zeeftafel ..wie kan mij verder helpen
Antw: Antw: zeeftafel ..wie kan mij verder helpen
Niet waar, ik heb een zeeftafel met meerdere zeven en een dompelpomp. Zet de generator waar ik wil een verlengsnoer tot een de pomp. Als wij bezig zijn kunnen wij zonder onze stem te verheffen nog makkelijk met elkaar praten; wij gaan met spoelen onder dat 1mm.bram schreef:
Niet met meerdere zeven, maar met een zeeftafel. Dat is ook logisch: met zo'n ding kan je vele malen meer sediment verwerken dan met een handzeef en de pomp zorgt voor overlast voor de andere deelnemers...
Groeten,
Bram
Droog zeven kom je niet onder de 2-3 mm nargelang het zand.
Theo
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: zeeftafel ..wie kan mij verder helpen
Het is aan de leiding van de opgraving zelf (WKTG) om te bepalen wat wel en wat niet mag. Als je argumenten hebt tegen die regels of commentaar op de gang van zaken of regels hebt, dan is dat je goed recht, maar hou die discussie dan via de mail met de betreffende organisatoren en niet op dit forum. Ten eerste is dat is waarschijnlijk effectiever, ten tweede is dit niet het forum van de organiserende partij.
We gaan dus weer terug on-topic:
Kan iemand Nijntje helpen aan een ontwerp voor een zeeftafel?
We gaan dus weer terug on-topic:
Kan iemand Nijntje helpen aan een ontwerp voor een zeeftafel?
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
breath death!
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Op persoonlijke noot:
Sorry Nijntje, ik kan je helaas niet aan een zeeftafel-ontwerp helpen. Veel plezier in Miste. Ik zal er niet zijn want ik vertrek op de 7de naar Frankrijk, daarnaast denk ik dat er veel meer gegadigden zijn met een grotere interesse in het Mioceen van Miste.
[Bewerkt door Smaug op 15-07-2013 om 16:24 NL]
Sorry Nijntje, ik kan je helaas niet aan een zeeftafel-ontwerp helpen. Veel plezier in Miste. Ik zal er niet zijn want ik vertrek op de 7de naar Frankrijk, daarnaast denk ik dat er veel meer gegadigden zijn met een grotere interesse in het Mioceen van Miste.
[Bewerkt door Smaug op 15-07-2013 om 16:24 NL]
My armour is like tenfold shields, my teeth are
breath death!
breath death!
dank je smaug ... !
helemaal mee eens
helemaal mee eens
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Ik heb een zeeftafel, met en nachtje onrustig slapen, wat denkwerk, een hamer, een zaag, wat vijzen en nagels heb ik ze in elkaar gezet. Een plan heb ik er nooit van gemaakt maar met wat ondervinding en daarna wat aanpassing ben ik vrij ver gekomen.
een paar hints kan ik je wel geven, hou rekening met de maten van de dingen die je gebruikt.
Ik bedoel het hout, het goedkoopste is dat je een paar paletten ergens vraagt en daar mee begint, een stuk Aanzagen zal nooit lukken, AFzagen wel.
De gaas is 50 of 100 cm breed. voor een zeeftafel van 51cm X 100cm heb je een gaas nodig van 100 cm breed en heb je 49 cm over. De bovenste zeef mag niet hoger dan 1 meter staan anders voord de werkhoogte te hoog.
De zeven staan bij mij een 25 cm uit elkaar ik kan er drie onder elkaar op drie ijzeren lopers .Soms zet ik twee zeven op elkaar
De bovenste is bij mij een zeef van 1,5 cm met vrij zware draad, de draad van 1 cm die wij kennen,is veel te dun(licht) als je die met je schop raakt is die stuk, daarom moet je voor de bovenste zeef sterke, zeer sterke draad hebben. als versteviging heb ik er nog eens twee buizen onder(35 cm uit elkaar) gevezen om de slag van een schop aarde mee op te vangen;
Alles zit eenvoudig in elkaar, als je wil zal ik ze wel eens meten en de maten doorzenden.
een paar hints kan ik je wel geven, hou rekening met de maten van de dingen die je gebruikt.
Ik bedoel het hout, het goedkoopste is dat je een paar paletten ergens vraagt en daar mee begint, een stuk Aanzagen zal nooit lukken, AFzagen wel.
De gaas is 50 of 100 cm breed. voor een zeeftafel van 51cm X 100cm heb je een gaas nodig van 100 cm breed en heb je 49 cm over. De bovenste zeef mag niet hoger dan 1 meter staan anders voord de werkhoogte te hoog.
De zeven staan bij mij een 25 cm uit elkaar ik kan er drie onder elkaar op drie ijzeren lopers .Soms zet ik twee zeven op elkaar
De bovenste is bij mij een zeef van 1,5 cm met vrij zware draad, de draad van 1 cm die wij kennen,is veel te dun(licht) als je die met je schop raakt is die stuk, daarom moet je voor de bovenste zeef sterke, zeer sterke draad hebben. als versteviging heb ik er nog eens twee buizen onder(35 cm uit elkaar) gevezen om de slag van een schop aarde mee op te vangen;
Alles zit eenvoudig in elkaar, als je wil zal ik ze wel eens meten en de maten doorzenden.
Theo
Antw: Antw: zeeftafel ..wie kan mij verder helpen
Was nog vergeten, is een wastafel voor een schudtafel (van schuden) heb je een hele ander plan nodigTheo schreef:
Ik heb een zeeftafel, met en nachtje onrustig slapen, wat denkwerk, een hamer, een zaag, wat vijzen en nagels heb ik ze in elkaar gezet. Een plan heb ik er nooit van gemaakt maar met wat ondervinding en daarna wat aanpassing ben ik vrij ver gekomen.
Theo
hoi dank je voor al je tips
dit helpt zeker!
ik was inderdaad van plan een was tafel te maken
en de maten van de zeven zou ik graag vernemen van u
dit helpt zeker!
ik was inderdaad van plan een was tafel te maken
en de maten van de zeven zou ik graag vernemen van u
schatten
schatten
De uiterst buitenkant van de zeef 101X51 cm, gaas moet er net op gaan, maar de uitstekende stukjes(van het afknippen) prikken aardig. De afmetingen van de tafel moet je zelf berekenen,(dikte van je hout). De lopers (ijzers) staan 1 cm verder uit elkaar 52 cm (hout zwelt als het nat wordt)
Een handige vriend, papa of oom doet wonderen.
Een handige vriend, papa of oom doet wonderen.
Theo

van het weekend naar jaqcues Severijns geweest en een heel eind op weg geholpen. met gaas en mooie was tafels!
hij heeft ngo veel meer mooi gaas/maas en natuurlijk ook vondsten zoals zee-egels. hij is altijd bereid te ruilen maar verkopen doet hij ook. super bedankt!
schatten
schatten