Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis

Hallo,ik vond er zaterdag ook een Melanogrammus conjunctus (Kiewboog)deze heeft dezelfde geelachtige sediment en is volledig versteend.Ik weet alleen niet uit welke periode dit geelachtig -roestig sediment komt ?.
GR.
strandjutters
- strandjutters
Hallo,heb een mail gekregen van Freddy van Neuilande,het betreft een bovenste kauwplaat van een Sepia.Indien het fossiel zou zijn ,een zeer uitzonderlijke vondst.Ze zijn ook recent al gevonden,maar dan zonder enig sediment.
Gr.
(Recent ziet het eruit als Scherven zijn voorbeeld)
[Bewerkt door strandjutters op 21-05-2013 om 00:49 NL]
Gr.
(Recent ziet het eruit als Scherven zijn voorbeeld)
[Bewerkt door strandjutters op 21-05-2013 om 00:49 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
hallo , wat denk je van Eoceen. Vaak hebben deze vondsten een geel-bruine substantie op zich, dat is vaak vettig als je dit af krapt. Het zou de kleige leem soort uit het Eoceen zijn. Ik had dit ook bij materiaal uit diepe boringen die ik vroeger verwerkt bij mijn werkgever de RGD.strandjutters schreef:
Hallo,ik vond er zaterdag ook een Melanogrammus conjunctus (Kiewboog)deze heeft dezelfde geelachtige sediment en is volledig versteend.Ik weet alleen niet uit welke periode dit geelachtig -roestig sediment komt ?.
GR.
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
Hoi, geen reactie. Wat denk je van Eoceen ?
Gr.ben
GR.
(edit: quotes verwijderd voor leesbaarheid)
[Bewerkt door Frederik op 24-05-2013 om 10:57 NL]
0000000000
- strandjutters
Hallo Ben,volgens Freddy van Nieulande zou het wijzen op ijzeroxide (Limoniet)als dit zo is zou het duiden op fossielisatie.
Volgens mij is het ook zo en kun je het sediment niet verwijderen met een naald,ik duw dan ook niet te hard om het stuk niet te beschadigen.Volgens Freddy,indien fossiel een uitzonderlijke vondst.Ik zal het één dezer dagen laten onderzoeken hetzij door Mark of door Freddy.
Wat het tijdperk betreft,daar weet ik niets van want ik kan geen Link leggen tussen Limoniet en Eoceen.GR
Volgens mij is het ook zo en kun je het sediment niet verwijderen met een naald,ik duw dan ook niet te hard om het stuk niet te beschadigen.Volgens Freddy,indien fossiel een uitzonderlijke vondst.Ik zal het één dezer dagen laten onderzoeken hetzij door Mark of door Freddy.
Wat het tijdperk betreft,daar weet ik niets van want ik kan geen Link leggen tussen Limoniet en Eoceen.GR
strandjutters
Hoi Strandjutters, je vraag over de limoniet. Kwam er in het Eooceen geen ijzer voor? Misschien niet in de kustzeeen maar zeker in de verspoelde materialen uit het achterland. Als jij zegt dat je het er niet kan afkrabben is het een ander verhaaltje. Een mens kan naast zitten toch.
Succes, gr.Ben.
Succes, gr.Ben.
0000000000
- strandjutters
Hallo Ben,er kwam natuurlijk ijzeroxide voor in het Eoceen,maar ook in alle andere tijdperken denk ik.
Dat ik het er niet af krijg daarbij bedoel ik dat het niet los zit,het is zeker niet de bedoeling het te verwijderen,maar stel dat het stuk is opgevult met slip of iets dergelijks dan kan het om recent spul gaan,en kan je het eruit peuteren ,dat is het dus niet.GR
Dat ik het er niet af krijg daarbij bedoel ik dat het niet los zit,het is zeker niet de bedoeling het te verwijderen,maar stel dat het stuk is opgevult met slip of iets dergelijks dan kan het om recent spul gaan,en kan je het eruit peuteren ,dat is het dus niet.GR
strandjutters