Informatie over vindplaatsen.
Antw: Informatie over vindplaatsen.
hoedatzo Plikona??
Als jij toch op de hoogte bent van Johwi's beweegredenen, kan je dat best vermelden.
Ben bang dat hij/zij het niet meer gaat doen.
Heb helaas het topic helemaal gemist.
en idd frederik, jij was een van m'n eerste slachtoffers.
Ik had het overigens niet zo bekeken...
kortaf vragen/eisen van info, kan idd erg irritant overkomen. Enige raad die ik kan geven is naar de prullenbak ermee.
Zo doe ik dat op mijn werk ook en werkt prima.
Als jij toch op de hoogte bent van Johwi's beweegredenen, kan je dat best vermelden.
Ben bang dat hij/zij het niet meer gaat doen.
Heb helaas het topic helemaal gemist.
en idd frederik, jij was een van m'n eerste slachtoffers.
Ik had het overigens niet zo bekeken...
kortaf vragen/eisen van info, kan idd erg irritant overkomen. Enige raad die ik kan geven is naar de prullenbak ermee.
Zo doe ik dat op mijn werk ook en werkt prima.
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Plikona,
Een stroman argument, nietwaar?
De vraag of Johwi 'gelijk heeft' is m.i. compleet naast de kwestie. We kunnen enkel aannemen dat de mails die hij krijgt voor hem dermate vervelend zijn, dat hij het nodig vind zich terug te trekken en zijn topics te verwijderen. En dat is jammer.
In die zin heeft hij per definitie 'gelijk'.
Zeker als het verwijderen van de post een invloed heeft op de toestroom van mails.
Een stroman argument, nietwaar?
De vraag of Johwi 'gelijk heeft' is m.i. compleet naast de kwestie. We kunnen enkel aannemen dat de mails die hij krijgt voor hem dermate vervelend zijn, dat hij het nodig vind zich terug te trekken en zijn topics te verwijderen. En dat is jammer.
In die zin heeft hij per definitie 'gelijk'.
Zeker als het verwijderen van de post een invloed heeft op de toestroom van mails.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Informatie over vindplaatsen.
Hier kan ik inkomen dat men dat op den duur wel beu wordt. Al kan je niet anders dan toegeven dat het plaatsen van zo'n topic gegarandeerd zo'n reacties/vragen uitlokt. Kan je daar niet tegen, doe dat dan niet. Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig, dat was bij de lancering van mijn website ook zo, maar dat weet je als je daar mee begint. Als je, zoals u zegt, een bepaalde mening hebt over het al dan niet kenbaar maken van bepaalde vindplaatsen, is het volgens mij maar een kleine moeite om mensen op een beleefde manier van uw standpunt in te lichten. Hoe zij daarmee omgaan is uiteraard aan hun, maar ik hoop steeds op wederzijds begrip. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat iemand best wel wilt verstaan dat iemand een kleine kwetsbare vindplaats niet prijsgeeft, al is niet iedereen zo (maar het zij zo).plikona schreef:
Hij laat wat tanden zien en meteen krijgt hij een resem emails in zijn box om te jengelen naar de exakte vindplaats.
Hmm, heeft u mijn post hierboven bekeken? Het hangt af van met welke intentie mensen iets vragen. Als iemand vraagt: 'waar heb je dit of dat gevonden' wil de persoon in kwestie daarom niet per se weten op welke geografische coördinaten/in welke groeve dat fossiel gevonden werd. Voor hetzelfde geld wil deze persoon wat achtergrondinfo om de topicstarter verder te helpen (of uit eigen interesse), zoals ik in mijn bovenstaande post reeds geformuleerd heb. Daar is niets mis mee, me dunkt. Dat zo'n vraag dan wat ongelukkig of dubbelzinnig geformuleerd is, tot daar aan toe. Niet iedereen is Germanist.plikona schreef:
Als je alleen kinderachtige reacties krijgt op het plaatsen van een topic is het wissen ervan helemaal niet kinderachtig.
Het is niet omdat iemand over een bepaalde vindplaats veel communiceert dat hij die eerst heeft aangetroffen, verre vanplikona schreef:
En was Johwi niet één van de allereerste ondekkers van Hoevenen? Kijk waar deze vindplaats nu staat...

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Hieronymus
- Contacteer:
Zo zijn mensen, Stijn. Je kan je er aan ergeren maar je kan er niets aan veranderen.stijnboy9 schreef:
Is het niet vreselijk om een mail in je box te krijgen van 'Hallo, wil je me eens de plaats vertellen van de tanden van het antwerpse punt.' Is dat nou niet vreselijk? Ik rij met mijn pa ook al die kilometers om op zoek te gaan naar een vindplaats. En ik stuur af en toe ook naar mensen om te vragen over vindplaatsinfo... Maar dat is een wisselwerking, ik zeg dan ook wat ik weet. En ik ben niet klunzig met kwetsbare vindplaatsen. Ik heb zeker al een paar vindplaatsen verzwegen... Omdat ze veel te klein zijn. Als ik dan post en er exact bijschrijf: Geen mail... dan krijg ik mail!
Dat is zo lastig aan fora!
Groeten,
Stijn
Rhaetian Lorraine Region
- Hieronymus
- Contacteer:
@Plikona
Kan ik me geheel in vinden en ik snap dat volledig.
Enerzijds wil je iets delen met het forum, maar dan wordt je met de nadelen geconfronteerd, al weet je op voorhand wel dat dit gaat gebeuren.
Sommige vijvers slibben dicht, anderen vriezen gelukkig genoeg maar dicht. Bij die laatste categorie kan je dan weer hopen op de dooi.
Al zou het natuurlijk beter zijn dat er geen verzanding of vriesweer bij te pas komt.
Kan ik me geheel in vinden en ik snap dat volledig.
Enerzijds wil je iets delen met het forum, maar dan wordt je met de nadelen geconfronteerd, al weet je op voorhand wel dat dit gaat gebeuren.
Sommige vijvers slibben dicht, anderen vriezen gelukkig genoeg maar dicht. Bij die laatste categorie kan je dan weer hopen op de dooi.
Al zou het natuurlijk beter zijn dat er geen verzanding of vriesweer bij te pas komt.
Rhaetian Lorraine Region
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat valt wel mee hoor.plikona schreef:
Maar, nu komt het en ik zal mij zeer eufemistisch uitlaten, zodat de beheerder zijn mailbox weer niet vol treft met allerlei verzoeken,...

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
als ik hier iets op zet van interesse, en we hebben allemaal min of meer dezelfde, dan verwacht ik niet anders dan mail... hoort er nu eenmaal bij... het is niet anders en ik vind het ook helemaal niet vervelend.
Ik werk meer op basis van, doe ik wat voor jou, doe jij wat voor mij.
Zo kom ik aan heel wat leuke plekken die hier nergens voorbij komen.
Dat en gewoon puur hard werken, en heel veel lezen. Maanden ploeteren in de hoop een plekje te vinden. Ik ben inmiddels hoofdsponsor van Shell vanwege alle benzine die ik verrijd... maar uiteindelijk levert me dat wel een paar leuke fossielen op en soms een boze vrouw
Ik werk meer op basis van, doe ik wat voor jou, doe jij wat voor mij.
Zo kom ik aan heel wat leuke plekken die hier nergens voorbij komen.
Dat en gewoon puur hard werken, en heel veel lezen. Maanden ploeteren in de hoop een plekje te vinden. Ik ben inmiddels hoofdsponsor van Shell vanwege alle benzine die ik verrijd... maar uiteindelijk levert me dat wel een paar leuke fossielen op en soms een boze vrouw

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Hallo,
Hieronymus gaf al aan dat er ook mensen zijn die met goede bedoelingen info kunnen/willen vragen.
ikzelf probeer een databestand met tanden op te zetten.
nou had ik ,toen ik de tanden van Johwi zag,de drang om te vragen waar ze precies vandaan kwamen,om mijn bestand aan te vullen en verder niet.
nou blijkt dus dat ie platgemailed wordt.
jammer dat je zo eigenlijk geen info kan delen met elkaar.
voor mij zou mailen naar Johwi alleen maar betekenen dat ik info wil voor mijn bestand,en verder niet, en dat zou moeten kunnen vind ik.
Gr .
Hieronymus gaf al aan dat er ook mensen zijn die met goede bedoelingen info kunnen/willen vragen.
ikzelf probeer een databestand met tanden op te zetten.
nou had ik ,toen ik de tanden van Johwi zag,de drang om te vragen waar ze precies vandaan kwamen,om mijn bestand aan te vullen en verder niet.
nou blijkt dus dat ie platgemailed wordt.
jammer dat je zo eigenlijk geen info kan delen met elkaar.
voor mij zou mailen naar Johwi alleen maar betekenen dat ik info wil voor mijn bestand,en verder niet, en dat zou moeten kunnen vind ik.
Gr .
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.