Gevonden object bij zandmotor
Antw: Antw: Gevonden object bij zandmotor
Hoi, hou het maar op een oester deze is aardig glad gescheurt en aangetast door graafgangen . Ze worden iderdaad veel gevonden langs het stand. Maar het fragment van jou is alleen wat ouder. succes. ben-lochem
DragonSearcher schreef:
Het is zo dat het slotje overeenkomsten vertoont met zeepokken. Maar alsnog is dit een oester. Zoals Paul al zei, t strand ligt er vol mee.
0000000000
Antw: Gevonden object bij zandmotor

Van de week wederom naar de zandmotor geweest. Dit keer dacht ik niets gevonden te hebben, maar na het afspoelen van alle objecten heb ik toch weer wat dingen die ik hier voor wil leggen. Ben benieuwd wat ik deze keer weer heb

- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik vermoed bij de eerste: koot van een hertachtige (reuzenhert), tweede geen idee en drie en vier hout, mogelijk fossiel hout (is het geheel of gedeeltelijk versteend? het moet hier en daar echt aanvoelen als steen)
[Bewerkt door sjaak op 25-01-2012 om 19:26 NL]
[Bewerkt door sjaak op 25-01-2012 om 19:26 NL]
Groet,
Niels
Niels
1e en 2e voelt duidelijk aan als steen 3 en 4 bepaald niet.
Maar gezien de aparte vorm van de 3e dacht ik toch maar even posten.
Zal morgen even kijken of ik nog foto's van object 2 kan maken om misschien nog een duidelijker beeld te krijgen.
Maar gezien de aparte vorm van de 3e dacht ik toch maar even posten.
Zal morgen even kijken of ik nog foto's van object 2 kan maken om misschien nog een duidelijker beeld te krijgen.
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Waarschijnlijk is het dan van dat typische rolhout dat een tijdje in het veen heeft gelegen. Toch kan je langs de kust gedeeltelijk versteend hout vinden: vaak half steen; half hout.
Die aparte vorm zal komen omdat het ergens langs is gegroeid. Ik zie geen (duidelijke) bewerkingssporen.
Die aparte vorm zal komen omdat het ergens langs is gegroeid. Ik zie geen (duidelijke) bewerkingssporen.
Groet,
Niels
Niels
Meestal is het gewoon hout, waar je gemakkelijk je vingernagel in kunt duwen !!
Groet van Paul.
Groet van Paul.
We don't know what we don't know
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ook voor jou,een plus punt voor je foto's,mag ook eens positief zijn.Gr en doe zo voort. Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 20:39 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-01-2012 om 20:39 NL]
strandjutters

Hier nog een paar foto's van object 2 (lengte 9 cm)
Iemand een idee?
P.s ik krijg de smaak te pakken misschien dat ik morgen nog wel een keertje ga kijken bij de zandmotor

[Bewerkt door Jdolky op 26-01-2012 om 15:55 NL]