Fotograferen/ USB Microscoop

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Fotograferen/ USB Microscoop

Bericht door Carcharoides » 02 apr 2013, 08:20

Hey Ferry,

Thanks voor de goede uitleg. Ik heb sinds kort ook een spiegelreflex. Enig idee waar ik die Macro filter zou kunnen kopen? Ik kom dit merk nergens tegen.

Groeten, Gerard

Ferry
Antw: Antw: Antw: Fotograferen/ USB Microscoop

Bericht door Ferry » 02 apr 2013, 23:28

Frederik schreef:
Leerrijke bijdrage Ferry!
Ferry schreef:
en de camera stelt scherp op het dichtsbijzijnste punt.
Dit kan je vermijden door manueel te focussen, of een scherpstelpunt te kiezen op of iets voor de snijrand. Als je scherpstelt waar het voor jou het belangrijkst is (op snijrand en niet op dichtstbijzijnde punt wortel), dan win je al een paar stops.

Klopt, en met de live-view functie van dit toestel is dit inderdaad handig. Je kunt op je lcd scherm je fossiel manueel scherpstellen onder enorme vergroting. Dit kijkt ook nog eens veel beter dan door de zoeker.

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

Ferry
Antw: Antw: Antw: Fotograferen/ USB Microscoop

Bericht door Ferry » 02 apr 2013, 23:41

Op Foto 6 en 7 zie je hoe ik het fossiel nu op de foto krijg, ik gebruik nu dus F22 voor de scherptediepte en iso 100 voor de hoge kwaliteit.
Ik zou persoonlijk niet tot F22 gaan. Veel objectieven kennen een zeker scherpteverlies als het diafragma helemaal wordt toegeknepen. F16 - F18 zal betere resultaten leveren, maar de 'sweet spot' van een lens ligt vaak nog lager. Eventueel digitaal stacken?

De kitlens gaat tot F28, echter ga ik max tot F22 om dit al enigszins te voorkomen. Digitaal stacken ken ik en dit levert geweldige foto's op mits het proces juist is uitgevoerd.
Ik heb eens foto's gezien die uit meer dan 30 raw foto's waren gestackt, het resultaat is ongelooflijk mooi.

Maar ik heb geen idee hoe ik de verschillende foto's die je dan op de verschillende F waardes maakt precies samengevoegd krijg tot 1 foto. Is hier speciale software voor nodig of kan het ook met photoshop software?

Bedankt voor je aanvulling/toevoeging Frederik.

Groeten,
Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.

Ferry
Antw: Antw: Fotograferen/ USB Microscoop

Bericht door Ferry » 02 apr 2013, 23:49

gverwey schreef:
Hey Ferry,

Thanks voor de goede uitleg. Ik heb sinds kort ook een spiegelreflex. Enig idee waar ik die Macro filter zou kunnen kopen? Ik kom dit merk nergens tegen.

Groeten, Gerard
Hoi Gerard,

Ik weet helaas niet meer waar ik ze gekocht heb, het betreft een 5 delige vergrotingsset met verschillende tussenringen.
1x vergr.
2x vergr.
4x vergr.
10x vergr.
En de Macro ring.
Tevens passen alle ringen ook weer op elkaar, alleen heb ik zo nog nooit geprobeerd om een foto te maken.

Op marktplaats en ebay zul je ze ook zeker vinden, zo'n setje heb je al vrij goedkoop, let er wel op dat je de goede aansluitmaat koopt.

Groeten,
Ferry

ivok

Bericht door ivok » 03 apr 2013, 09:21

mediamarkt is een optie
heb ook eens navraag gedaan en men kon ze gewoon bestellen. Merk en "merkloos" van enkele ring tot complete sets.
met en zonder auto optie

oeps...

Dirk

Bericht door Dirk » 04 apr 2013, 16:16

Beste Ferry,

bedankt voor deze uitgebreide cursus. Ik ga zeker bij de Mediamarkt te rade.
Mooie tand trouwens.

Groeten,

Dirk

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 04 apr 2013, 21:51

Ik heb me ooit eens gewaagd aan stacking. Resultaat was niet je dat, maar het programma dat ik gebruikt heb was dat toen ook nog niet. Blijkbaar staat men nu toch wat verder in de ontwikkeling van de software, maar zoals gezegd, de recentere versies heb ik nog niet geprobeerd. http://hugin.sourceforge.net/

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Ferry
Antw: Antw: Fotograferen/ USB Microscoop

Bericht door Ferry » 05 apr 2013, 00:10

dirk schreef:
Beste Ferry,

bedankt voor deze uitgebreide cursus. Ik ga zeker bij de Mediamarkt te rade.
Mooie tand trouwens.

Groeten,

Dirk
Hallo Dirk,

Succes met je keuze en zoektocht, het tandje is trouwens een megalodon var. chubutensis uit Calvert Cliffs, Maryland USA.

Groeten,
Ferry

Gesloten