Haaientanden en botten HvH
Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Adron schreef:
hallo,
de haaientanden zijn volgens mij allemaal cosmopolitodus hastalis (tenzij je kartels ziet) behalve de vijfde en zesde foto waarvan de rechter I.oxyrinchus is (lower anterior)
Als deze tandjes niet zijn uitgestrooit dan moeten ze uit afzettingen komen op z'n laatst uit het midden plioceen in die tijd sterft n.l C. hastalis uit.
Dat er dan nog een escheri bij zit lijkt mij onwaarschijnlijk. dit omdat I. escheri aan het einde van het mioceen uitsterft.
Groeten Hans
Hans
Inderdaad escheri.Marijn14 schreef:
Dan is hier de foto van de achter/zijkant.
Marijn
Groeten Hans
Hans
Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Marijn14 schreef:Aan het strand op het hoekje tegen de weg naar de pier aan heb ik al deze tanden en het werveltje gevonden tussen de stenen en het zeewier.sjaak schreef:
Zijn deze aan het strand gevonden? Of langs de waterweg? Ik zoek al vijf jaar in HvH en met mij vele anderen en dit soort tanden heb ik nog niet eerder daar gezien, althans niet in deze hoeveelheid. Zij zijn niet aan het opspuiten geweest. Het lijkt erg op het ZM materiaal. Daarom denk ik aan een strooier.
[Bewerkt door sjaak op 16-06-2013 om 21:25 NL]
Marijn
Hoi Marijn.
Als ik je verhaal goed begrijp, dan heb jij op een klein strandje langs de waterweg gezocht. Je hebt daar meerdere kleine strandjes die liggen tussen stenen strekdammetjes (kribben).
ik woon zelf al 24 jr in hvh, en heb daar ook geregeld gezocht naar fossielen. Ik heb op die kleine strandjes nog nooit een haaientanden gevonden. En ik ken ook niemand die ze daar voor jou heeft gevonden.
Dus ik deel de mening van Bram en Niels.
Er moet dus iemand ook daar aan het strooien zijn geweest. Erg jammer dat iemand zo de boel moet verzieken.
Ik hoop niet dat er dan ook haaientanden op het gewone strand zijn gestrooid, want dat zou echt heel vervelend zijn, en dan zeg ik het nog netjes.
@Martijn. Je kunt in de buurt waar jij gezocht kun je wel haaientanden vinden. Maar dan op een schelpenpad dat aan de andere kant van de weg ligt, tegenover het vispaleis. Daar liggen schelpen met daartussen haaientanden die daar gestoord zij door een schelpen bedrijf uit yrseke. De kleur van de daar te vinden haaientanden zijn allemaal blauw zwart van kleur.
M.v.g.
Don.
Don
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Haaientanden en botten HvH
Hallo iedereen,ik vind dit wel heel jammer voor mensen die in deze streken aktief bezig zijn met zoeken,het is zeker niet leuk dat iemand zoiets doet.Als ze er vroeger niet lagen zou ik zeggen nu ook geen aandacht meer aan verspillen en het houd misschien vanzelf op.
Het valt wel op dat hij de volledige voor zichzelf heeft gehouden,hij was dan nog niet vrijgevig ook.GR
[Bewerkt door strandjutters op 16-06-2013 om 23:45 NL]
Het valt wel op dat hij de volledige voor zichzelf heeft gehouden,hij was dan nog niet vrijgevig ook.GR
[Bewerkt door strandjutters op 16-06-2013 om 23:45 NL]
strandjutters
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Toch staat het strandje langs de waterweg al sinds ik mij kan herinneren als vindplaats van haaientanden hier op fossiel.net . Dus als die tanden daar zijn gevonden klopt dat wel met die informatie.
Groet,
Niels
Niels
sjaak schreef:
Toch staat het strandje langs de waterweg al sinds ik mij kan herinneren als vindplaats van haaientanden hier op fossiel.net . Dus als die tanden daar zijn gevonden klopt dat wel met die informatie.
Hoi Niels.
Als ik het mij goed herinner zijn er in een ver verleden wel enkele gw's gevonden.
En ook zelfs mammoet kiesen.
Dit komt omdat ook hier om de zoveel tijd zand wordt gestort. De laatste x is denk ik al weer zo'n 4jr geleden.
In dat zand zat toen geen enkel fossiel materiaal.
Op het gewone strand bij ons werden zo'n 24jr geleden ook regelmatig verschillende soorten haaientanden gevonden. En meer dan 10 jr geleden heb ik ook enkele megs hier mogen vinden. Zo kan je bij elke opspuiting weer andere fossielen hebben. Kijk maar naar het verschil in vondsten met de zm en hvh.
De vaste zoekers die wekelijks ergens zoeken jaar in jaar uit, zullen afwijkende vondsten gelijk herkennen.
Om een voorbeeld te noemen.
In de laatste 6 jr heb ik op de stranden van hvh t/m zm zo'n 15 punt gave gw's mogen vinden en een 5 tal zwaar verrolde zwarte tanden die denk ik niet meer op soort te determineren zijn.
Als iemand dan in een dag of een week meerdere tanden van diverse haaiensoorten vind die dan ook nog eens niet de goede kleur of vertolking hebben, dan valt dat op. En kan het geen toeval zijn.
M.v.g.
Don.
[Bewerkt door Donny op 17-06-2013 om 00:17 NL]
[Bewerkt door Donny op 17-06-2013 om 08:25 NL]
Don
Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
hallo Hans,stiek schreef:
Als deze tandjes niet zijn uitgestrooit dan moeten ze uit afzettingen komen op z'n laatst uit het midden plioceen in die tijd sterft n.l C. hastalis uit.
Dat er dan nog een escheri bij zit lijkt mij onwaarschijnlijk. dit omdat I. escheri aan het einde van het mioceen uitsterft.
Groeten Hans
aangezien er dan een echeri bij zit, uitgestrooid?
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Jammer dat iemand dit doet. Voor de één is het leuk om haaientanden te vinden, maar voor de ander is het minder leuk omdat ze gestrooid zijn. Je hebt de tanden dus aan het begin van de pier/dijk gevonden vlakbij de snackbar?
@Donny kunt u mss een foto maken van alle HvH tanden van u? 15 puntgave gw's en een paar megs. Ik was al hartstikke blij met mijn eerste gw van de ZM:D
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 17-06-2013 om 15:37 NL]
@Donny kunt u mss een foto maken van alle HvH tanden van u? 15 puntgave gw's en een paar megs. Ik was al hartstikke blij met mijn eerste gw van de ZM:D
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 17-06-2013 om 15:37 NL]