Gezocht: tand van Carcharodon carcharias

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
nixje
Antw: Gezocht: tand van Carcharodon carcharias

Bericht door nixje » 13 okt 2012, 16:19

Om zelf een great white te vinden ben je wel even bezig verschilt per vindplaats natuurlijk.
Mocht je er echt een willen kan je marktplaats of ebay kijken heb je voor leuke prijsje eentje uit zuid-amerika.
zelf vinden is veel mooier en blijft je altijd bij.

intresse ligt voornamelijk in haaientanden uit nederland/belgie

Mega_Lo
Antw: Antw: Gezocht: tand van Carcharodon carcharias

Bericht door Mega_Lo » 16 okt 2012, 18:10

erik m schreef:
Nou dat ligt er maar net aan hoeveel je er zelf gevonden hebt.
En deze is ooit door mij aangekocht als een van mijn eerste GW tanden en zit toch zeker een jaartje of 20 in mijn verzameling.
Vele van mijn tanden uit mijn verzameling zijn ook geruild voor tanden die ik zelf gevonden heb dus de waarde van die tanden zijn voor mij net zo als de tanden die je zelf vind.
Mijn gehele verzameling is zo opgebouwd van ruilen verkoop en aankoop en dat allemaal van zelf gevonden tanden en dergelijke.
De kleine zwarte GW op de foto is van cadzand deze heb ik ooit gekregen van iemand die hem daar samen met mij heeft gevonden.

Groetjes Erik
WOW
hoe groot is de grootste??

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 17 okt 2012, 12:50

Deze tand is 7,3 CM

Groetjes Erik

E.J.

Mega_Lo

Bericht door Mega_Lo » 17 okt 2012, 15:49

erik m schreef:
Deze tand is 7,3 CM

Groetjes Erik
heb je iets te ruil voor een kleine megalodon?
ik laat het straks zien.

tandenfee
Contacteer:

Bericht door tandenfee » 17 okt 2012, 17:25

Ik zou ook graag mijn Megalodon van 7,5 cm willen ruilen voor een flinke GW dus als je er nog eentje wilt ruilen, ik heb interesse!

Groet Benjamin

I'm gonna get them all!

Mega_Lo

Bericht door Mega_Lo » 17 okt 2012, 17:40

erik m schreef:
Nou dat ligt er maar net aan hoeveel je er zelf gevonden hebt.
En deze is ooit door mij aangekocht als een van mijn eerste GW tanden en zit toch zeker een jaartje of 20 in mijn verzameling.
Vele van mijn tanden uit mijn verzameling zijn ook geruild voor tanden die ik zelf gevonden heb dus de waarde van die tanden zijn voor mij net zo als de tanden die je zelf vind.
Mijn gehele verzameling is zo opgebouwd van ruilen verkoop en aankoop en dat allemaal van zelf gevonden tanden en dergelijke.
De kleine zwarte GW op de foto is van cadzand deze heb ik ooit gekregen van iemand die hem daar samen met mij heeft gevonden.

Groetjes Erik
een GW ruilen tegen een megalodon? (south carolina)

erik m

Bericht door erik m » 17 okt 2012, 23:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto van de GW tanden zijn van tanden die in mijn verzameling blijfen en voor de eerste tand die in dit topic staat is ook niet te ruil of te koop omdat ik die voor Bram voorlopig vast hou.
De tanden die op de foto staan zijn echt top tanden en die ga ik niet ruilen voor een megalodon.
Verder heb ik megalodon tanden voldoende in mijn verzameling ik verzamel alleen megalodon tanden die van een zeldzame vindplaats komen of die echt super mooi zijn.
De meg tanden van de eerste foto gaan over een paar weken naar markt plaats.
Deze zijn allen van South Carolina.

Ik kan jullie wel een tip geven kijk eens goed rond op fossielen shows ik heb daar zelf ook jaren over gedaan om deze tanden te verzamelen vroeg of laat kom je er een tegen.

Groetjes Erik

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 17 okt 2012, 23:48

Afbeelding

Ook op ebay kun je geluk hebben de grote GW op deze en de vorige foto heb ik voor een prikje op ebay gekocht.
Toen deze op ebay stond zat hij voor meer als de helft nog in de matrix en hij zag er niet uit.
Niemand was op deze tand aan het bieden dus ik dacht ik waag een gokje en heb hem toen ook kunnen kopen.
Toen de tand thuis aankwam heb ik er een paar maanden aan gewerkt en hem zo schoon gemaakt zo als je hem nu ziet.

Groetjes Erik

E.J.

tandenfee
Contacteer:

Bericht door tandenfee » 18 okt 2012, 01:09

Beste Erik,

Ik heb wel interesse in je Megalodons op die eerste foto. Kun je miss een mailtje sturen voor de prijzen per tand? Zou echt super zijn!

Groetjes Benjamin

I'm gonna get them all!

Brammiej

Bericht door Brammiej » 18 okt 2012, 10:46

Hoi,

Mooie tanden hoor! Ik vind de GW's mooier dan de Megs. Worden/werden er GW's in Mill gevonden? Tuurlijk is een grote, gave Meg ook mooi in de vitrine, maar ik ga beginnen met het verzamelen van GW's.

Wat betreft Trivia's, ik ben nu op een punt aanbeland dat ik de meeste algemene tot enigzins zeldzame soorten heb verzameld. Nu is het slechts een kwestie van goed de ogen open houden bij schelpenbeurzen en shellauction. Slechts een kwestie van geld en geluk, om soorten te verkrijgen die niet in de verzameling zitten. Uiteraard verzamel ik ook in kwantiteit dus is alles nog steeds welkom.

Terug naar de tanden:

Wie kent er een link of kan uitleggen hoe en waar de tanden in de bek van de haai zitten en hoe die plaatsen heten?

Groetjes Bram

Gesloten