Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Marijn14
Antw: Antw: Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.

Bericht door Marijn14 » 23 sep 2013, 19:52

Duys schreef:
Die wijze van opdrogen heb ik oa met Jurassic en Oligoceen hout, dus kan zeker fossiel zijn.
Er gaat nog veel kromtrekken.
Duys

[Bewerkt door Duys op 23-09-2013 om 17:57 NL]
Blijft er nog wat recht aan het einde van het opdrogen of trekt alles krom ren valt het uit elkaar?

Marijn

Duys
Contacteer:
Antw: Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.

Bericht door Duys » 23 sep 2013, 20:01

:)
Het Jurassic hout had een versteende kern met nog houtresten langst de buitenkant, kom er niet veel aan, ik heb geprobeerd met houtlijm, maar niet alles blijft vast zitten.

Het Oligoceen hout, ook hier niet volledig van hout, pyriet, klei etc, ik zou eens kijken bij wat Theo zegt. Mijn stukken werden nog wat samengehouden door die andere materialen.
Duys

Marijn14
Antw: Antw: Probleem drogen niet versteend fossiel hout Miste.

Bericht door Marijn14 » 24 sep 2013, 17:17

Duys schreef:
:)
Het Jurassic hout had een versteende kern met nog houtresten langst de buitenkant, kom er niet veel aan, ik heb geprobeerd met houtlijm, maar niet alles blijft vast zitten.

Het Oligoceen hout, ook hier niet volledig van hout, pyriet, klei etc, ik zou eens kijken bij wat Theo zegt. Mijn stukken werden nog wat samengehouden door die andere materialen.
Duys
Het is nu in ieder geval niet verder kromgetrokken. Ik laat hem maar rustig drogen en als het nodig is heb ik lijm en gaas bij de hand.

Marijn

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 24 sep 2013, 18:08

Marijn,
Kans is groot dat je nu niets gaat zien, maar binnen een maand ofzo. Dus als je iets wil doen, zeker de moment. Groot mooi stuk, je moet zelf weten uiteraard hoe enb wat, ik denk dat je met die wormen al een goede basis hebt.
Duys

[Bewerkt door Duys op 24-09-2013 om 18:09 NL]

Marijn14

Bericht door Marijn14 » 08 dec 2013, 14:28

Aangezien dat houtlijm iets is wat niet meer weg valt te halen, heb ik het rustig laten drogen. Er is niet veel meer afgevallen en kromgetrokken. Hoe moet ik nu verder? Bij de NGV gaven ze de suggestie om te conserveren met olie.

Marijn

Plaats reactie