Fossiele planten uit het Krijt (Vervolg)
- Caveman
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Antw: Fossiele planten uit het Krijt (Vervolg)
Ik zal wat spullen onder Calamine gaan plaatsen!
Verstevigen doe ik (bijna alle) mergelfossielen met een 1 op 4 velpon aceton oplossing! Wel goed ventileren (of buiten doen, ook t drogen!), plantenfossielen niet met een kwast insmeren, maar bedruppelen, best met een pipet!
[Bewerkt door Caveman op 03-04-2012 om 16:51 NL]
Verstevigen doe ik (bijna alle) mergelfossielen met een 1 op 4 velpon aceton oplossing! Wel goed ventileren (of buiten doen, ook t drogen!), plantenfossielen niet met een kwast insmeren, maar bedruppelen, best met een pipet!
[Bewerkt door Caveman op 03-04-2012 om 16:51 NL]
To share or not to share, that's the question!
erg mooi materiaal mart!
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
leuk spul.....
vooral dat loofblad erg geinig, vraag me wel af of veel mensen dit 123 zouden herkennen als fossiel.
Of ik heb er ook altijd overheen gekeken of ben het nooit tegen gekomen, ken het eigenlijk niet van bij ons?
vooral dat loofblad erg geinig, vraag me wel af of veel mensen dit 123 zouden herkennen als fossiel.
Of ik heb er ook altijd overheen gekeken of ben het nooit tegen gekomen, ken het eigenlijk niet van bij ons?
oeps...
-
Antw: Antw: Fossiele planten uit het Krijt (Vervolg)
Caveman, schitterend hoor.
eveneens genoteerd op mijn verlanglijstje
- Cliffhanger
prachtige vondsten mart, zelf heb ik er nooit zo opgelet in het krijt.
BG

Foto gemaakt in Cap Griz Nez. Het ligt er vol mee. Zie ook avatar. Ook plantenresten dacht ik.
Marije
[Bewerkt door Marije op 05-04-2012 om 12:13 NL]
- Carboon
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 525 times
Erg mooi materiaal! Vooral het zeegras is erg leuk. Het dennenappeltje doet me denken aan de prachtige Aken-collecties van Andrej Knjasew en Helmut Knoll:
http://hm-knoll.de/meine-sammlung-ac-oberkreide/
http://www.flickr.com/photos/galabau-kn ... 936967226/
@ Mart/Herman: ben niet erg bekend met het Boven Krijt van Limburg en omgeving, maar kun je de planten uit Kelmis/La Calamine hiermee vergelijken? De Formatie van Aken is toch ouder (Santoniaan voornamelijk) en gescheiden via een erosievlak van de Vaals Fm.?
http://hm-knoll.de/meine-sammlung-ac-oberkreide/
http://www.flickr.com/photos/galabau-kn ... 936967226/
@ Mart/Herman: ben niet erg bekend met het Boven Krijt van Limburg en omgeving, maar kun je de planten uit Kelmis/La Calamine hiermee vergelijken? De Formatie van Aken is toch ouder (Santoniaan voornamelijk) en gescheiden via een erosievlak van de Vaals Fm.?
Op zoek naar groen in het zwart.
- Caveman
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Bedankt voor de mooie links!
To share or not to share, that's the question!
- fossieltje
Mooi hoor!
Waar heb je het gevonden?
Gr. fossieltje
p.s. ik ga er nu ook naar zoeken.
Waar heb je het gevonden?
Gr. fossieltje
p.s. ik ga er nu ook naar zoeken.
La Calamine... Kelmis.
Ik kan mij de groeve nog herinneren toen ik er zo'n 50 jaar geleden was (rond 1965). Akens zand, versteend hout. Ja een denneappeltje was er ook bij.
Het was een zomerkamp met de NJN en we sliepen boven een koeienstal in Cotesse. Mij moeder heeft het nog een week geroken. Het was het begin van mijn belangstelling voor geologie.
Ik kan mij de groeve nog herinneren toen ik er zo'n 50 jaar geleden was (rond 1965). Akens zand, versteend hout. Ja een denneappeltje was er ook bij.
Het was een zomerkamp met de NJN en we sliepen boven een koeienstal in Cotesse. Mij moeder heeft het nog een week geroken. Het was het begin van mijn belangstelling voor geologie.
Ed Stevenhagen