IS DIT NORMAAL? ZIE PRIJS!?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Carcharias
Contacteer:
Antw: Antw: IS DIT NORMAAL? ZIE PRIJS!?

Bericht door Carcharias » 05 okt 2011, 17:59

redmilksnake schreef:
...

Sommige mensen denken dat fossielen hun gewicht in goud waard zijn...
Dan heb ik een aanbieding! Schoonmoeder te koop t.e.a.b.!! :D

Haha, grapje natuurlijk ;) Maar om even on topic te blijven. De vis die daar afgebeeld is is zeker te duur, maar het blijft bij fossilien toch nog altijd van.. 'wat de gek ervoor wilt geven'.

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Spongebob
Has thanked: 411 times
Been thanked: 633 times
Antw: IS DIT NORMAAL? ZIE PRIJS!?

Bericht door Spongebob » 05 okt 2011, 18:17

Het is inderdaad niet normaal dat een vis die miljoenen jaren geleden heeft geleefd, zo mooi bewaaard gebleven is (bovendien nog gevonden, gedolven en geprepareerd). Eigenlijk staat op fossielen geen geldelijke maat. Ik vind het ook jammer dat er een breed commercieel handelsnet omheen is ontstaan. Niets tegen een kleine vergoeding, anders zouden fossielen wellicht als "waardeloos" kunnen worden gezien. Ik houd er niet van als mensen bij het vinden van een fossiel meteen dollartekens in hun ogen krijgen.
Uiteindelijk is het wel wat de gek ervoor geeft, zoals Robbin al schreef.

Time fades away (Neil Young)

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 05 okt 2011, 18:56

Deze is een Racolepsis (hoop dat ik het goed schrijf) uit Brazilie. Het klopt wel dat deze vis er nog zo mooi uit ziet, over het algemeen worden deze namelijk in zeer goede staat gevonden.

Voor wat de prijs betreft is deze inderdaad wel aan de erg hoge kant. waarschijnlik zit je rond de €30,00 beter. het probleem is echter dat brazilie een verbod heeft gelegd op de uitvoer van fossielen en daarom worden ze steeds moeilijker verkrijgbaar. Vroeger werden deze vissen vaak als extra materiaal meegestuurd met de amethist geodes. dit vulde namelijk mooi de gaten in de container op.

Groeten Patrick

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 05 okt 2011, 20:35

mars33 schreef:
Ik vraag me wel af welke soort het is. De lameldichtheid lijkt me te laag en de lamellen te breed voor een wolharige mammoet.
Dan ben ik benieuwd wat andere denken, want volgens mij is dit juist typisch van een wolharige. Lijkt precies op andere mammoetkiezen in mijn bezit. Klein kapitaaltje blijkt nu ;)

Groet,

Niels

mars33

Bericht door mars33 » 05 okt 2011, 21:25

Nou ja, lineaaltje ontbreekt. Maar het leek me een M1 en ik tel 9 lamellen (alhoewel 1 een gefuseerde lijkt) en Willemsen geeft aan dat M1 kiezen van een wolharige 11-15 (onderkaaks) en 12-14 (bovenkaaks) lamellen hebben. Echter, het lijkt er ook op dat er misschien nog een stuk aan de achterkant ontbreekt, dus ik zit er misschien wel helemaal naast. En het kan ook een m3 zijn en dan klopt het ook gewoon. He jezus, ik wil ook eens de slimme jongen uithangen!

Hoe dan ook, als dat ding voor die prijs weggaat weet ik wat me te doen staat als ik ooit eens in de problemen kom met het betalen van de hypotheek.

btw, leg er $500 bij en je hebt dit

http://www.northseafossils.com/index.ph ... &Itemid=57

[Bewerkt door mars33 op 05-10-2011 om 20:59 NL]

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

Supergraver

Bericht door Supergraver » 05 okt 2011, 23:21

Spongebob schreef:
Het is inderdaad niet normaal dat een vis die miljoenen jaren geleden heeft geleefd, zo mooi bewaaard gebleven is (bovendien nog gevonden, gedolven en geprepareerd). Eigenlijk staat op fossielen geen geldelijke maat. Ik vind het ook jammer dat er een breed commercieel handelsnet omheen is ontstaan. Niets tegen een kleine vergoeding, anders zouden fossielen wellicht als "waardeloos" kunnen worden gezien. Ik houd er niet van als mensen bij het vinden van een fossiel meteen dollartekens in hun ogen krijgen.
Prachtig gezegd en helemaal mee eens!

Mvg

Martijn

raven
Antw: Antw: Antw: IS DIT NORMAAL? ZIE PRIJS!?

Bericht door raven » 13 okt 2011, 20:06

Over een tijdje kun "fossiel geld" kopen.

Supergraver schreef:
Spongebob schreef:
Prachtig gezegd en helemaal mee eens!

Mvg

Martijn

Gesloten