Een kleine greep uit mijn verzameling
Antw: Een kleine greep uit mijn verzameling
Sorry dat het zo lang duurde hier de gevraagde foto`s nu kun je goed zien dat het haaietandjes zijn. GR. Dominiek
Keep looking evry time
Ja dat zijn idd haaientanden. Van Aruba zei je hé? Weet je ook waar ze precies gevonden zijn? Wel mooie tandjes.
Gr. Rick
PS. met de andere fossielen kan ik je niet echt verder helpen.
Gr. Rick
PS. met de andere fossielen kan ik je niet echt verder helpen.
Nee gekregen van Mendel.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Hoi Dominiek,
Mendel heeft een geheime vindplaats
Ik ben ook heel blij met de tandjes die ik gekregen heb.
Die Ocenabra's zijn zeker mooi. de Nederlandse naam is "stekelhoren".
@Rick;
ik heb inmiddels denk ik een ongeveer tien Ocenabra erinacea van de ZM verzameld, nog geen enkel (fragment van) volgroeid / volwassen exemplaar maar vaak juveniel / kleiner dan een cm of twee in hoogte. Toevallig pas geleden de eerste geraapt die bij het sifokanaal net dichtgegroeid was. Het is maar net geluk hebben, op één dag struikelde ik over een heel groepje dat zich tussen het aangespoelde drijfhout verstopt had. Andere keren vind je ze helemaal niet.
Je ziet ze niet zo vaak op de ZM, maar dat komt misschien ook omdat ze in mijn ervaring hier dus vrij klein zijn en je er gemakkelijk aan voorbij loopt.
Is zeker een mooie schelp!
groeten,
Suzanne
Mendel heeft een geheime vindplaats

Die Ocenabra's zijn zeker mooi. de Nederlandse naam is "stekelhoren".
@Rick;
ik heb inmiddels denk ik een ongeveer tien Ocenabra erinacea van de ZM verzameld, nog geen enkel (fragment van) volgroeid / volwassen exemplaar maar vaak juveniel / kleiner dan een cm of twee in hoogte. Toevallig pas geleden de eerste geraapt die bij het sifokanaal net dichtgegroeid was. Het is maar net geluk hebben, op één dag struikelde ik over een heel groepje dat zich tussen het aangespoelde drijfhout verstopt had. Andere keren vind je ze helemaal niet.
Je ziet ze niet zo vaak op de ZM, maar dat komt misschien ook omdat ze in mijn ervaring hier dus vrij klein zijn en je er gemakkelijk aan voorbij loopt.
Is zeker een mooie schelp!
groeten,
Suzanne
goed kijken is hééééééél belangrijk
Antw: Antw: Een kleine greep uit mijn verzameling
Hoi luka,dominiek schreef:
Sorry dat het zo lang duurde hier de gevraagde foto`s nu kun je goed zien dat het haaietandjes zijn. GR. Dominiek
De tandjes zijn waarschijnlijk van cosmopolitodus hastalis.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Bedankt voor het determinering (en de tandjes )
.
GR. Dominiek

GR. Dominiek
Keep looking evry time
Mendel ik heb het even op gezocht en haaietandjes van Aruba staan niet op de determinatie pagina Frederik misschien een leuke aanvulling ( Mendel als jij het goed vindt natuurlijk).
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time