Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge

Bericht door Frederik » 19 okt 2011, 00:35

Leuk dat het tekenen in de smaak valt. Het zwaartepunt van de lezing ligt op fotografie, maar sowieso zal ik uitleggen hoe je zo'n lijntekening als in het voorbeeld maakt en wat je daar allemaal mee kan doen.

Het mag wat interactief zijn dus als jullie vragen hebben waar je het graag over zou hebben tijdens de workshop (over fotograferen of tekenen), stuur me een mailtje en ik bekijk in welke mate ik de vraag aan bod kan laten komen. Lijkt me leuk.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Vrijdagavond 4 november 2011: Workshop fossielen tekenen en fotograferen door Frederik Lerouge

Bericht door Gerrit-Jan » 19 okt 2011, 09:39

Leuk initiatief Frederik!!

Jammer dat ik niet zal kunnen afkomen.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

romi113

Bericht door romi113 » 19 okt 2011, 16:49

Hoi Frederik,

zeer leuk onderwerp.
Heel jammer dat wij niet aanwezig kunnen zijn (te ver weg).

groetjes Robert en Mirjam

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 21 okt 2011, 20:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik was gisteravond bij Frederik op bezoek en kreeg een korte preview van de lezing. En ik mag zeggen dat het er goed uit ziet!
Omdat die mooie lijntekeningen me echt intrigeren, heb ik ook wat vragen mogen stellen, en met de gekregen raad in het achterhoofd ben ik vandaag aan mijn eerste digitale lijntekening van een trilobiet begonnen. Ik toon deze in verschillende stadia. Ik gebruikte Coreldraw omdat ik daar vroeger nog geologische profielen mee heb getekend (wel een nieuwere versie dus is het weer even allemaal wennen).
Mijn eerste probeersel stuurde ik trots naar Frederik, en met zijn raad kon ik wat verbeteringen aanbrengen. (ik moet nog heel wat verbeteren hoor), maar ik wou jullie alvast enkele stadia geven, zodat je kan zien dat het allemaal niet te moeilijk is. Er zijn ook heel wat andere programma's waarmee dit mogelijk is, en Frederik zal de nadruk leggen op freeware programma's.

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 22 okt 2011, 22:47

Mooi Stijn !

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 26 okt 2011, 21:13

zit er ook wat in over fotografie van zeer klein spul met de digitale spiegelreflex camera?

Breng ik me'n materiaal mee om t zien wat er kan verbeterd worden?

Schaf ik mij een usb kameraatje aan om op mijn bino te zetten?

Theo

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 27 okt 2011, 10:32

Theo,

Klein spul op de foto zetten met de reflex zit er zeker in. Het zou leuk zijn als je je materiaal meebrengt. We kunnen volgens mij vooral heel wat leren uit jouw ervaringen, en wie weet kan je opstelling nog verbeterd worden.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Slownick

Bericht door Slownick » 27 okt 2011, 22:52

Hier zou ik ook graag naartoe komen, ben nogal veel bezig met fotobewerkingsprogramma's, en het lijkt me heel interessant. Het enige probleem is: ik kan wel met het openbaar vervoer tot in Heverlee geraken, maar of ik dan dezelfde avond nog thuis geraak is een ander paar mouwen. Is er misschien iemand van de omgeving Lommel die ook gaat, en me eventueel mee zou willen nemen?

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 02 nov 2011, 20:02

ik heb alvast wat lekkere dranken koud gezet voor vrijdag!
Hopelijk tot dan!

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Slownick

Bericht door Slownick » 04 nov 2011, 13:37

Hoewel ik er enorm naar uitkeek, zal ik er niet bijzijn vanavond. Haal het niet met het openbaar vervoer (ben dan namelijk 2,5u onderweg, en heb geen vervoer meer terug tot 's anderendaags :))

Wat eventueel wel handig is (mss niet voor nu maar voor de toekomst) een tinychat videogesprek starten voor mensen die er niet bij kunnen zijn, maar toch willen volgen.

Gesloten