nieuw slakje voor Miste
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: nieuw slakje voor Miste
Op Facebook is inderdaad een zeer aangename dynamiek bezig rond deze fossielen. Nadeel van zo'n Facebookgroep is dat er inderdaad veel mensen uit de boot vallen. Om te beginnen al iedereen die geen Facebookprofiel is + wie niet is uitgenodigd of toegevoegd aan de groep, en dat zijn er samen heel wat.donckey schreef:
Frederik heeft op FB al gevraagd om vondsten in ieder geval ook voor het fossielnetdeterminatiesysteem (scrablewoord!) in te brengen. Omdat sommige van jullie toch ook moois van Miste willen zien, zal ik in ieder geval een paar mooie vondsten die ik gedaan heb plaatsen. Hoop dat anderen die op beide forums zitten dit ook doen!
Nog een ander nadeel -daar wordt binnen de Facebookgroep ook over gesakkerd- is dat alle foto's op facebook ongestructureerd zijn en doorlopend 'ondergesneeuwd' worden door nieuwe berichten. Alsof je alle foto's en discussies willekeurig zou gaan opstapelen in een kamer tot het een mater hoog staat. Begin maar eens iets te zoeken. Er is wel een zoekfunctie, maar als je het juiste woord niet vindt (of niet wéét, vb. als je iets wil determineren), vind je dus ook niets terug.
Daarom heb ik ginder ook een verzoek gelanceerd om informatie door te laten druppelen naar deze website. Wij hebben immers wel een geordend systeem opgebouwd dat dit soort info aankan, én dat volledig publiek toegankelijk is.
Verschillende mensen zijn hier al op ingegaan, en samen hebben we de laatste weken al een heel pak records kunnen toevoegen aan het systeem:
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... plaats=216
Dat vraagt naar meer, het is goed te zien dat mensen zoals Peter ook voor de nodige kruisbestuiving willen zorgen. Als de krachten gebundeld worden, wordt iedereen er uiteindelijk beter van. Fijn!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: nieuw slakje voor Miste
Frederik,
Ik weet dat er ergens beschreven staat hoe je fossielen kunt "aanreiken" voor het determinatiesysteem, maar ik kan het niet zo gauw vinden. Omdat ik van sommige species toch al foto's heb en positieve ID lijkt het mij nuttig om exemplaren die nog niet in het determinatiesysteem zijn opgenomen naar de beheerders op te sturen. Hoe doe ik dat?
Peter
[Bewerkt door donckey op 19-12-2013 om 10:30 NL]
Ik weet dat er ergens beschreven staat hoe je fossielen kunt "aanreiken" voor het determinatiesysteem, maar ik kan het niet zo gauw vinden. Omdat ik van sommige species toch al foto's heb en positieve ID lijkt het mij nuttig om exemplaren die nog niet in het determinatiesysteem zijn opgenomen naar de beheerders op te sturen. Hoe doe ik dat?
Peter
[Bewerkt door donckey op 19-12-2013 om 10:30 NL]
donckey
Frederik
Ik heb ondertussen uitgevonden hoe een en ander in zijn werk gaat
Ik heb ondertussen uitgevonden hoe een en ander in zijn werk gaat

donckey
Niet om te kommaneuken, maar is het misschien niet beter om de (dus niet correcte) determinatie van de foto af te croppen? Ik zie dat het is doorgestreept, maar dit kan toch nog verwarring scheppen.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: nieuw slakje voor Miste
Eigenlijk zou dat beter zijn, ja.bram schreef:
is het misschien niet beter om de (dus niet correcte) determinatie van de foto af te croppen?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)