Barnsteen
Antw: Antw: Barnsteen
als je zo'n twijfelgeval hebt kan ik maar één iets aanraden. Meenemen!!! Je kunt het thuis nog altijd weggooien als het niks is .Maar als je het niet eens mee neemt om eens met een loepje te bekijken ofzo dan krijg je ditMega_lo schreef:
ik had gister ook een stuk barnsteen gevonden, maar ik dacht dat het eerst een stukje plastic was, dus had ik het weg gegooid..... Zielig he !

groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Barnsteen

poging tot foto met GSM. Niet zo duidelijk maar beter iets dan niets
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Daar ben ik het niet noodzakelijk mee eens. Beter een goede foto op een later tijdstip dan eentje waar iedereen naar kijkt, maar niemand iets mee kan doen 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- strandjutters
Hallo iedereen,foto één en twee echte barnsteen uit het Noordzeegebied.Foto drie lijkt op Barnsteen maar is het niet.
Als je Barnsteen,verwarmd met een aansteker word het zwart voor de rest gebeurd er niets,buiten dat het wat stink naar dennehout.
Als je dit doet met stukjes van de laatste foto smelt het stukje in elkaar en word het glanzend.Maak zo een foto van wat er gebeurd.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,het stukje van foto drie met wat uitleg.
Nu doe ik de drukproef.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,dit is wat er gebeurd met het stukje als ik er hard op duw met mijn aansteker,bij een groter stuk zul je natuurlijk met iets zwaarder moeten drukken.Bij de echte Barnsteen gebeurd er niets ,je krijgt dit manueel niet kapot.
Nu je kunt de proef gewoon doen met een aansteker,als het glans en smelt heb je met iets anders te doen,misschien wel recent hars.GR
strandjutters
hallo Pascal,
ik heb het in een brandende lucifer gehouden en het kleurde helemaal zwart. Achteraf kon ik het meeste zwart er gewoon afvegen. Er bleef een beetje hangen maar het zwartste is er af. Is dit een goed teken?
groetjes Aaron
ik heb het in een brandende lucifer gehouden en het kleurde helemaal zwart. Achteraf kon ik het meeste zwart er gewoon afvegen. Er bleef een beetje hangen maar het zwartste is er af. Is dit een goed teken?
groetjes Aaron
- strandjutters
Hallo aaron,waarschijnlijk komt het zwart van de lucifer in niet van de barnsteen.
Als dit kleine stukje helemaal zwart word dan zijn je vingers ook in derde graad verbrandt.GR
Als dit kleine stukje helemaal zwart word dan zijn je vingers ook in derde graad verbrandt.GR
strandjutters