Omgeving Kaloot : Wat tandjes

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Omgeving Kaloot : Wat tandjes

Bericht door Carcharoides » 01 jul 2013, 22:40

Persoonlijk vind ik het wat kort door de bocht. Zeker omdat je ze niet van een in-situ vindplaats hebt (toch?). Ik hou mn twijfels er bij, maar ik laat me natuurlijk graag overtuigen! ;) Benieuwd naar je toekomstige vondsten van deze soort van daar.

Groeten, Gerard

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 01 jul 2013, 23:25

Hallo Gerard,zijn het enkel in situ tandjes die de naam mogen dragen,en al de rest is dan hastalis.Is dat niet wat kort door de bocht ?

Ik had ook nog een kroon met stuk wortel gevonden,maar daar valt zeker niet uit te maken of het deze soort is,alleen de maten komen overéén,als je wilt dan plaats ik het wel,maar verder kan ik je op dit moment niet helpen(ze zijn best zeldzaam Hé)

GR

[Bewerkt door strandjutters op 01-07-2013 om 22:46 NL]

strandjutters

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Wat tandjes

Bericht door Hieronymus » 02 jul 2013, 12:30

strandjutters schreef:
Hallo Gerard,zijn het enkel in situ tandjes die de naam mogen dragen,en al de rest is dan hastalis.Is dat niet wat kort door de bocht ?
Dat zegt Gerard ook niet, maar hij denkt -terecht- in kanstermen. De kans op het vinden van een hastalis is pakken groter.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Wat tandjes

Bericht door Carcharoides » 02 jul 2013, 14:27

hieronymus schreef:
strandjutters schreef:
Dat zegt Gerard ook niet, maar hij denkt -terecht- in kanstermen. De kans op het vinden van een hastalis is pakken groter.
Precies.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 03 jul 2013, 22:24

Hallo Jeroen en Gerard,jullie hebben zeker gelijk de kans op een hastalis is uiteraard veel groter,maar aan de andere kant als ik ergens twee maand zoek en er nog geen enkele heb gevonden is de kans ook klein dat ik daar hastalisen ga zoeken,plus dat ik elke avond gruis uitzoek vandaar en ook nog geen enkel fragment van een grote hastalis of iets uit het Mioceen ben tegengekomen.Het was dan ook mijn vrouw die met de mooiste vondst afkwam gewandeld,ik had dit kleintje gevonden.Wat ik wel in mijn achterhoofd had,is als we hier één vinden is het een flandricus en dat wil toch ook al iets zeggen.Of het nu zo is laat ik ook aan de experts over.Zaterdag ga ik er opnieuw zoeken en neem voor één keer mijn zeefje mee,niet om hastalis te vinden want dat kan ik in Knokke en Cadzand ook,en hoef ik niet telkens tien euro tol te betalen :D

GR Pascal

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 08 jul 2013, 00:36

Hallo Jeroen en Gerard,ik ben zaterdag ter plaatse geweest,heb 3 uur met mijn zeefje rondgelopen maar helaas geen hastalis of flandricus gevonden.Ik had maar een paar tandjes,maar dat wist ik al voor ik er aan begon,tandjes zijn hier uiterst zeldzaam te vinden op het strand,buiten de rommel uit het Eoceen.Ik maak een paar foto's van mijn betere povere vondsten.

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 08 jul 2013, 01:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,hier de wat betere vondsten .De eerste is volgens mij een Physogaleus latus ,twee een Carcharias acutissima,drie een vorax maar dat ben ik niet zeker,heeft een gladde kroon en vier een laterale gracilis er is wel een stukje af maar mag toch in de verzameling,ze zijn tenslotte niet algemeen te vinden denk ik.

Maar beetje bij beetje bouw ik een mooie verzameling op van deze vindplaats,en das toch ook een manier van goed met je hobby bezig te zijn.

GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 07-07-2013 om 00:34 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 07-07-2013 om 00:36 NL]

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 13 jul 2013, 23:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Iedereen,vandaag ook naar omgeving Kaloot gereden om wat gruis op te halen,de vondsten op het strand waren buiten het Eoceen gerold spul enkel deze cuspidata,bij het wat vissen in mijn gruis vond ik nog deze forse latus,ben ik best blij mee,een niet zo vaak voorkomende soort ,en zeker al niet van dit formaat en bewaring.

GR

[Bewerkt door strandjutters op 13-07-2013 om 22:45 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 13-07-2013 om 22:48 NL]

strandjutters

Plaats reactie