Shropshire en Wales
Antw: Antw: Shropshire en Wales
Hallo Gerrit-JanGerrit-Jan schreef:
Mooie trilobieten Jan (al heb ik er persoonlijk niets mee).
Ben nieuwsgierig welke van deze nu uit Wales komen. Ben daar zelf ooit op vakantie geweest (in de Snowdon Mountains). Weet alleen dat het er een vrij fossielarm gebied is, vandaar de vraag.
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 13-09-2011 om 21:26 NL]
De nrs. 2,3 en 7 en de hierboven geplaatste komen uit Wales.
Er zijn veel soorten trilo's gevonden in Wales, voornamelijk uit het Cambrium, Ordovicium en Siluur.
Groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
Antw: Shropshire en Wales
Heel fraai allemaal !, die laatste is misschien wel de mooiste 
Ook ik heb eens trilobiet materiaal geruild uit Engeland.
Als ik daar zou wonen dan zou ik er daar voor gaan

Ook ik heb eens trilobiet materiaal geruild uit Engeland.
Als ik daar zou wonen dan zou ik er daar voor gaan

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Ja ik ook. Ik ben ook wel wat jaloers op mijn Engelse contacten die gewoon een dagje gaan zoeken. In Nederland is op dit gebied weinig te beleven. Aleen in Zuid-Limburg en in sommige zwerfstenen is/wordt wel wat gevonden.(De kunstberg die ze in Utrecht willen bouwen, zal ons ook weinig helpen
)

De senioribus nil nisi bene
zit ook al een tijdje op ukfossils rond te neuzen, maar nog bedankt voor de tip nestor.
1 keer zelf in Engeland geweest, om te zoeken dan. Afgelopen keer Jura, volgende keer Shropshire hopelijk.
Ben ook erg jaloers op die britten hoor!!
heb al een paar keer discussies gehad met een aantal britten over de "woeste" afstanden die wij hier af moeten leggen terwijl bij hun alles op 1 eiland te vinden is.
Dat ze daar vaak ook 4-5 uur in de auito zitten voor een enkele reis richting vindplaats, wil ik dan ook wel eens vergeten....
Heb je het geluk in Limburg woonzaam te zijn, en mocht je bereid zijn om 4 uurtjes in een auto te zitten om een dagje te zoeken. dan kom je heel ver hoor.
Helaas is alles meer dan een uur rijden voor de meeste van ons limburgers wel erg ver hoor.
Ik probeer me daar steeds meer overheen te zetten
1 keer zelf in Engeland geweest, om te zoeken dan. Afgelopen keer Jura, volgende keer Shropshire hopelijk.
Ben ook erg jaloers op die britten hoor!!
heb al een paar keer discussies gehad met een aantal britten over de "woeste" afstanden die wij hier af moeten leggen terwijl bij hun alles op 1 eiland te vinden is.
Dat ze daar vaak ook 4-5 uur in de auito zitten voor een enkele reis richting vindplaats, wil ik dan ook wel eens vergeten....
Heb je het geluk in Limburg woonzaam te zijn, en mocht je bereid zijn om 4 uurtjes in een auto te zitten om een dagje te zoeken. dan kom je heel ver hoor.
Helaas is alles meer dan een uur rijden voor de meeste van ons limburgers wel erg ver hoor.

Ik probeer me daar steeds meer overheen te zetten
oeps...
Als ik dit zo zie weet ik al weer waar we volgend jaar met vakantie naartoe gaan!