Weekend Hannover e.o.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Weekend Hannover e.o.

Bericht door Erik-B » 26 jul 2011, 15:46

Hoi allemaal. We zijn weer terug en het was een bevredigend weekend met super vondsten ondanks het weer van zondag. De rest van de dagen viel het mee , ondanks de harde wind. Onder de vondsten zijn veel sponzen (natuurlijk Tom), een Nautilus (Marcel), Een Gautheria( Colin) een ammoniet met stekels/knobbels (Bram)en ik heb (waarschijnlijk) een Salenocidaris gevonden. Deze vondsten allemaal in Misburg. De rest van de vindplaatsen hebben ook het e.e.a opgeleverd. Waaronder een aantal stukken steen(Ik en Marcel) met visschubben en vissentandjes (waaronder haaientandje).Uit de Muschelkalk heb ik een redelijk bewaard gebleven nekwervel( Tanystropheus?), Acrodus tanden( waaronder een paar van Tom. Bedankt nog!!),Hybodustandje( Net als Colin) en een aantal Ceratieten. Over het allgemeen was iedereen zeer tevreden. Ook met het weer wat achteraf toch meeviel. GJ als je zelf niet terug reageerd, voel ik me ook niet geroepen om je elke keer te mailen over hoe en wat. Daarbij zag ik je mailtje pas nadat we weer thuis waren. Btw volgend jaar misschien het zelfde programma en een herkansing ;)Je bent welkom.

[Bewerkt door Erik-B op 26-07-2011 om 14:50 NL]

Erik-B

Bericht door Erik-B » 26 jul 2011, 16:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een aantal foto,s van afgelopen weekend. Helaas niet allemaal even scherp, omdat ik ze met mijn mobiel heb gemaakt.

Bram

Bericht door Bram » 26 jul 2011, 16:03

Het was een superweekend! Geweldige groeves, geweldig gezelschap en geweldige vondsten! Het weer was goed te doen, zeker zaterdag en de organisatie was prima geregeld door Erik en Marcel.

Foto's van mijn vondsten moet ik nog maken, ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Naast de ammo heb ik namelijk in Misburg ook nog enkele brachio's, een haaientandje, een Porosphaera, een solitair koraaltje, en natuurlijk een berg belemnieten en een berg egels gevonden (enkele goede Echinocorys en Micraster, een goede Galerites en een licht verdrukte Cardiotaxis heberti) gevonden.

De ceratieten in de Muschelkalkgroeve vond ik ook geweldig!

EDIT: Leuke foto's, Erik!

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 26-07-2011 om 15:05 NL]

Bram

Bericht door Bram » 26 jul 2011, 16:07

Afbeelding

Een foto'tje van Misburg. Een dreigende lucht, maar in totaal hebben we op de hele dag één miezerig buitje gehad!

Groeten,
Bram

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 26 jul 2011, 20:27

Oeioei, die donkere wolk heb ik gemist. Teveel naar beneden gekeken, denk ik . Wat een hoop vondsten weer. Voor het eerst dat ik halverwege de dag naar de auto ben geweest om de eerste vracht weg te brengen. Ik zag het niet zitten om met een volle rugzak nog de hele groeve rond te gaan.
De Trias- en Liasgroeve vond ik ook zeer geslaagd. Vooral de eerste met de schitterende Terebratula's en het prachtige profiel: http://www.steinkern.de/forum/viewtopic ... bremerberg

Helaas ontbreekt het me aan tijd om de vondsten uit te pakken en schoon te maken. Dat komt nog.
Colin had twee flesjes bier in m'n auto laten liggen (expres?). Die heb ik even leeggemaakt voordat de houdbaarheidsdatum is verlopen. Je weet het maar nooit met die Duitse pilsjes.
Marcel en vooral Erik heel erg bedankt!!!

@ Erik: Heb je nog meegekregen dat die ene Duitser met z'n bestelbus op nog geen meter van Marcels bumper zat? En dat met een snelheid van 70 km/u? Wat een gek!

Groeten, Tom

Edit: Link aangepast :D

Heb je me niet horen toeteren?
Ik heb zelfs op m'n voorhoofd gewezen toen ik naast hem reed (schaam ik me wel voor) :x

[Bewerkt door Spongebob op 26-07-2011 om 20:16 NL]

Time fades away (Neil Young)

Erik-B

Bericht door Erik-B » 26 jul 2011, 20:40

Niks te danken Tom.Volgend jaar voor herhaling vatbaar;) Ik hoorde dat Sönke ons zaterdag voor geweest was in de kleigroeve. Vandaar dat we bijna geen ammo,s vonden lol Waar was dat met dat bestelbusje? Daar zijn we goed van af gekomen dan. De link doet het niet btw.

[Bewerkt door Erik-B op 26-07-2011 om 19:42 NL]

Erik-B

Bericht door Erik-B » 26 jul 2011, 20:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier 2 vondsten en 1 die we graag gewild hadden( helemaal rechts,is van Marcel).
Foto 1 en 2: Nekwervel Tanystropheus?
Foto 3: Visbonebed, met heel veel kleine tandjes en schubben.(beetje wazig, binnenkort volgen beter foto,s)
Foto 4: Liparoceras van een jaar geleden.

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Weekend Hannover e.o.

Bericht door Gerrit-Jan » 26 jul 2011, 22:41

Erik-B schreef:
GJ als je zelf niet terug reageerd, voel ik me ook niet geroepen om je elke keer te mailen over hoe en wat. Daarbij zag ik je mailtje pas nadat we weer thuis waren. Btw volgend jaar misschien het zelfde programma en een herkansing ;)Je bent welkom.

Niet gelijk zo aangebrand he Erik ;)
Kan me niet herinneren dat ik mails heb gehad van je. Herkansingen zijn altijd leuk :) Ik ga nu met Romi 113 mee. Toch bedankt en gefeliciteerd met de goede vondsten!!

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Erik-B

Bericht door Erik-B » 26 jul 2011, 22:45

Dan zal er wel wat mis zijn gegaan met de mail. Veel succes in aug. Als ik een tip mag geven, achterin het jachthavenplateau( noorden) is een onsluiting met geelige matrix. Daaruit heb ik menige zee-egels gehaald en ook de Salenocidaris. Verder ord er overal veel gewerkt, dus succes zullen jullie altijd hebben.

Bram

Bericht door Bram » 26 jul 2011, 23:16

Afbeelding

Hier alvast een foto'tje van mijn ammo, max. diameter 6cm. Hij is precies zoals ik hem gevonden heb, en ik denk ook niet dat ik er nog wat aan ga doen. Hij lijkt vrij plat te zijn. Ik kon hem niet op http://www.ap-h.de/fundecampan.html en www.steinkern.de vinden, dus als er iemand een (genus)naam aan kan hangen, dan zou ik daar erg blij mee zijn :)

Groeten,
Bram

Gesloten