Mosasaurus hoffmanni

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Arno
Antw: Mosasaurus hoffmanni

Bericht door Arno » 04 jun 2012, 16:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het fraaie stukje waarom het eigenlijk gaat ..
Toch een kiemtandje en nog geen 2 mm groot.(niet te onderscheiden met het blote oog)
Was er van overtuigd dat het een stukje was van een Sqauli.
Als dat een vervalsing is ,dan had degene deze zeker op voorraad liggen? Ook de overgang van de tand naar de wortel sluit perfect aan zonder sporen van verlijming etc etc .Je moet het stuk in handen hebben om zelf een oordeel te vellen .
Zal het binnenkort afgeven aan Musea zodat Plikona het zelf kan bestuderen ..

Mijn conclusie 100% echt ,geen nepper en niet bewerkt ..

Fraai stukje met bijzonder tanden ..

fossiel-hunter Arno

Arno
Antw: Antw: Antw: Antw: Mosasaurus hoffmanni

Bericht door Arno » 04 jun 2012, 17:12

Gerrit-Jan schreef:
Arno,

het verbaasde me ookal maar de indruk werd geschept dat je dat zou doen (wat overigens je goede recht is als je daarvoor kiest). Ik had niet de intentie om op een zinloze discussie aan te sturen, daar was een andere persoon al mee bezig!

Vriendlijke groet
Hoi Gerrit-Jan ,

was ook niet persoonlijk tegen uw bedoeld hoor.
Heb nml aanbiedingen gehad mijn collectie van de hand te doen. Maar mijn vraagprijs is enorm hoog yehh.
Ik heb een tijd terug enkele op marktplaats gezet alleen om te zien naar de interesse in deze .
De conclusie wat anderen hieruit trekken deert mij niet ..Zoals je zelf al zei " mijn recht".

Maar ... mijn collectie is maar een deel van een bescheiden verzameling. En op mijn verlanglijstje staan nog enkele vondsten open..
Dus we zullen doorgaannnnnnnnn...Met Rolator of zonder Rolator .

GR ARNO

Oja , en alles blijft en staat netjes uitgestald tot het laters op een goede bestemming terecht komt ..(Mits de recessie niet nog harder toeslaat)

[Bewerkt door Frederik op 05-06-2012 om 11:58 NL]

fossiel-hunter Arno

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Mosasaurus hoffmanni

Bericht door erik m » 04 jun 2012, 23:51

arno schreef:
Het fraaie stukje waarom het eigenlijk gaat ..
Toch een kiemtandje en nog geen 2 mm groot.(niet te onderscheiden met het blote oog)
Was er van overtuigd dat het een stukje was van een Sqauli.
Als dat een vervalsing is ,dan had degene deze zeker op voorraad liggen? Ook de overgang van de tand naar de wortel sluit perfect aan zonder sporen van verlijming etc etc .Je moet het stuk in handen hebben om zelf een oordeel te vellen .
Zal het binnenkort afgeven aan Musea zodat Plikona het zelf kan bestuderen ..

Mijn conclusie 100% echt ,geen nepper en niet bewerkt ..

Fraai stukje met bijzonder tanden ..
Hoi Arno,

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt.
Kan nog geen foto's plaatsen van de zaterdag vondsten omdat mijn computer in de reparatie moet maar zo gauw die het weer doet komen ze op het forum te staan.

Groetjes Erik

E.J.

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times

Bericht door phil » 05 jun 2012, 12:01

Hola, ik heb meer aan één bericht van plikona dan aan 1000post hoe mooi een fossiel wel is.
Ik zie ook dat er iets raars is met de vervangtand en hoor graag hoe de vork aan de steel zit. De betrouwbaarheid van de leverancier is een erg relatief begrip in dat werelddeel. Mij interesseert wat verkeerd is, hoe het gedaan is en hoe het kan herkend worden
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Mosasaurus hoffmanni

Bericht door erik m » 05 jun 2012, 12:47

phil schreef:
Hola, ik heb meer aan één bericht van plikona dan aan 1000post hoe mooi een fossiel wel is.
Ik zie ook dat er iets raars is met de vervangtand en hoor graag hoe de vork aan de steel zit. De betrouwbaarheid van de leverancier is een erg relatief begrip in dat werelddeel. Mij interesseert wat verkeerd is, hoe het gedaan is en hoe het kan herkend worden
groetjes
Lees eerst even het topic van hebben mosasaurus tande kartels

groetjes Erik

E.J.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 05 jun 2012, 12:56

Laten we de halve verwijten en emoties wat achterwege houden en ons focussen op de inhoud aub. Best ook geen twee topics door elkaar beginnen te halen.
De discussie over het stuk met vervangtand - kiemtand wordt gevoerd in het volgend topic ('mosasaurus tanden met kartels'):
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=14891
Hier gaat het over de wervels van de openingspost.

Ik heb het topic wat opgeschoond.

[Bewerkt door Frederik op 05-06-2012 om 11:58 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie