wat zijn dit?komt van Kaloot
Antw: Antw: wat zijn dit?komt van Kaloot
Hoi Donnadonna:) schreef:
Dankje suzy
de schelpen namen weet ikmaar de rest niet. Ik heb hier nog 2 dingen waarvan ik het ook niet weet
De eerste lijkt me nog het meest op een restant van ijzerwinning, het tweede op een steentje.
Groetjes
goed kijken is hééééééél belangrijk
Antw: wat zijn dit?komt van Kaloot
Foto 19 en foto 22 linksonder zou met een flinke slag om de arm een verweerd spinklosje kunnen zijn. Archeologie dus 
http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl ... Spinklosje
Om daar zekerder over te zijn heb ik een betere foto nodig. Van dichtbij met lineaal, van opzij en van boven. Spinklosjes hebben vaak maar niet altijd een taps toelopend gat.
Kan je zien of dit aardewerk is?
[Bewerkt door Suzy Q op 15-09-2013 om 18:43 NL]
[Bewerkt door Suzy Q op 15-09-2013 om 18:46 NL]

http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl ... Spinklosje
Om daar zekerder over te zijn heb ik een betere foto nodig. Van dichtbij met lineaal, van opzij en van boven. Spinklosjes hebben vaak maar niet altijd een taps toelopend gat.
Kan je zien of dit aardewerk is?
[Bewerkt door Suzy Q op 15-09-2013 om 18:43 NL]
[Bewerkt door Suzy Q op 15-09-2013 om 18:46 NL]
cool! op je link lijken die aardewerk klosjes er erg op!! ik maak zo betere foto's ook van mijn haaientandjes
ik hoop dat ik op alles een naam kan plakken

het eerste fotootje is absoluut geen ijzerwining ik heb dat ook veel gevonden maar dit ding heeft een soort van kleine gaatjes en lijkt verdacht veel op koraal
x
x
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
donna:) schreef:
Thx
maar wat is in godsnaam een chimaera? is dat zeldzaam?
Hoi Donna,
Chimaera heet in het Duits 'Seekatze', misschien vind je er meer over. Zulke kauwplaten zijn niet te zeldzaam, heb er zelf sommige stukken van in Nieuwvliet-Bad gevonden. Maar het blijft toch een leuke vondst. Misschien ga je eens op zoek in dit forum? Dat zal meer opleveren dan google...
Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 15-09-2013 om 21:35 NL]
Hallo Donna,
hier nog wat voorbeeld foto's van een kauwplaat van een chimaera,
Gr Frank
vergelijk ze nmaar met die van jou.
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
Whaa, mooie vondst! Hennig jaloers.. Wij zijn 2x naar Cadzand en t Zwin geweest (met goed en slecht weer) en 2x niks! Nu was ik vorige week of Kaloot bezig en kijk eens aan, je hebt daar mooie dingen gevonden! Ik denk dat wij het komend weekend gaan!
Groetjes!
Groetjes!
Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
Dankje
een tip:zitten op een plek en goed kijken. dan vind je zo drie haaientanden in een minuut
en cadzand raad ik je niet asn. daar komen te veel mensen. heel veel succes komend weekend!!

dag Donna,
allereerste foto is een Bryozoa, waarschijnlijk Hornera.
groetjes
Jeremy
allereerste foto is een Bryozoa, waarschijnlijk Hornera.
groetjes
Jeremy
Hoi Donna,donna:) schreef:
het eerste fotootje is absoluut geen ijzerwining ik heb dat ook veel gevonden maar dit ding heeft een soort van kleine gaatjes en lijkt verdacht veel op koraal
x
Ik bedoelde de eerste foto van je post van 15-9 om 14:10 uur. Dat lijkt op je foto erg op een restant van de winning van ijzer.
Groetjes