nieuw slakje voor Miste

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: nieuw slakje voor Miste

Bericht door Frederik » 19 dec 2013, 09:56

donckey schreef:
Frederik heeft op FB al gevraagd om vondsten in ieder geval ook voor het fossielnetdeterminatiesysteem (scrablewoord!) in te brengen. Omdat sommige van jullie toch ook moois van Miste willen zien, zal ik in ieder geval een paar mooie vondsten die ik gedaan heb plaatsen. Hoop dat anderen die op beide forums zitten dit ook doen!
Op Facebook is inderdaad een zeer aangename dynamiek bezig rond deze fossielen. Nadeel van zo'n Facebookgroep is dat er inderdaad veel mensen uit de boot vallen. Om te beginnen al iedereen die geen Facebookprofiel is + wie niet is uitgenodigd of toegevoegd aan de groep, en dat zijn er samen heel wat.
Nog een ander nadeel -daar wordt binnen de Facebookgroep ook over gesakkerd- is dat alle foto's op facebook ongestructureerd zijn en doorlopend 'ondergesneeuwd' worden door nieuwe berichten. Alsof je alle foto's en discussies willekeurig zou gaan opstapelen in een kamer tot het een mater hoog staat. Begin maar eens iets te zoeken. Er is wel een zoekfunctie, maar als je het juiste woord niet vindt (of niet wéét, vb. als je iets wil determineren), vind je dus ook niets terug.

Daarom heb ik ginder ook een verzoek gelanceerd om informatie door te laten druppelen naar deze website. Wij hebben immers wel een geordend systeem opgebouwd dat dit soort info aankan, én dat volledig publiek toegankelijk is.

Verschillende mensen zijn hier al op ingegaan, en samen hebben we de laatste weken al een heel pak records kunnen toevoegen aan het systeem:
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... plaats=216

Dat vraagt naar meer, het is goed te zien dat mensen zoals Peter ook voor de nodige kruisbestuiving willen zorgen. Als de krachten gebundeld worden, wordt iedereen er uiteindelijk beter van. Fijn!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

donckey
Antw: nieuw slakje voor Miste

Bericht door donckey » 19 dec 2013, 10:28

Frederik,

Ik weet dat er ergens beschreven staat hoe je fossielen kunt "aanreiken" voor het determinatiesysteem, maar ik kan het niet zo gauw vinden. Omdat ik van sommige species toch al foto's heb en positieve ID lijkt het mij nuttig om exemplaren die nog niet in het determinatiesysteem zijn opgenomen naar de beheerders op te sturen. Hoe doe ik dat?

Peter

[Bewerkt door donckey op 19-12-2013 om 10:30 NL]

donckey

donckey

Bericht door donckey » 19 dec 2013, 10:33

Frederik

Ik heb ondertussen uitgevonden hoe een en ander in zijn werk gaat :)

donckey

Bram

Bericht door Bram » 19 dec 2013, 18:50

Niet om te kommaneuken, maar is het misschien niet beter om de (dus niet correcte) determinatie van de foto af te croppen? Ik zie dat het is doorgestreept, maar dit kan toch nog verwarring scheppen.

Groeten,
Bram

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 19 dec 2013, 18:52

leuk en gefeliciteerd!

Groet,

Niels

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: nieuw slakje voor Miste

Bericht door Frederik » 19 dec 2013, 19:32

bram schreef:
is het misschien niet beter om de (dus niet correcte) determinatie van de foto af te croppen?
Eigenlijk zou dat beter zijn, ja.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie