Fossielen HvH o.a. mammoet wervel
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Fossielen HvH o.a. mammoet wervel
Ik kan van de foto niet goed beoordelen of het een vogelbot is. Denk je dat vanwege de vorm of omdat het hol is? Ook pijpbeenderen van zoogdieren zijn hol.
Wel kan ik melden dat ik laatst bij HvH een bot van vergelijkbare grootte heb gevonden, dat van een kalkoen bleek te zijn. Het was zwart, maar lang niet zo zwart als de andere botten en verkleurde licht bij het opdrogen. Waarschijnlijk een overboord gegooid restant van een kerstmaaltijd...
[Bewerkt door sjaak op 17-12-2012 om 10:02 NL]
Wel kan ik melden dat ik laatst bij HvH een bot van vergelijkbare grootte heb gevonden, dat van een kalkoen bleek te zijn. Het was zwart, maar lang niet zo zwart als de andere botten en verkleurde licht bij het opdrogen. Waarschijnlijk een overboord gegooid restant van een kerstmaaltijd...
[Bewerkt door sjaak op 17-12-2012 om 10:02 NL]
Groet,
Niels
Niels

Sjaak hier zijn nog twee foto's van het vogelbot. Het was jammer genoeg gebarsten toen ik thuis kwam:( het is inmiddels een beetje verkleurd, maar niet veel.
Het is toch zo dat als het plakt het meestal fossiel is?
Rick
- sjaak
- Contacteer:
Ik heb geen idee of dit een vogelbot is. Hopelijk weet een ander het.
Als het helemaal droog is en het plakt als je het met een natte vinger aanraakt is het in mijn optiek fossiel (sommige mensen likken er aan
)
Als het helemaal droog is en het plakt als je het met een natte vinger aanraakt is het in mijn optiek fossiel (sommige mensen likken er aan

Groet,
Niels
Niels
Hoi Niels.
Ik weet wie je bedoelt !
Die likt zelfs aan een coproliet om te zien of die werkelijk fossiel is !!
Een groet van Paul.
Ik weet wie je bedoelt !
Die likt zelfs aan een coproliet om te zien of die werkelijk fossiel is !!
Een groet van Paul.
We don't know what we don't know

Ik ga er ook niet aan likken:D
Hier zijn nog een paar botresten die ik gevonden had. Weet niet of ze te determineren zijn, dus doe een gok.
1: ???
2: ???
3: doorn van een wervel
4: bot van paard?
5: ???
6: stuk wervel
7: ???
8: gewei?
Rick
Antw: Antw: Fossielen HvH o.a. mammoet wervel
Daar heb je helemaal niks aan.Rick99 schreef:
dus doe een gok.
Van botje 4 is met een foto van het gewrichtsvlak misschien nog wel wat te maken.
Groeten,
Bram

Ik snap dat ik daar NIKS aan heb, maar bedoelde dat als je denkt het te weten doe dan een poging. Hier is het gewrichtsvlak Bram. Er zit alleen een soort gruis op.
Gr. Rick
- sjaak
- Contacteer:
Dat gruis is sediment dat je bij HvH alleen ziet bij "mammoet fauna" botten (weichselien), zodat je weet dat je met een oud stuk te maken hebt.
Ik denk dat je deze stukken zal moeten zien om er iets over te kunnen zeggen, als dat al mogelijk is bij fragmenten.
Ik denk dat je deze stukken zal moeten zien om er iets over te kunnen zeggen, als dat al mogelijk is bij fragmenten.
Groet,
Niels
Niels

http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=15146
Bij de foto van Theo met de hielbeenderen van hert en bison zie ik dat de bison vlak is net als bij het hielbeentje die ik gevonden heb. Bij hert is het blijkbaar rond.
Rick