zwart of wit (fotografie)
Antw: zwart of wit (fotografie)
Wit of zwart maakt weinig verschil,
ik maak meestal mijn foto's met zwarte achtergrond zeker als ik de foto's naar 't'kruidvat' stuur om af te printen
ik maak meestal mijn foto's met zwarte achtergrond zeker als ik de foto's naar 't'kruidvat' stuur om af te printen
Theo
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
http://www.researchgate.net/publication ... 756e41.pdf
Zeer handige referentie, vind ik dan. Wat betreft achtergrondkleur gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar wit. Geeft beter contrast met de (vaak donkere) schalie.
[Bewerkt door Carboon op 18-08-2013 om 16:13 NL]
Zeer handige referentie, vind ik dan. Wat betreft achtergrondkleur gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar wit. Geeft beter contrast met de (vaak donkere) schalie.
[Bewerkt door Carboon op 18-08-2013 om 16:13 NL]
Op zoek naar groen in het zwart.
dag Tim
bedankt voor de link, het bespaart me ettelijke uren zoeken en knoeien!
Bij een eerste opslag zag ik al direct bevestiging van wat niet goed lukte nl belichting met 2 bronnen, met het doel om reliëf te krijgen en schaduwen weg te werken.
Heb al gegoogeld op zoek naar de juiste lampen en heb die van Euromex gevonden, de LE 5209. Wat gebruik jij?
groetjes
Jeremy
bedankt voor de link, het bespaart me ettelijke uren zoeken en knoeien!
Bij een eerste opslag zag ik al direct bevestiging van wat niet goed lukte nl belichting met 2 bronnen, met het doel om reliëf te krijgen en schaduwen weg te werken.
Heb al gegoogeld op zoek naar de juiste lampen en heb die van Euromex gevonden, de LE 5209. Wat gebruik jij?
groetjes
Jeremy
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Antw: Antw: zwart of wit (fotografie)
Zonlicht, bij voorkeur. Vroeg op de ochtend, wanneer de zon laag staat (en dus de lichtbron onder lage hoek kan zijn) krijg ik dat prachtig langs mijn raam. Dan met een gewone bureaulamp het tegenlicht en soms met de flits van de camera. Helaas heb ik hier niet de ruimte voor een meer professionele opstelling. Voorlopig...jeremy schreef:
Wat gebruik jij?

Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
Ik gebruik de laatste tijd een grijze achtergrond.
Zie de bijgevoegde foto van een Lytoceras cornucopiae.
Het grijs is niet zo hard als zwart.
Danny.
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------