zeven aan de waal?
Antw: zeven aan de waal?
Jutter, kan je eens een detailfoto van een paar littekens van de Syringodendron plaatsen ajb?
Lijkt me een interessant stuk, zeker door de plaatsing/morfologie van de littekens. Indien de detailfotos gaan aantonen wat ik denk, dan is dit de 2e keer dat ik Syringodendron littekens van dit type zie. Graag ook een maatbalkje erbij (of iets dergelijks).
Thanks,
Ziepe
[Bewerkt door ziepe op 27-08-2013 om 11:00 NL]
Lijkt me een interessant stuk, zeker door de plaatsing/morfologie van de littekens. Indien de detailfotos gaan aantonen wat ik denk, dan is dit de 2e keer dat ik Syringodendron littekens van dit type zie. Graag ook een maatbalkje erbij (of iets dergelijks).
Thanks,
Ziepe
[Bewerkt door ziepe op 27-08-2013 om 11:00 NL]
The earth has music for those who listen.
Ik had geen idee dat je zulke mooie fossielen kon vinden aan de Waal. Een leuke mix van materiaal uit verschillende tijdperken. Ik denk dat ik daar ook maar eens een kijkje ga nemen.
Marijn
Marijn
Wil je vertellen waar ik bij de Waal kan en waar de meeste fossielen zijn gevonden?
Marijn
Marijn
bedankt voor de foto's. mooie vondsten. Hak jij echt stenen open die aangespoeld zijn door de waal of gewoon stenen die er gestort zijn?
gr, kevin
gr, kevin
stenen die aanspoelen, in gestorte stenen als de kribstenen vind je ook wel eens fossielen maar dat is zo een harde steensoort dat je er weinig mee kan.
Hallo, ik merk dat je nog wel eens stenen vind met fossielen er in dat is erg leuk. Maar houd in de gaten dat de rivier de Waal eigenlijk nooit grof grind en stenen heeft neer gelegd. Beneden het Ruhrgebied is bijna geen grind verplaatsing. De grind groeves langs de Rijn hebben materialen uit div. ijstijden dat is dan erosie. Verml. vind jij stenen die gestort zijn om wat voor reden dan ook. Bot materiaal is een ander verhaal, is veel lichter en kan overal terecht komen.
Maar al met al een leuke bezigheid om er iets te vinden. Succes.
Gr.Ben-Lochem
Maar al met al een leuke bezigheid om er iets te vinden. Succes.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
Hey Jutter,
je kan me anders ook een foto mailen van de Syringodendron. Ik zou graag die littekens eens van dichtbij zien.
Ziepe
je kan me anders ook een foto mailen van de Syringodendron. Ik zou graag die littekens eens van dichtbij zien.
Ziepe
sorry dat ik geen andwoord gaf afgelopen dagen Ziepe, ik ben voor het eerst naar mill geweest en ben er helemaal druk mee. ik maak vanavond of morgen even een foto van de littekens maken met maataanduiding. ik wilde het al gelijk doen maar liet me meeslepen door mill hahahha.
Antw: Antw: zeven aan de waal?
Mill... terwijl er zoveel mooie plantjes zijnjutter schreef:
...maar liet me meeslepen door mill hahahha.