Een trilobiet met een "defect".

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
haaiku04
Antw: Een trilobiet met een "defect".

Bericht door haaiku04 » 08 aug 2013, 21:23

het is steeds weer een spectaculair gezicht zo'n prachtig ding te zien verschijnen uit een ogenschijnlijk maagdelijk stuk steen.

super prepwerk!!

groet Kees

fossiel:

bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)

donna:)

Bericht door donna:) » 14 aug 2013, 16:49

het lijkt mij echt prachtig om het eindresultaat te zien! echt super mooi gedaan! complimenten!

x

donckey

Bericht door donckey » 15 aug 2013, 01:12

Lugo,

Ik kan niet verklaren waarom, maar als ik jouw trilobieten zie en het proces van een onzichtbaar juweeltje dat door jouw hand na honderden miljoenen jaren ineens (nou ja na zeer vele uren werk) zichtbaar wordt dan krijg ik ineens zo'n ontspannen gevoel en een glimlach op mijn gezicht die een tijd lang blijft hangen. :D

Ben zelf al honderden uren bezig een vis (Priscacara, lijkt een beetje op onze zoetwater baars)uit de Green River Formatie Eoceen) uit te prepareren. Werveltje voor werveltje, graatje voor graatje en schubje voor schubje en dan die flinterdunne vinnentjes en uiteinden van de vinnen. Hij of zij is bijna klaar. Als het zover is zal het eindresultaat en de vele tussenliggende stappen met enige uitleg op dit forum laten zien :).
Fossielen zoeken en juist determineren is een verslavende hobby. Maar echt prepareren is een hobby en kunst op zich, dat je zou kunnen vergelijken met mediteren :)

Peter

donckey

Plaats reactie