Inzamelingsactie voor Maarten

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Alfer
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Inzamelingsactie voor Maarten

Bericht door Alfer » 29 okt 2005, 23:12

De DinoDolsjes schreef:
Eh Alfer........volgens mij heb je een 3-tal 0\'en gemist. :)
Mvg,
Paul
Uhm klein foutje...
Ja dan is er wel een kans dat ie echt is :)

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

nijntje
Antw: Inzamelingsactie voor Maarten

Bericht door nijntje » 30 okt 2005, 12:52

ik vind het wel grappig dat jullie aan de hand van de prijs de echtheid bepalen ... er is toch nog een evengrote kans dat hij nep is..... of zie ik dat verkeerd

dan is het wel makkelijk ..ik vraag er gewoon heel veel voor en dan geloven ze wel dat hij echt is

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Peter F.

Bericht door Peter F. » 30 okt 2005, 13:12

Helemaal met Nijntje eens!

Ik vind het een beetje vreemd dat er niets bijstaat over bijvoorbeeld eventuele restauraties/opvullingen en bijkleuringen. Ik vind de close-up (9e foto) van de tanden nu ook niet echt geweldig. Ik krijg een beetje de indruk dat er in het geheel veel \"lijm\" gebruikt is en dat het allemaal niet erg netjes is gedaan. De \"glans\" die erop zit spreekt me ook nu niet direct aan. Niet echt natuurlijk...

Daarbij zou ik (als ik al ooit zulke fossielen zou kopen) ze altijd eerst in het echt willen zien...

Groeten,
Peter

[Bewerkt door Peter F. op 30-10-2005 om 13:19 NL]

mammalboy

Bericht door mammalboy » 30 okt 2005, 13:37

Hoi Maarten,

Ik heb een tip voor je om geld in te zamelen. Gewoon met nieuwjaarwenskaartjes van een krant de straten rond gaan, verdient onzettend goed :)

Groetjes Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Erik

Bericht door Erik » 30 okt 2005, 14:33

Maarten,

Nu ken ik je niet zo goed, maar ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor je devote houding ten aanzien van je hobby.

Ik vind het wat verontrustend dat je een kleine 3 ton zou uitgeven aan een steen als je daartoe in de gelegenheid werd gesteld.

Ik neem je tegen jezelf in bescherming en zal je het geld daarom niet geven... :)

Maarten
Antw: Antw: Inzamelingsactie voor Maarten

Bericht door Maarten » 30 okt 2005, 14:48

erik schreef:
Maarten,

Nu ken ik je niet zo goed, maar ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor je devote houding ten aanzien van je hobby.

Ik vind het wat verontrustend dat je een kleine 3 ton zou uitgeven aan een steen als je daartoe in de gelegenheid werd gesteld.

Ik neem je tegen jezelf in bescherming en zal je het geld daarom niet geven... :)
Ik zou het geld er ook nooit aan uitgeven, daarom vraag ik het ook aan jullie!! Voel je daarom niet bezwaard en geef gul....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

ErikB

Bericht door ErikB » 30 okt 2005, 15:52

Hoeveel voor een tand?

Erik
Antw: Antw: Inzamelingsactie voor Maarten

Bericht door Erik » 30 okt 2005, 16:26

ErikB schreef:
Hoeveel voor een tand?
Een korte blik op het fossiel (12 tanden) en een snelle berekening zegt mij $300000,-12= $25.000,- per tand

Dus wanneer we 12 man bij elkaar hebben dan valt de prijs best wel mee.

Wie doet er mee? Je kunt je bij mij inschrijven, maar daar moet je niet te lang mee wachten, want over 5 dagen loopt de bieding af! E.v.t. kun je ook voor meerdere tanden inschrijven.

Ik denk dat we de tanden bij ontvangst dan door loting moeten verdelen. Dat is het meest eerlijk. Wanneer je meerdere tanden bestelt is de kans op een grotere tand dus hoger. Ik vind het geen goed idee om van te voren de tanden al te verdelen want daar krijg je toch alleen maar ruzie en scheve ogen van.

Ik vermoed dat de verzendkosten wel wat hoog zijn omdat er bij bestelling van 12 tanden een hele schedel aan vast zit. Ik kan eventueel een mailtje sturen met de vraag of ze de schedel voor ons rondom de tanden kunnen wegbreken. Dat scheelt m.i. behoorlijk in gewicht en volume.

Ik vind dat hoe dan ook fijner, omdat je dan de tand helemaal kunt zien. Nu zit de tand voor het grootste deel nog in de tandkas verborgen.

Ik ben net als maarten de mening toegedaan dat het echt een buitenkansje is. Juvenielen zie je echt niet veel aangeboden, en het valt mij op dat bij volwassen beesten de tanden altijd toch een beetje beschadigd zijn. Deze tanden hebben nog mooie punten, en mogelijk dus dat ook de wortels nog gaaf zijn!

nijntje

Bericht door nijntje » 30 okt 2005, 18:11

is dit serieus ???????

een complete schedel opofferen voor wat losse tanden ???

ik ben sprakeloos....:-(((

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

ErikB

Bericht door ErikB » 30 okt 2005, 18:55

Fantastisch idee Erik!

Ik ga er dan voor het gemak nog maar even van uit dat het hele gebeuren wat goedkoper wordt, die schedel mag ie dan tenslotte houden.
Ik zou zeggen, plaats maar een bod!

Gegroet,

ErikB

Gesloten