Leek...
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Antw: Leek...
Hoi,
Ik zou hem in de matrix laten zitten, alleen aan de rechterkant evt accentueren, hij is mooi zo als hij is.
Groet Walter
Ik zou hem in de matrix laten zitten, alleen aan de rechterkant evt accentueren, hij is mooi zo als hij is.
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Leek...

Hoi Duif,
ik zal de grote ammoniet ook in de matrix laten zitten want hij is mooi zo en ook want een groot deel (linkerkant op e foto) van zijn buitenkant niet meer aanwezig is maar van de zee afgesleten. Misschien is de onderkant nog geheel maar het zou een heleboel werk nodig zijn om ze eruit te halen.
Ik prepareer trouwens met een Dremel met oude boors van mijn tandarts. Ze zijn veel steviger dan de boors van Dremel en heel verschillen.(Zie foto 3)De korrels op je vondsten zijn ermee erg makkelijk te verwijderen maar ik denk de normale boors zullen in dit geval ook voldoende zijn.
Op foto 1 en 2 zie je twee van mijn op deze manier geprepareerde vondsten uit Villers-sur-mer; de tweede ammoniet zat bijna geheel in de matrix. (Met een luchtdruckbeitel of zandstraal heb je natuurlijk betere resultaten.)
Groetjes, Xenina