestellen. Ik zal later nog een keer doorgeven welke en hoeveel tanden 100% gaaf zijn.
Hoi Pedro,
Even ter info, ik heb 20% van het gewicht tamelijk gaaf en helemaal gaaf. Ongeveer 14% gewicht zijn Roggetanden stukken en een enkel stukje bot. Een dozijn werveltjes. Twee echt gave dyrosaurus tandjes en een grotere waar een splinter vanaf is, en 65% niet gaaf. Varierend in helemaal kapot tot 1 van de hoeken eraf.
Hartelijke Groeten, J.
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Antw: Antw: Antw: Mosatanden uit de 10kg doos
Hoi Maarten, ik bedoelde inderaad ichthyosaurus, dezelfde als ze zo mooi in het Natural History Museum in Londen hebben. Inderdaad, de oudste (dus mosa is jonger..), schijnt dat je ze toch wel in europa zou kunnen vinden?maarten schreef:Jeroen, mosa is id krijt, dus ouder dan dyrosaurus. Ik weet niet wat je met ichtiosaurus bedoelt. Als je ichthyosaurus bedoelt zit je fout. Deze zijn aanzienlijk ouder dan de andere tanden maar zul je nooit tegenkomen tussen Marokkaans spul.Jeroen schreef:
Thnx Maarten.
Hartelijke Gr. J
Maarten
groeten, J
-j
-j
Antw: Antw: Antw: Mosatanden uit de 10kg doos
Bedankt Somniosus, heb beide beesten meteen gegoogeld!somniosus schreef:Die \'glanzende knobbel\' is Pycnodus denk ik.Jeroen schreef:
Plus nog wat gekke dingetjes; twee tanden die ik wel erg krom vind, een klein wit tandje (heb het moet lijmen toen ik het perongeluk stukmaakte) en een glanzende knobbel...
Groet, J.
groet, jeroen
-j
-j
Antw: Antw: Antw: Antw: Mosatanden uit de 10kg doos
Jazeker, ik heb ze zelfs ook gevonden, maar ze zijn wel moeilijker, er zijn goede vindplaatsen in met name Engeland, Duitsland en Frankrijk.Jeroen schreef:Hoi Maarten, ik bedoelde inderaad ichthyosaurus, dezelfde als ze zo mooi in het Natural History Museum in Londen hebben. Inderdaad, de oudste (dus mosa is jonger..), schijnt dat je ze toch wel in europa zou kunnen vinden?maarten schreef:Jeroen, mosa is id krijt, dus ouder dan dyrosaurus. Ik weet niet wat je met ichtiosaurus bedoelt. Als je ichthyosaurus bedoelt zit je fout. Deze zijn aanzienlijk ouder dan de andere tanden maar zul je nooit tegenkomen tussen Marokkaans spul.Jeroen schreef:
Thnx Maarten.
Hartelijke Gr. J
Maarten
groeten, J
[Bewerkt door Maarten op 23-10-2005 om 18:52 NL]

Iemand misschien een idee wat dit zijn?
Het is wel bot (of in ieder geval organisch) want poreus aan de binnenkant..
groet, j.
-j
-j
Jeroen schreef:
Iemand misschien een idee wat dit zijn?
Het is wel bot (of in ieder geval organisch) want poreus aan de binnenkant..
groet, j.
Dit zijn rostale tanden van Pristis mucrodens