Vreemde steen
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Vreemde steen
Casper schreef:
Ik denk gewoon sterk verweerd vuursteen, uit de bovenste lagen (pleistoceen dus)
Nahh, Dach het niet Casper.Vuursteen verweerd nooit en te nimmer op deze manier.Zelfs als zouden er zachtere mineralen doorheen lopen krijg je geen verwering als dit.
Je kan in Mill weleens van die samengekitte brokjes oerzee bodemconcreties vinden.
Omdat de laatste tijd veel grind daar opgespoten wordt,vermoed ik dat dit zo\'n brok is, welke meer \" behandeld \" is.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: Vreemde steen
ik denk dat de eerste determinatie (spijtig genoeg) de nagel op de kop sloeg:
het is behoudens vergissing inderdaad een prachtig exemplaar \'vreemde steen\', of wetenschappelijk \'lapis allophyllus\'.
maar alleszins goed dat je zoiets vreemd niet meteen weggooit en wacht tot je zeker bent dat het \'niets\' is. voor je het weet gooi je iets speciaals weg.
groeten,
m
het is behoudens vergissing inderdaad een prachtig exemplaar \'vreemde steen\', of wetenschappelijk \'lapis allophyllus\'.
maar alleszins goed dat je zoiets vreemd niet meteen weggooit en wacht tot je zeker bent dat het \'niets\' is. voor je het weet gooi je iets speciaals weg.
groeten,
m