Regio Osnabr

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Duys
Contacteer:
Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust

Bericht door Duys » 22 apr 2013, 01:14

ziepe schreef:
Hupla. dat zat eraan te komen (Piesberg) Spijtig, héél spijtig...

Een beetje het Hoevenengevoel!
Duys

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Regio Osnabrück onrust

Bericht door Erik-B » 22 apr 2013, 17:59

Hier het mailtje wat ik vanmorgen gekregen heb.: Ja Erik. Das war eine Gruppe Holländer, ca. 10 Personen. Als sie ins Bruch kamen, kam eine Frau zu uns und hat sich freundlich mit uns unterhalten und sich nach die Verhältnisse erkündigt. Die Gruppe fing an dann in unsere Nähe zu suchen. Nach ein Paar Minuten aber kam ein Mann aus der Gruppe und lief wortlos suchend um unsere Grabstellen herum. Das ging noch, aber dann kam ein richtig frecher Kerl, der meine Funde fast niedertrampelte, sich gleich daneben niederliess und anfing, Steine um sich herum zu schmeissen. Als ich ihn um Vorsicht bat, wurde er richtig frech und schliesslich ist Heribert in seiner Richtung explodiert. Dieser Kerl war richtig unverschämt und hat ein schlechter Name für alle Holländer gemacht. Er verliess unsere Stelle erst als er zugeben müsste, dass er für den Bruch keine Sammelgenehmigung hatte. Die anderen Mitglieder der Gruppe waren aber rücksichtsvoll und nett.

Verder heb ik begrepen, dat de hele groep op 1 na geen helm bij zich hadden. Veiligheidshesje zal dan ook wel niet.

[Bewerkt door Erik-B op 22-04-2013 om 17:00 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 22 apr 2013, 21:44

Dat is natuurlijk erg jammer.

Maar ik struikel toch ook een beetje over de stelling dat "Dieser Kerl war richtig unverschämt und hat ein schlechter Name für alle Holländer gemacht." Werkelijk? Voor allemaal? Dan is hij wel erg brutaal geweest.
Ik heb ooit eens in een groeve een Frans koppel met kind een rotswand zien opkruipen die gevaarlijk instabiel was. Zijn alle Fransen dan slechte ouders?
Gelukkig ben ik Belg, en hoef ik me (nog) niet aangesproken te voelen :D

Misschien moeten we dit pragmatischer benaderen. Ik denk dat de meeste forumleden zich wel beter zouden gedragen hebben, en zich niet aangesproken hoeven te voelen. Voor wie hier meespreekt of meeleest, en bij deze groep betrokken was: Neem volgende keer de moeite om de spelregels te respecteren en spreek een groepslid dat zich misdraagt aan op zijn gedrag. Het zal snel gedaan zijn als hij merkt dat zijn eigen groep verveeld zit met z'n gedrag.

@ Erik: hopelijk publiceer je deze mail met permissie?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Theo

Bericht door Theo » 22 apr 2013, 22:23

'ttttja, die Hollanders .. echte Geuzen, maar Duitsers zijn andere koek dan Spanjaarden.(lol)

Theo

Erik-B

Bericht door Erik-B » 22 apr 2013, 22:52

Frederik schreef:
Dat is natuurlijk erg jammer.

Maar ik struikel toch ook een beetje over de stelling dat "Dieser Kerl war richtig unverschämt und hat ein schlechter Name für alle Holländer gemacht." Werkelijk? Voor allemaal? Dan is hij wel erg brutaal geweest.
Ik heb ooit eens in een groeve een Frans koppel met kind een rotswand zien opkruipen die gevaarlijk instabiel was. Zijn alle Fransen dan slechte ouders?
Gelukkig ben ik Belg, en hoef ik me (nog) niet aangesproken te voelen :D

Misschien moeten we dit pragmatischer benaderen. Ik denk dat de meeste forumleden zich wel beter zouden gedragen hebben, en zich niet aangesproken hoeven te voelen. Voor wie hier meespreekt of meeleest, en bij deze groep betrokken was: Neem volgende keer de moeite om de spelregels te respecteren en spreek een groepslid dat zich misdraagt aan op zijn gedrag. Het zal snel gedaan zijn als hij merkt dat zijn eigen groep verveeld zit met z'n gedrag.

@ Erik: hopelijk publiceer je deze mail met permissie?
Bevestiging nodig? Geen probleem hoor. Mail is gepubliceerd met toestemming

[Bewerkt door Erik-B op 22-04-2013 om 22:04 NL]

donckey

Bericht door donckey » 22 apr 2013, 23:17

ammonietje schreef:
Is er soms een vertaling van de mail mogelijk want ik kan geen duits.
Alvast bedankt.
Groetjes Nico
Nico,

Hierbij een vrije vertaling :)

Dat was een groep Hollanders, ca 10 personen.
Toen ze in de groeve aankwamen, kwam een vrouw naar ons toe en een vriendelijk praatje gehouden en naar de (zoek) omstandigheden gevraagd.
De groep begon daarna in onze buurt met zoeken. Na een paar minuten kwam er een man uit de groep en liep, zonder een woord te zeggen, zoekend om de plekken heen waar wij aan het graven waren. Dat ging nog, maar toen kwam er een brutale (hufterige) kerel die bijna op mijn vondsten trapte. Hij ging direct naast mij zitten en begon met stenen om zich heen te smijten. toen ik hem vroeg een beetje voorzichtig te zijn, gedroeg hij zich echt onbeschoft, met als gevolg dat Heribert richting hem ontplofte.
Deze kerel had werkelijk geen manieren en heeft voor een slechte naam gezorgd voor alle Hollanders.
Hij ging pas bij ons weg nadat hij moest toegeven dat hij voor de groeve geen zoektoestemming had.
De andere leden van de groep gedroegen zich voorkomend en waren aardig.

Zijn er toevallig geen foto's gemaakt van deze groep en/of deze, naar zeggen, onbeschofte kerel?

Peter

donckey

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust

Bericht door Frederik » 22 apr 2013, 23:51

Erik-B schreef:
Bevestiging nodig? Geen probleem hoor. Mail is gepubliceerd met toestemming
Prima, had ik wel verwacht hoor. Gewoon, voor de zekerheid. Dat kan gevoelig liggen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Erik-B
Antw: Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust

Bericht door Erik-B » 23 apr 2013, 07:44

donckey schreef:
ammonietje schreef:
Is er soms een vertaling van de mail mogelijk want ik kan geen duits.
Alvast bedankt.
Groetjes Nico
Nico,

Hierbij een vrije vertaling :)

Dat was een groep Hollanders, ca 10 personen.
Toen ze in de groeve aankwamen, kwam een vrouw naar ons toe en een vriendelijk praatje gehouden en naar de (zoek) omstandigheden gevraagd.
De groep begon daarna in onze buurt met zoeken. Na een paar minuten kwam er een man uit de groep en liep, zonder een woord te zeggen, zoekend om de plekken heen waar wij aan het graven waren. Dat ging nog, maar toen kwam er een brutale (hufterige) kerel die bijna op mijn vondsten trapte. Hij ging direct naast mij zitten en begon met stenen om zich heen te smijten. toen ik hem vroeg een beetje voorzichtig te zijn, gedroeg hij zich echt onbeschoft, met als gevolg dat Heribert richting hem ontplofte.
Deze kerel had werkelijk geen manieren en heeft voor een slechte naam gezorgd voor alle Hollanders.
Hij ging pas bij ons weg nadat hij moest toegeven dat hij voor de groeve geen zoektoestemming had.
De andere leden van de groep gedroegen zich voorkomend en waren aardig.

Zijn er toevallig geen foto's gemaakt van deze groep en/of deze, naar zeggen, onbeschofte kerel?

Peter
Bedankt voor de vertaling Peter. Ik weet niet of er foto,s zijn gemaakt. Ik denk dat diegenen zelf wel via via dit topic leest/lezen. En hopelijk volgende keer beter nadenken wat de gevolgen kunnen zijn.

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Xenina » 23 apr 2013, 12:36

Erik-B schreef:
Hier het mailtje wat ik vanmorgen gekregen heb.: Ja Erik. Das war eine Gruppe Holländer, ca. 10 Personen. Als sie ins Bruch kamen, kam eine Frau zu uns und hat sich freundlich mit uns unterhalten und sich nach die Verhältnisse erkündigt. Die Gruppe fing an dann in unsere Nähe zu suchen. Nach ein Paar Minuten aber kam ein Mann aus der Gruppe und lief wortlos suchend um unsere Grabstellen herum. Das ging noch, aber dann kam ein richtig frecher Kerl, der meine Funde fast niedertrampelte, sich gleich daneben niederliess und anfing, Steine um sich herum zu schmeissen. Als ich ihn um Vorsicht bat, wurde er richtig frech und schliesslich ist Heribert in seiner Richtung explodiert. Dieser Kerl war richtig unverschämt und hat ein schlechter Name für alle Holländer gemacht. Er verliess unsere Stelle erst als er zugeben müsste, dass er für den Bruch keine Sammelgenehmigung hatte. Die anderen Mitglieder der Gruppe waren aber rücksichtsvoll und nett.

[Bewerkt door Erik-B op 22-04-2013 om 17:00 NL]
Misschien interessant om te weten dat deze mail zeker niet van een Duitse is geschreven worden! (Vanwege het erg slechte Duits...)

Groetjes, Xenina

Plaats reactie