Turitelle???
Antw: Turitelle???
Dacht dat in de streek van Thin en Novion dezelfde fosilisatie voorkomt, de binnenkant vol geraakt en gefosiliseerd de schelp zelf weggeerodeerd.
Theo
Antw: Antw: Turitelle???
Mijn fossiel komt volgens de winkelier uit Bordaux Frankrijk. Dat ligt ergens anders dan waar jullie het over hebben, maar er word soms wel verkeerd omgegaan met informatie.(soms haal ik ook dingen door elkaar, daarom ben ik alles op gaan schrijven) Ik had hem ook gekocht in Frankrijk, maar wel een andere streek.Theo schreef:
Dacht dat in de streek van Thin en Novion dezelfde fosilisatie voorkomt, de binnenkant vol geraakt en gefosiliseerd de schelp zelf weggeerodeerd.
Marijn
dergelijke steenkernen lijken allemaal op elkaar en zijn niet meer op soort te determineren. Bordaux is ook mogelijk als vindplaats. Ik zou hem determineren als gastropode, waarschijnlijk uit Bordaux
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Oeps...ammonietje schreef:
De plaats waar ze vandaan komen is wel in belgie en niet frankrijk. Is wel tegen de franse grens maar het nog belgie.
Had er duidelijk bij vermeld.
Groetjes Nico
[Bewerkt door Ammonietje op 29-04-2013 om 20:11 NL]
Verkeerd gelezen, sorry voor de onduidelijkheid.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Er staat nog wel de afdruk van een schelp in de steen. Misschien dat jullie daar wat mee kunnen?phil schreef:
dergelijke steenkernen lijken allemaal op elkaar en zijn niet meer op soort te determineren. Bordaux is ook mogelijk als vindplaats. Ik zou hem determineren als gastropode, waarschijnlijk uit Bordaux
groetjes
Marijn
Dan zijn hier nog wat foto's van de afdrukken van de oorspronkelijke schelp.
Marijn
Antw: Antw: Antw: Turitelle???
Hoi Marijn, de discusie gelezen, let wel op je schrijf werk. Bordaux-Frankrijk schrijf je op als Bordeaux. Evenals Turitelle of is dat frans voor Turritela. Daar ben je nu al achter gekomen. De steen ,,mergel,, met dergelijke afdrukken vind je vrij veel in Zuid-Limburg dat is je ook al verteld maar ik vermeld het nog maar even.Marijn14 schreef:Er staat nog wel de afdruk van een schelp in de steen. Misschien dat jullie daar wat mee kunnen?phil schreef:
groetjes
Marijn
Succses, gr.Ben
0000000000
Hoi Marijn, nog even dit. De steenkernen die je laat zien in kalk of mergel zijn vermoedelijk niet van de Turritela maar van Murchisonia, deze komen voor in het Siluur zitten ook in beyrichiënkalksteen ook in Devonische kalksteen. Dit uit hett Keienboek van vd.Lijn. Turritelas hebben een fijnere winding. Dus komen ze verml. toch wel uit Frankrijk he.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Antw: Antw: Turitelle???
TurriteLLa...scherven schreef:
...let wel op je schrijf werk... Turritela...
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Turitelle???
Hoi Bram, je hebt gelijk, alleen geen hoofdletters LL, grapje.bram schreef:TurriteLLa...scherven schreef:
...let wel op je schrijf werk... Turritela...
Gr.Ben
0000000000