Groede, een aantal kleine dingetjes
Antw: Groede, een aantal kleine dingetjes
Rond en glad, in tegenstelling tot de huidstekels die we al gevonden hebben zitten de groeven in een plat vlak en zit er op de bolle kant ook geen gaatje waar de stekel in zou hebben moeten zitten.Het is moeilijk te zien op foto omdat het zo klein is maar onder een loep lijkt het erop dat er iets van glazuur o.i.d. op de ribbels moet hebben gezeten.
Antw: Antw: Antw: Groede, een aantal kleine dingetjes
Visentantd zeker weten.isis schreef:Maaltand van een beenvis.Frank schreef:
Huidplaatje van een rog?
Theo
graat(of beentje)van een vis.door dat oogje zit een uitsteeksel van een wereltje.Frank schreef:
Bij deze nog een aantal kleine voorwerpen waar ik niet helemaal of helemaal niet uit kan komen wat het nou precies zijn.
Graag weer jullie hulp.
Met vr. gr. Frank
Theo
Theo, dat kan natuurlijk heel goed zijn, ik heb er weinig verstand van, maar ik heb zelf een vissenwerveltje waarbij exact zoiets direct, met de twee \"pootjes\" aan de wervel vast zit...
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Groede, een aantal kleine dingetjes
stukkie belemniet! wsl uit engeland aangespoeld, je vindt wel eens vaker zulke krijtfossielen in zeeland, hoewel het een zeldzaamheid blijft volgens mij!Frank schreef:
de andere kant
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Groede, een aantal kleine dingetjes
mij hebben ze eens verteld dat dat opgevulde wormgangen zijn en... ik geloof ze graag.Frank schreef:
![]()
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: Groede, een aantal kleine dingetjes
Heb daar zo mijn twijfels. Bij mijn weten is het grootste deel van de belemniet massief en alleen het uiteinde hol. Mijn ervaring is dat, als dat holle uiteinde er nog aan vast zit, dit zeer fragiel is.Casper schreef:
stukkie belemniet! wsl uit engeland aangespoeld, je vindt wel eens vaker zulke krijtfossielen in zeeland, hoewel het een zeldzaamheid blijft volgens mij!
Anderzijds ben ik geen belemnietenkenner dus wil ik best wat van een ander aannemen (maar dus niet zonder slag of stoot).
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
Ik ben ook zeker geen belemnietenkenner hoor...
wanneer ik nog eens terugkijk naar de eerste foto van de \"belemniet\" dan denk ik: neeh toch geen belemniet. maar ja de tweede foto lijkt me duidelijk een stukkie belmniet te toenen, zelfs de structuur is nog goed zichtbaar... tja ik weet het dus niet.
wanneer ik nog eens terugkijk naar de eerste foto van de \"belemniet\" dan denk ik: neeh toch geen belemniet. maar ja de tweede foto lijkt me duidelijk een stukkie belmniet te toenen, zelfs de structuur is nog goed zichtbaar... tja ik weet het dus niet.
Post mortem we sort 'em!

Ik denk dat het geen stuk belemniet is. Met name door de kromming, aangegeven op de foto,lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk.
Groeten Frank
okee okee ik ben helemaal om, het zal inderdaad geen belemniet zijn. mijn excuses voor de verstoring 

Post mortem we sort 'em!