Botten nummeren
Antw: Antw: Botten nummeren
Doet u er ook nog een laag lak op de plek waar u schrijft of zet u het er meteen op met de waterproofstift? Ik kan eventueel ook nog een backup maken van de gegevens of het op een usbstick zetten. Maar nu u het zegt zet ik toch het jaartal en de vindplaats (afkorting) erbij.
Antw: Botten nummeren

Staat er klaar en duidelijk op weet wel dat de tekst maar een goede 2 cm is
jaartal, plek, en nr.
Als ik het zo zie dit is fossiel is 16 jaar ouder geworden.
Theo
Wat je ook gebruikt, laat het wel watervaste inkt zijn.
Ik gebruik etsende inkt (gevaarlijk goedje omdat er blauwzuur in zit) of permanent stift.
Voor de heel kleine fossielen een permanent stift dikte 0.1 mm. Een beetje lak (blanke nagellak) gebruik ik als ondergrond voor poreus materiaal.
Peter
Ik gebruik etsende inkt (gevaarlijk goedje omdat er blauwzuur in zit) of permanent stift.
Voor de heel kleine fossielen een permanent stift dikte 0.1 mm. Een beetje lak (blanke nagellak) gebruik ik als ondergrond voor poreus materiaal.
Peter
donckey
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Antw: Antw: Botten nummeren
Edding 780 paint marker (wit). In ieder geval te koop bij kantoorvakhandel Lorjé (Neude, Utrecht). Werkt prima op de donkere Carboonschalies die ik regelmatig nummer voor mijn verzameling. Misschien het proberen waard?Theo schreef:
Nu gebruik ik de waterproof stiften, maar vind maar een witte!
[Bewerkt door Carboon op 12-08-2013 om 08:28 NL]
Op zoek naar groen in het zwart.
Bedankt allemaal! Ik ga binnenkort als alle 'pronkstukken' geconserveerd zijn beginnen met nummeren. Ik doe het dan in deze volgorde: blanke nagellak - waterproof stift - blanke nagellak.
Gr. Rick
Gr. Rick