HvH 29-01-2012 vondsten.
Antw: Antw: Antw: HvH 29-01-2012 vondsten.
De andere foto's van de 2 betreffende botten komen nog, maar 'k had tussenuur op school dus kon even snel typen maar geen foto's maken.bram schreef:Het is op HvH net als op elk ander strand: al naar gelang windrichting en -kracht, stroming, andere zoekers e.d. en evt. zeven van het strand door beachcleaners ligt er de ene keer veel en de andere keer helemaal niks. Soms heb je geluk en soms niet. Kelt had de laatste keer duidelijk gelukJdolky schreef:
Hebben ze bij Hvh ook wat veranderd dat er daar zoveel te vinden is?
Wanneer je regelmatig op HvH loopt, dan zie je wel dat er afslag en weer aanwas van het strand is. Bij afslag kan er soms heel wat te vinden zijn, en aanwas van het strand begraaft meestal alleen maar de fossielen.
Kelt, kan je van de twee botten rechtsonder op de derde foto nog wat meer foto's maken, ook recht van boven. Dit zijn namelijk botten die nog goed te determineren zijn (met een mooi heel gewrichtsvlak). Voorlopig denk ik aan de onderkant van een middenhandsbeentje of middenvoetsbeentje van een paard voor het zwarte botje en de onderkant van een spaakbeen van een paard voor het andere bot.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 02-02-2012 om 14:18 NL]

- Kelt
Antw: Antw: HvH 29-01-2012 vondsten.
Bedankt voor de afbeeldingen. met deze zou ik ook makkelijker via www.natuurinformatie.nl kunnen zoeken. Ik ving het zeker leuk om dit te kunnen zien. Heb er lang over gefantaseerd waar ze van konden zijn.DragonSearcher schreef:
Hi Kelt,
mooie vondsten heb je gedaan, helemaal niet slecht voor een 2e keer zoeken!
Verder ben ik het helemaal eens met Bram zijn determinaties. Ik heb voor het gemak een van jou fotos genomen en die genummerd. Tevens heb ik fotos toegevoegd, zodat je kan zien hoe het hele bot er uit gezien zou hebben
1. Sprongbeen (astragalus) van een hert of rund.
2. Middenhands (metacarpus) of voetsbeen (metatarsus) van een paard.
3. Spaakbeen (radius) van een paard.
Gr Jerry
- Kelt